Od 31 sierpnia do 2 września, można składać zapisy na akcje Grupy Kapitałowej DELKO S.A. Największy dystrybutor chemiczno- kosmetyczny w Polsce przeznaczył dla inwestorów 1,5 mln akcji serii C, po cenie emisyjnej 9,5 zł. Środki pozyskane w ofercie publicznej, łącznie 14,25 mln zł zostaną przeznaczone na dalszy rozwój, w tym przede wszystkim umocnienie pozycji lidera poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój własnych marek.
Oferującym akcje DELKO S.A. jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
Celem strategicznym DELKO jest umacnianie pozycji lidera rynku produktów drogeryjnych w Polsce. By to osiągnąć, spółka chce konsolidować rynek, w którym działa poprzez akwizycje i przejęcia firm o podobnym profilu. Firma inwestuje także w rozwój organiczny. Planuje zwiększyć sprzedaż produktów marek własnych. Obecnie jest ich dziewięć, ale chce systematycznie powiększać swoją ofertę zarówno jeśli chodzi o asortyment istniejących już marek, jak i tworzenie nowych. W planach DELKO S.A. jest także rozwijanie sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, m.in. poprzez rozbudowę sieci salonów pod marką DELKO S.A. – „BLUE DROGERIE”. Dziś działa 15 takich drogerii, docelowo ma ich być 70.
Grupa Kapitałowa DELKO to lider na rynku dystrybucji produktów drogeryjnych, z 11% udziałem w rynku wartym ponad 3,5 mld zł. Działamy w bardzo perspektywicznej branży, której wartość rośnie z roku na rok niezależnie od koniunktury gospodarczej. Współpraca z renomowanymi partnerami handlowymi, wieloletni stabilny wzrost wyników finansowych, doświadczenie, know-how, oraz efektywna i przejrzysta strategię działania, wszystko to pozwala mi być dużym optymistom, jeśli chodzi o powodzenie naszej oferty wśród inwestorów – mówi Dariusz Kawecki, Prezes Zarządu DELKO S.A.
Dominujący udział wśród projektów, które spółka chce sfinansować poprzez emisję są akwizycje podmiotów gospodarczych, prowadzących profesjonalną dystrybucje artykułów drogeryjnych i kosmetycznych o zasięgu regionalnym. Na ten cel DELKO S.A. chce przeznaczyć około 2/3 wszystkich środków. Pozostałe cele emisyjne to:
- zasilenie kapitału obrotowego spółki celem finansowania zwiększonego obrotu, wynikającego z dynamicznego rozwoju przychodów ze sprzedaży DELKO S.A.
- zgromadzenie środków pieniężnych na finansowanie projektów marketingowych, w tym nakładów na reklamę, wzmocnienie wizerunku marek produktów spółki. rewitalizacje i repozycjonowanie wspomnianych produktów
- zabezpieczenie środków finansowych na realizacje projektu informatycznego, polegającego na zakupie i wdrożeniu systemu klasy ERP w spółce.
Źródło: Delko S.A.