PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRInternauci znają Walentynki bardzo dobrze

Internauci znają Walentynki bardzo dobrze

Marketing i PR 14.02.2005 (19:42)

Co więcej, prawie 2/3 internautów (63,7 proc.) planuje uczcić dzisiejszy Dzień Zakochanych. Największy odsetek obchodzących Walentynki (38,3 proc.) deklaruje, że uczucie bliskiej osobie okaże przekazując upominek. Jakich prezentów można się więc dzisiaj spodziewać? Maskotki, słodycze, odzież i bielizna – to najczęściej wskazywane przez internautów kategorie produktów.

Nieznacznie częściej Walentynki obchodzić będą kobiety (67,2 proc.) niż mężczyźni (59 proc.). Największy odsetek zainteresowanych tym świętem widoczny jest w grupie osób między 25 a 34 rokiem życia (72,5 proc.). Wbrew powszechnie krążącym opiniom, święto obchodzoną nie tylko najmłodsi internautuci – wśród osób w wieku 55 lat i więcej aż połowa planuje w jakiś sposób uczcić ten dzień. Okazuje się, że Dzień Zakochanych będą dziś obchodzić częściej osoby, które są pannami/kawalerami (64,4 proc.), niż osoby zamężne/żonate (59,3 proc.).

Internauci najczęściej pragną okazać w Walentynki uczucie partnerowi/partnerce (71,2 proc.), natomiast 22,6 proc. osobie, którą kochają lub która się im podoba, ale nie są z nią w związku. Widać więc, że święto to traktowane jest jako dobra okazja do ujawnienia się ze swoimi uczuciami. Dziś wszyscy nieśmiali mają szansę na dyskretne okazanie sympatii swoim wybrankom czy wybrańcom.

Jak pokazują wyniki badania, mężczyźni będą dziś nieco bardziej odważni niż kobiety (odpowiednio 24,3 proc. i 21,4 proc.), jeżeli chodzi o ujawnianie uczuć osobie, którą kochają lub która im się podoba, ale z którą nie są w związku. Natomiast kobiety częściej będą okazywać uczucie osobom, z którymi są blisko na co dzień – członkom rodziny, znajomym.

Ulubionym sposobem świętowania dzisiejszego dnia jest zakup prezentu. Deklarowało go 38,3 proc. obchodzących Walentynki internautów. Kartkę z życzeniami wysłało już lub wyśle 30,5 proc. świętujących użytkowników sieci. Tylko 4,5 proc. zadeklarowało, że nie szykuje na dzisiaj nic specjalnego. Wysłanie kartki i kupienie prezentu, jako sposób obchodzenia Walentynek, bardziej odpowiada kobietom niż mężczyznom. Ci natomiast znacznie częściej, zamierzają podarować kobiecie kwiaty.

Tradycyjne, wypisywane ręcznie kartki nie tracą na popularności – 44,8 proc. internautów, którzy planują wysłać „walentynkę”, chce to zrobić za pośrednictwem poczty, 30,3 proc. drogą elektroniczną, a 10,9 proc. wręczyć ją osobiście. Kwiaciarnie internetowe nie odnotują najprawdopodobniej bardzo znacznego wzrostu ruchu w dniu dzisiejszym – internauci planujący z okazji Walentynek kupić swojej sympatii kwiaty w 84 procentach zakupu dokonają w zwykłej kwiaciarni, 5 proc. kupie kwiaty na bazarze czy straganie ulicznym, 4 proc. zamówi przez telefon, a jedynie 2 proc. zleci zakup przez internet.

Internauci planujący kupić walentynkowy prezent najczęściej zdecydują się na maskotkę (32 proc. kupi ją poza internetem i 2 proc. w internecie) oraz na słodycze (odpowiednio 30 proc. i 2 proc.). Najpopularniejszym prezentem, który deklarowało kupić 4 proc. obchodzących święto, są kosmetyki. Spośród podanych kategorii prezentów kobiety częściej planują kupić maskotkę, słodycze, kosmetyki, natomiast mężczyźni perfumy i biżuterię. Analiza pokazuje ponadto, że mężczyźni są bardziej skłonni do robienia zakupów w internecie.

Czy Walentynki do dobra okazja do zarobku dla sprzedających upominki?

Jak się okazuje, 39,5 proc. internautów na prezenty walentynkowe zamierza wydać 21-50 zł, przy czym aż 26,1 proc. obchodzących święto planuje przeznaczyć na nie 51-100 zł. Kobiety wydadzą mniej pieniędzy – 42,7 proc. wyda od 21-50 zł. Na większe wydatki nastawili się mężczyźni – nieco ponad 30 proc. mężczyzn zostawi w sklepach od 51-100 zł, a kolejne 15,6 proc. kwoty rzędu 101-200 zł. Można więc wnioskować, że poczynając od dzisiejszego poranka aż do późnego wieczora, ruch w sklepach z upominkami i kwiatami będzie wyższy niż w inne dni.

O badaniu

• Grupa ankietowana to internauci w wieku 15 i więcej lat, którzy wypełnili ankietę do końca.

• W ramach badania zebrano 1050 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez osoby powyżej 15 roku życia.

• Dobór próby był dwustopniowy. Ankietę wyświetlano losowo wybranym użytkownikom. A następnie spośród tak wypełnionych ankiet w sposób kwotowy wybrano próbę właściwą odpowiadającą strukturze internautów w Polsce w oparciu o dane z badania Interbus TNS OBOP za grudzień 2005.

2005-02-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców