„Cud nad Tamizą”, „Pan Tadeusz ma u nas konto”, „Znasz li ten bank?” – to hasła reklamowe, którymi brytyjski bank NatWest zachęca Polaków mieszkających na Wyspach do uruchomienia konta w swoich oddziałach. Kampania reklamowa prowadzona jest w języku polskim, a plakaty zawisły na 739 billboardach w całej Wielkiej Brytanii. Plansze reklamowe umieszczono przy głównych ulicach, na przystankach i w centrach handlowych, m.in. w Londynie, Manchesterze, Birmingham oraz Leeds. – czytamy.
Magnesem, który przyciągnie Polaków do okienek w oddziałach NatWestu, mają być niskie opłaty – zaledwie 2 funty miesięcznie za prowadzenie rachunku (w innych bankach nawet 16 funtów miesięcznie) oraz pełna obsługa w języku polskim. Bank uruchomił również polską stronę internetową i całodobową infolinię. W swoich oddziałach NatWest zatrudnia kasjerów i kasjerki z Polski. Podobnie jak banki Barclays oraz Lloyds TBS oraz gigant finansowy HSBC, który na całym świecie ma 125 mln klientów. W wielu placówkach Lloyds TBS dostępne są już formularze niezbędne do otwarcia rachunku i broszury w języku polskim – informuje „Rzeczpospolita”.
Od momentu wejścia Polski do UE około 265 tys. Polaków ubiegało się o pracę w Wielkiej Brytanii. Stanowi to 62% wszystkich aplikacji z Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Polski, Słowacji oraz Słowenii. O Polakach na Wyspach myślą także i nasze banki. Niedawno w prasie pojawiły się informacje, że jeden z polskich banków poważnie myśli o rozpoczęciu działalności w Irlandii.