PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KryńskiBank Pocztowy wprowadza kartę kredytową

Bank Pocztowy wprowadza kartę kredytową

Michał Kryński 30.11.2010 (12:39)
Karty

W ofercie Banku Pocztowego od 1 grudnia pojawi się karta kredytowa Visa Classic w technologii PayWave. W ten sposób już przedostatni bank, który nie proponował klientom kredytówek wypełnia lukę i daje wyraźny znak, że kryzys w consumer finance został opanowany.

Wymagania wobec przyszłego użytkownika karty nie są wyśrubowane – wystarczy 700 złotych dochodu netto. Dla posiadaczy konta Standard i Nestor wydanie karty jest bezpłatne, klienci spoza banku zapłacą za nią 20 złotych. Limity kredytowe mieszczą się w zakresie od pięciuset do pięciu tysięcy złotych. Kwota minimalnej spłaty to 5% przyznanego limitu – inaczej niż w innych bankach – ułatwia orientację w wymaganych comiesięcznych spłatach. Wniosek o kartę możemy złożyć w placówce banku lub przez Internet. W pakiecie dostaniemy bezpłatne ubezpieczenie – od nieuprawnionego użycia karty, rabunku pieniędzy wypłaconych z bankomatu czy terminalu czy też rabunku samych kart czy dokumentów.

Korzystanie z wypukłego plastiku Pocztowego kosztować będzie 4 złote miesięcznie, podobnie jak miesięczna opłata za kartę debetową. W skali roku to już 48 złotych, więc nie najtaniej. Opłatę możemy zniwelować, a nawet na aktywnym płaceniu kartą „zarobić” – w ramach programu „Premia za zakupy” co miesiąc bank zwróci nam 1% transakcji wykonanych kredytówką. Maksymalnie będzie to 20 złotych miesięcznie, czyli przy regularnych zakupach na kwotę 400 złotych korzystamy z karty bezpłatnie, a wydane co miesiąc dwa tysiące dadzą nam 192 złote zysku rocznie. To może niewiele w porównaniu z ofertą innych banków wynagradzających za transakcyjność – np. BOŚ Bank pozwala zarobić operacjach 600 złotych. Ale nie zapominajmy, że mamy do czynienia z zupełnie innymi grupami docelowymi. „Statystyczny” klient Banku Pocztowego dopiero wchodzi w świat bezgotówkowego bankowania, a zarazem bank jedną nogą wchodzi trend, jaki widzimy w innych instytucjach. Problem, jaki może się wiązać z „Premią za zakupy” to duże rozrzedzenie siatki akceptacji poza większymi miastami. W niektórych kartowych „białych plamach” na mapie Polski wydanie nawet tych 400 złotych bezgotówkowo może okazać się nie lada wyzwaniem, jeśli dodatkowo mamy w portfelu wydaną do konta debetówkę.

Pocztowy stara się pozycjonować na rynku jako bank pierwszego kontaktu dla nieubankowionych, czy też ubankowionych w niewielkim stopniu. Prezes Tomasz Bogus przedstawia wypukłe karty jako kolejny, nieco bardziej wymagający i zaawansowany element edukacji finansowej. Czy nie jest to element obarczony zbyt wysokim ryzykiem? Edukacja użytkowników kredytówek leżeć będzie w interesie samego banku – w końcu rozdawanie potencjalnie łatwo psujących się limitów kredytowych grupie klientów, która z definicji nie osiąga wysokich dochodów, bez odpowiedniego wsparcia i monitorowania ryzyka to proszenie się o kłopoty. Tu uwagę zwracają materiały dołączone do karty – obszerna ulotka tłumacząca zasady korzystania z plastiku. Pomijając oczywisty wydźwięk reklamowy, klient kilka razy ostrzegany jest np. przed natychmiastowym uruchamianiem naliczania odsetek przy wypłatach z bankomatu.

Karty kredytowej Banku Pocztowego nie możemy jeszcze obsługiwać przez system bankowości elektronicznej. Jednak jeśli przyjrzymy się ulotce dołączanej do karty, możemy odnieść wrażenie, że oferta na starcie zakłada duży odsetek klientów nie posiadających dostępu do internetu. W końcu podstawowym kanałem dystrybucji czy kontaktu z klientem są dla Pocztowego placówki ulokowane często przy poczcie. Stąd załączane do każdego wyciągu standardowe druki przelewu pocztowego, o istnieniu których niektórzy z nas zdążyli już dawno zapomnieć, nie dziwią. Bieżące zadłużenie na karcie możemy sprawdzić korzystając z infolinii, a bank przypomni nam o zbliżającej się spłacie zadłużenia smsem.

Z drugiej strony trudno uznać dodanie technologii Visa PayWave za krok na wyrost. W końcu klienci Pocztowego to nie tylko mieszkańcy małych i średnich miejscowości – zarazem program „Kartą Visa zapłacisz wszędzie”, wspierający poszerzanie sieci akceptacji, ma szanse powoli zmniejszać ilość kartowych białych plam w Polsce. Trudno spodziewać się tu cudu – obsługa kart nadal wiąże się z kosztami, a szczególnie w mniejszych punktach handlowych czy usługowych każda złotówka jest na wagę złota. Płatności zbliżeniowe stają się jednak powoli standardem w zakresie wydawania nowych kart – brak technologii PayPass czy PayWave na kartach Pocztowego byłby co najmniej dziwny. A na stanie w miejscu żaden bank „na dorobku” nie może sobie pozwolić.

Pocztowy to wciąż dość ciekawe połączenie pomiędzy starymi metodami obsługi domowych finansów a światem elektronicznego bankowania. Pamiętajmy, że bank jako taki nie posiada swojej sieci bankomatów, udostępnia za to możliwość wypłacenia gotówki w pocztowym okienku – przy wykorzystaniu terminali POS, czy za pośrednictwem listonosza. Synergia z Pocztą Polską pozwala na dotarcie tam, gdzie nie ma szans na otwarcie klasycznej bankowej placówki. Nawet zapowiadane zmniejszenie liczby terenowych placówek poczty nie wpłynie znacząco na możliwość dotarcia do klientów, jak zapewnia prezes Pocztowego, Tomasz Bogus. Tam, gdzie zniknie pocztowe okienko, pojawią się najprawdopodobniej agentury – przy sklepach czy stacjach benzynowych. Wszędzie tam Pocztowy zamierza docierać ze swoimi usługami. W jakiej dokładnie formie? Rozmowy nadal trwają, ale jednego możemy być pewni. Bank Pocztowy nadal będzie mocną konkurencją dla banków spółdzielczych czy SKOKów.

Rynek powoli wraca do wysokomarżowych produktów kredytowych. Z jednej strony uznajemy kryzys za zakończony, z drugiej – rekomendacja T i spodziewana druga odsłona rekomendacji S przykręcą kurek dochodów z hipotek. Kolejne banki coraz odważniej proponują pożyczki gotówkowe – korzystając z przedświątecznego nastroju. W tym świetle wprowadzenie wypukłych kart przez Pocztowy, przy stosunkowo niskich limitach i obiecanym rozsądnym podejściu do ryzyka, nie dziwi. Ba! Można powiedzieć, że to najwyższy czas – to chyba ostatni standardowy bankowy produkt, jakiego brakowało w ofercie, zarazem Pocztowy to bodajże przedostatni bank (zostaje VW Bank direct), który nie proponował klientom kart kredytowych. Czy to dobry krok? Zobaczymy już za rok, po jakości portfela udzielanych przez Pocztowy pożyczek.

Źródło: PR News

karty bezstykowe karty kredytowe michał kryński payWave płatności bezstykowe pocztowy 2010-11-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty bezstykowe karty kredytowe michał kryński payWave płatności bezstykowe pocztowy

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 PKO Leasing zakończył proces uzupełniania składu zarządu
12.05.2025 (14:21)

PKO Leasing zakończył proces uzupełniania składu zarządu

Z początkiem maja do grona wiceprezesów PKO Leasing dołączyli Małgorzata Tokarz oraz Wojciech Jabłoński. …

a 0 ING udostępnia nową odsłonę Płatności powtarzalnych Blik
12.05.2025 (13:18)

ING udostępnia nową odsłonę Płatności powtarzalnych Blik

ING Bank Śląski udostępnił klientom nową odsłonę Płatności powtarzalnych BLIK. To kolejne udogodnienie dla …

a Kariera w finansach 0 Agnieszka Rzepkowska nową dyrektorką departamentu marketingu VeloBanku
12.05.2025 (13:16)

Agnieszka Rzepkowska nową dyrektorką departamentu marketingu VeloBanku

5 maja Agnieszka Rzepkowska objęła stanowisko dyrektorki departamentu marketingu VeloBanku. Będzie zarządzać …

a 0 EBOiR przekazał KredoBankowi nową transzę w wysokości 50 mln euro na finansowanie ukraińskich przedsiębiorstw
12.05.2025 (13:15)

EBOiR przekazał KredoBankowi nową transzę w wysokości 50 mln euro na finansowanie ukraińskich przedsiębiorstw

9 maja 2025 r. we Lwowie KredoBank i Europejski Bank Odbudowy i Rozwowju (EBOiR) podpisały dodatkową umowę o …

a 0 Santander Bank Polska partnerem strategicznym wydarzenia IMPACT’25
12.05.2025 (13:14)

Santander Bank Polska partnerem strategicznym wydarzenia IMPACT’25

IMPACT to jedno z najważniejszych wydarzeń roku, które gromadzi światowej klasy ekspertów i liderów biznesu. W …

a Kariera w finansach 0 Do zarządu Vehis dołącza Marek Dwornik, były prezes Santander Consumer Multirent
12.05.2025 (07:13)

Do zarządu Vehis dołącza Marek Dwornik, były prezes Santander Consumer Multirent

Z początkiem maja 2025 r. do Zarządu spółki VEHIS dołączył Marek Dwornik, były prezes Santander Consumer Multirent. …

PRNews.pl

Zobacz również

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

Alarmujące dane. Co pół godziny dochodzi do próby wyłudzenia kredytu

Alarmujące dane. Co pół godziny dochodzi do próby wyłudzenia kredytu

Najnowsze dane dotyczące wyłudzeń kredytów nie pozostawiają…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców