Z szacunków portalu Bankier.pl wynika, że na koniec ubiegłego roku w Polsce było już ponad 8 mln kont internetowych. W ostatnich miesiącach kolejne banki zaczęły poszerzać swoją ofertę bankowości internetowej. Można się spodziewać, że w tym roku wzrośnie liczba osób obsługujących swój rachunek przez internet.
„Na początku roku ING Bank Śląski wprowadził nowe internetowe Konto z Lwem Direct. Obecnie liczba tych rachunków przekroczyła 50 tys. Jeśli taka dynamika się utrzyma, do końca grudnia ING może mieć około 150 tys. nowych klientów. Wraz z pojawieniem się tej oferty mówi się o nowej jakości w polskiej bankowości. Po ING bezpłatne prowadzenie e-kont – w tym bezpłatne przelewy – wprowadził mBank. – Podobne plany mają również MutiBank i Inteligo – mówi Michał Macierzyński, analityk z Bankier.pl”, czytamy w „Parkiecie”.
„Jego zdaniem banki będą starać się zarabiać na cross sellingu. Posiadacze kont internetowych będą mogli bez wychodzenia domu zamówić polisy ubezpieczeniowe i zaciągać kredyty. Inteligo idzie w swojej ofercie o krok dalej. Podpisanie umowy o założeniu rachunku będzie oznaczało, że klient będzie mógł korzystać z kolejnych produktów finansowych bez konieczności podpisywania indywidualnych umów. Banki wprowadzają również konta oszczędnościowe, e- lokaty oraz specjalne programy lojalnościowe dla klientów bankowości elektronicznej.”, czytamy dalej.
Atutami bankowości internetowej są przede wszystkim wygoda i niższe koszty. Dzięki obsłudze konta przez internet klient ma dostęp do pieniędzy przez całą dobę z każdego miejsca na świecie. Banki pobierają niższe prowizje za operacje wykonywane przez klienta samodzielnie w sieci. Na przykład przelew przez internet do innego banku kosztuje średnio 0,50 gr (wiele instytucji nie pobiera opłat za tą operację). Natomiast w placówce klient płaci ok. 5 zł.
Więcej szczegółów w „Parkiecie”.