Podczas pierwszego spotkania wprowadzenie na temat kondycji polskiego marketingu wygłosi Grzegorz Kiszluk – Redaktor Naczelny Pierwszego Magazynu Marketingu i Sprzedaży „Brief”. Następnie wypowiedź zatytułowaną „Umarł plakat, niech żyje plakat” przedstawi Przemek Bogdanowicz, absolwent warszawskiej ASP, dyrektor kreatywny agencji reklamowej G7, juror tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions. W przyszłym roku akademickim odbędą się kolejne wykłady na wyższych uczelniach plastycznych w innych miastach.
Wykłady, organizowane w ramach projektu Galeria Plakatu AMS wspólnie z magazynem Brief, mają na celu zbliżenie dwóch środowisk – akademickiego i agencji reklamowych, nawiązanie dialogu między teorią a praktyką, a także wywołanie dyskusji nad obecną kondycją plakatu reklamowego.
Plakaty reklamowe, które widać na ulicach, są zbyt często nieciekawe i źle zaprojektowane. Szczególnie gdy porówna się je z plakatami artystycznymi, nagradzanymi na przeglądach i biennale, eksponowanymi na wystawach w Muzeum Plakatu. Odbija się to negatywnie zarówno na wizerunku reklamy zewnętrznej, jak i samego plakatu.
Galeria Plakatu AMS istnieje od kwietnia 2004 roku. Jądrem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej. Galeria Plakatu AMS stawia sobie za cel kreowanie wzorców estetycznych i funkcjonalnych reklamy zewnętrznej poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. Dotychczas zorganizowano dwie edycje konkursu: pierwsza poświęcona była promocji miast i regionów, druga – problemowi wandalizmu. W trwającej obecnie trzeciej edycji oprócz nagród pieniężnych oraz promocji prac laureatów konkursu na nośnikach należących do AMS dodatkową nagrodą będzie organizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych staż w renomowanych agencjach reklamowych dla wybranych przez jury laureatów.