Status SWIFT Service Partnera jest przyznawany firmom, które dysponując wykwalifikowaną kadrą – odpowiednią liczbą certyfikowanych przez SWIFT inżynierów technicznych – gwarantują wysoki poziom świadczonych usług wsparcia technicznego.
Jako partner usługowy SWIFT Izba, dotychczas znana ze świadczenia usług dostępu do sieci SWIFTNet za pośrednictwem infrastruktury Service Bureau, oferuje klientom pakiet nowych usług związanych ze wsparciem technicznym przy realizacji projektów SWIFT. Usługi te obejmują wdrażanie oprogramowania, takiego jak SWIFT Alliance Access, SWIFTAlliance Entry, SWIFTAlliance Gateway, SWIFTAlliance Starter Set, SWIFTNet Link, itd., prowadzenie projektów migracji, świadczenie usług wsparcia technicznego, wdrażanie rozwiązań telekomunikacyjnych umożliwiających dostęp do sieci SWIFTNet, a także szkolenia i konsultacje w zakresie produktów i usług swiftowych.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy współpracować z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. Jesteśmy przekonani, że współpraca wpłynie na poszerzenie zasięgu naszego programu partnerów usługowych w Polsce” – powiedział Aydin Erol z Global Service Partner Management SWIFT SCRL, odpowiedzialny za program partnerów usługowych w SWIFT.
Użytkownicy sieci SWIFTNet znajdują się w przededniu ważnego wydarzania, jakim jest wdrożenie nowej platformy bezpieczeństwa, wspólnej dla wszystkich usług dostępnych za pośrednictwem sieci SWIFTNet. Realizacja projektu SWIFTNet Phase 2, pod taką nazwą realizowane jest wdrożenie, nakłada na użytkowników SWIFT szereg obowiązków związanych z migracją do nowej infrastruktury bezpieczeństwa. Począwszy od zmian organizacyjnych, zamówienia niezbędnych komponentów bezpieczeństwa, uaktualnienia i rozszerzenia posiadanego oprogramowania z rodziny SWIFTAlliance i SWIFTNet, migracji danych, implementacji nowych aplikacji kończąc na przetestowaniu i wdrożeniu produkcyjnym nowej infrastruktury dostępowej banków do SWIFTNet.
W ramach SWIFT Service Partner Izba umożliwia korzystanie z pełnego wachlarza usług wspierających terminowe i bezpieczne wprowadzenie niezbędnych zmian związanych z migracją bankowej infrastruktury dostępowej do SWIFTNet Phase 2. Dodatkowo Izba operując na rynku lokalnym jest w stanie zaoferować nie tylko profesjonalną obsługę w języku polskim, ale również konkurencyjne ceny usług.
Mając na względzie szybko rozwijający się rynek usług finansowych i rosnące zainteresowanie jego polskich uczestników Izba planuje udział w programie akredytacji ekspertów biznesowych w zakresie integracji SWIFTSolutions. W ramach SWIFTSolutions dostępne są: SWIFTNet Cash Reporting – wykorzystywany dla poprawy zarządzania płynnością, umożliwia dostęp do informacji o rachunkach w czasie rzeczywistym, SWIFTNet Exceptions and Investigations – zwiększa poziom automatyzacji obsługi procesu reklamacji, SWIFTNet Funds – umożliwia standaryzację i automatyzację wszystkich procesów powiązanych z obsługą funduszy inwestycyjnych, SWIFTNet Accord – pozwala na centralne uzgadnianie, raportowanie i obsługę wyjątków dla potwierdzeń transakcji rynku pieniężnego, SWIFTNet FIX – umożliwia dostęp do globalnego systemu FIX, SWIFTNet Bulk Payments – obsługuje niskokwotowe płatności masowych, SWIFTNet Data Distribution – umożliwia dystrybucję w sieci SWIFTNet tzw. Market Data dostarczanych przez firmy takie jak Reuters, Bloomberg, etc., SWIFTNet Trade Services Utility – zapewnia bankom możliwość centralnego uzgadniania i obsługi przepływu informacji przy realizacji transakcji handlowych.
Zakończenie procesu akredytacji ekspertów biznesowych SWIFT pozwoli w najbliższej przyszłości na rozszerzenie listy oferowanych usług o wsparcie przy implementacji produktów wchodzących w skład SWIFTSolution. Po zakończeniu procesu certyfikacji eksperci KIR S.A. będą mogli wspierać użytkowników SWIFT przy wdrażaniu usług wchodzących w skład SWIFTSolutions.