Bank Pekao odegrał znaczącą rolę podczas zakończonej niedawno pierwszej oferty publicznej na warszawskiej giełdzie Pepco Group oraz towarzyszącej debiutowi transakcji refinansowania zadłużenia tej wiodącej europejskiej sieci sklepów dyskontowych m.in. pod marką Pepco. Pekao Investment Banking oraz Biuro Maklerskie Pekao pełniły rolę współprowadzących księgę popytu na akcje spółki.
Bank Pekao był jednocześnie wiodącym organizatorem finansowania udzielonego przez międzynarodowe konsorcjum bankowe na potrzeby refinansowania zadłużenia grupy Pepco i finansowanie jej ogólnych celów korporacyjnych, w tym dalszego rozwoju. Pekao znalazło się w wąskim gronie międzynarodowych instytucji finansowych z największym udziałem w nowym finansowaniu.
Pierwsza oferta publiczna Pepco była, jak dotąd, największą na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 2021 roku. W jej ramach sprzedawane były akcje istniejące, posiadane przez dotychczasowych akcjonariuszy. Bazowa wartość oferty wyniosła 3,2 mld zł, a kapitalizacja spółki według ceny za akcję z oferty (40 zł) wyniosła 23 mld zł.
Tym samym Pepco znalazło się w TOP20 największych pod względem kapitalizacji spółek notowanych na GPW. Pierwszej ofercie publicznej towarzyszyło zawarcie nowego średnioterminowego kredytu konsorcjalnego o łącznej wartości 740 mln euro.
Bank Pekao od 15 lat wspiera rozwój Pepco w Polsce w zakresie zarządzania płynnością, finansowania handlu oraz transakcji skarbowych. Wejście na GPW otwiera nowy etap w rozwoju grupy i relacji z Pekao. Transakcja jest kolejnym przykładem kompetencji Grupy Pekao w realizacji złożonych, ponadgranicznych projektów dla najbardziej wymagających klientów korporacyjnych.
Pepco Group posiada i zarządza siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami PEPCO, Dealz oraz Poundland, obejmującą 3246 sklepów znajdujących się w 16 krajach (wg stanu na 31 marca 2021). Sklepy oferują odzież, produkty wyposażenia domu, a także produkty szybko zbywalne (FMCG). W roku obrotowym zakończonym 30 września 2020 r., przychody Pepco Group wzrosły do 3,5 mld euro. Pepco planuje osiągnięcie wyniku EBITDA przekraczającego 1 miliard euro w ciągu 5-7 lat, poprzez wzmocnienie oferty rynkowej i planowane ponadtrzykrotne zwiększenie liczby sklepów.