„Ponad 200 tys. użytkowników usług komórkowych w ciągu trzech lat kosztem kilkunastu milionów złotych – taki cel stawia sobie Inteligo Financial Services, spółka technologiczna z grupy PKO BP. Oferta ma zostać skierowana do klientów bankowości elektronicznej grupy, czyli rzeszy 2,5 mln Polaków. IFS zakłada, że ok. 10 proc. z nich uda się przekonać do nowej marki GSM.”, czytamy.
„– Taka liczba klientów powoduje, że projekt staje się rentowny. Telefonię komórkową pod własną marką budujemy, opierając się na dotychczasowej działalności w sektorze finansowym, ale to nie będzie program lojalnościowy, tylko działalność, która ma zarabiać – powiedział ‚Rzeczpospolitej’ Jacek Komaracki, szef IFS. Spółka zawarła niedawno umowę z Polską Telefonią Cyfrową, operatorem sieci Era, i będzie korzystać z jej infrastruktury. Era będzie pomagać w kształtowaniu oferty telefonicznej, w zamian za co grupa PKO wnosi liczącą ponad 1 tys. punktów sieć sprzedaży usług telefonicznych.”, czytamy dalej.
Według nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” o projekcie wirtualnego operatora myślą polskie Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe.
Na rynku funkcjonuje już telefonia komórkowa należąca do mBanku. mBank mobile wystartowało w grudniu 2006 r., a dziś z jego usług korzysta około 50 tys. klientów. Bank premiuje dodatkowymi minutami osoby aktywnie korzystające z płatności kartami.
Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.