Literatura przedmiotu i praktyka rynkowa zdefiniowały zarządzanie sprzedażą jako osiąganie celów sprzedaży w sposób efektywny poprzez planowanie, zatrudnianie, szkolenie, przewodzenie i kontrolę sił sprzedaży. Wynika więc stąd, że menedżer sprzedaży powinien być w jednej osobie strategiem, taktykiem, organizatorem, specjalistą HR, trenerem, analitykiem, sprzedawcą, pracownikiem, szefem.
A może wystarczy, żeby menedżer sprzedaży był skutecznym przywódcą? Umiejętność przewodzenia siłom sprzedaży to kluczowy czynnik powodzenia polityki sprzedażowej firmy. To wiedza, umiejętności i praktyka w zakresie pobudzania doradców klienta do działania w taki sposób, aby nie tracili oni motywacji wewnętrznej, a jednocześnie realizowali cele postawione przez firmę.
Jaki styl przywództwa jest odpowiedni do kierowania siłami sprzedaży? Jak przebiega cykl życia zawodowego handlowca i zespołu konsultantów? Jak dostosować styl przywództwa do cyklu życia zespołu i pracownika w organizacji? Jak motywować osoby, nad którymi nie mamy bezpośredniej władzy? Czy zaangażowanie pracownika jest nam potrzebne do podjęcia danej decyzji? Jaki cel sprzedażowy motywuje, a jaki demotywuje? Czy system ocen okresowych to jedynie męczący obowiązek dla menedżerów i doradców? I to co najważniejsze w zarządzaniu kapitałem ludzkim – jak zmierzyć zwrot z dokonanych inwestycji w ludzi?
Podczas warsztatów wspólnie odnajdziemy odpowiedzi na powyższe pytania oraz będziemy analizować przypadki wynikające z Państwa doświadczeń biznesowych.
Więcej informacji o seminarium: http://www.seminaria.gazetabankowa.pl/