„Najwięcej klientów dostarczają firmom assistance (asystorom) banki, które dodają usługę konsjerż do lepszych kart kredytowych. Przy czym po okresie dodawania tej opcji np. do kart platynowych coraz częściej banki oferują takie usługi do kart z niższych segmentów. – Kryteria przyznania platynowych czy złotych kart kredytowych zostały złagodzone przez banki i coraz łatwiej można otrzymać kartę kredytową z dodatkiem konsjerż – mówi Joanna Bełza z Europ Assistance.”, czytamy.
„Efekt jest taki, że liczbę klientów niektóre firmy liczą już w milionach. – W 2008 roku prawie 1,85 mln osób miało dostęp do serwisu konsjerż. W tym jest to już 1,22 mln osób, a na koniec roku będzie to wyraźnie ponad 2 mln osób – mówi Rafał Mrozowski z Mondial Assistance. Konkurenci odmówili podania podobnych danych, zwracając uwagę, że konsjerż można różnie definiować i różny może być zakres tych usług.”, pisze gazeta.
„Klienci wciąż rzadko mają świadomość możliwości skorzystania z polisy konsjerż i nie mają śmiałości korzystania z takich usług. Obawiają się też, że zamówione tą drogą usługi będą drogie i wolą poszukać ich sami. Ale zleceń jest coraz więcej. IPA zanotowała na koniec 2008 roku 18-proc. wzrost liczby klientów z tzw. stabilnych portfeli konsjerż klientów bankowych, ale aż 213-proc. wzrost liczby zleceń.”, informuje „GP”.
Najczęściej programy typu konsjerż dołączane są do prestiżowych kart kredytowych, a klient nie ponosi z tego tytułu dodatkowych opłat. Posiadacz takiej karty może poprosić o pomoc w zorganizowaniu niemal dowolnej usługi, ale z reguły klienci korzystają z pomocy przy zakupach, zamawianiu biletów, czy dostarczaniu kwiatów. Czasami firmy świadczące usługi konsjerż stosują pewne ograniczenia, na przykład terytorialne.
Więcej informacji w „Gazecie Prawnej” w artykule „Rośnie oferta usług typu konsjerż” autorstwa Marcina Jaworskiego.
WB