100 tysięcy nowych klientów detalicznych w ciągu trzech lat, umocnienie pozycji w sektorze korporacyjnym oraz ugruntowanie wiodącej roli banku w segmencie finansowania inwestycji proekologicznych – to najważniejsze cele nowej strategii biznesowej, nad którą pracuje zarząd Banku Ochrony Środowiska S.A.
Po nieco ponad 100 dniach prac, nowy zarząd Banku Ochrony Środowiska S.A. przedstawił kluczowe założenia do strategii biznesowej spółki. Bank zamierza między innymi umocnić swoją pozycję na rynku detalicznym. – W ciągu trzech lat chcielibyśmy pozyskać około 100 tys. nowych klientów. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu na rynek niestandardowych i zarazem atrakcyjnych produktów bankowych – mówi Mariusz Klimczak, prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.
Od 11 lutego 2009 r. w ofercie banku pojawi się „ Lokata na Dzień Dobry”. Klient, który zdecyduje się na ten depozyt, natychmiast po wpłacie pieniędzy otrzyma należne mu odsetki. Lokata może być zakładana na okres trzech lub sześciu miesięcy, a oprocentowanie wynosi odpowiednio: 6,5 i 5,5 proc.
Kolejnym produktem będzie nowy kredyt hipoteczny. – Trwają ostatnie prace, jesteśmy jednak pewni, że będzie on bardzo dobrze odebrany na rynku – podkreśla Mariusz Klimczak. Dodaje jednak, że kierowana przez niego instytucja nie zamierza bić się o palmę pierwszeństwa z dużymi bankami detalicznymi. – Mamy świadomość że nasza oferta musi być konkurencyjna. Kierujemy ją jednak do osób, dla których poza ceną, produktem, ważne są jeszcze inne kwestie, takie jak ochrona środowiska. – ujawnia prezes Klimczak – Chcemy zbudować pierwszy na rynku bank, który poprzez unikalne na rynku produkty będzie odpowiadał na rzeczywiste potrzeby ludzi aktywnych.
Zarząd Banku Ochrony Środowiska S.A. zapowiada również ekspansję w segmencie korporacyjnym.
– Chcemy zwiększyć nasze zaangażowanie w finansowaniu przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska i jeszcze lepiej profilować oferowane produkty – informuje Mariusz Klimczak.
Zgodnie z planami Bank Ochrony Środowiska S.A. ma pełnić rolę integratora wszelkich inicjatyw biznesowych związanych z szeroko pojętą ekologią. Przedsiębiorcy będą otrzymywać w banku nie tylko informacje o aktualnej ofercie kredytowej, ale i pomoc w pozyskiwaniu środków na inwestycje ekologiczne z funduszy unijnych i funduszy celowych będących w gestii instytucji rządowych.
Efektem nowych działań zarówno na rynku detalicznym jak i korporacyjnym ma być zwiększenie sumy bilansowej banku.- Zakładamy, że w ciągu kolejnych trzech lat uda nam się ją podwoić z około 10 mld zł dzisiaj do ponad 20 mld zł – mówi Mariusz Klimczak.
Źródło: BOŚ