„Osoby niedowidzące i niewidome, wielokrotnie skarżyły się na to, że nie mogą korzystać z usług bankowych. Na stronach internetowych serwisów dla niepełnosprawnych można znaleźć informacje np. o odsyłaniu osób niewidomych, ponieważ nie mogą one przeczytać umowy rachunku.
Banki wymagają niekiedy, powołując się na Kodeks cywilny, by osoby, które nie mogą czytać, a muszą złożyć oświadczenie woli, jakim jest podpis na umowie, oświadczenie to składały w formie aktu notarialnego. Natomiast osoby mające kłopoty ze wzrokiem podkreślają, że mogą czytać – tyle, że z użyciem alfabetu Braille’a.
Cztery lata temu, podczas konkursu ‚Bank dostępny’ współorganizowanego przez NBP, zwracano uwagę, że badani napotykają problemy w korzystaniu z usług banku wiążące się najczęściej z dokumentami bankowymi. Wśród problemów z najwyższą liczbą wskazań była zbyt mała czcionka w dokumentach bankowych (31,2 proc.).”, czytamy.
Nordea Bank Polska poinformował wczoraj, że wprowadził rozwiązania ułatwiające osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie ze strony internetowej banku oraz serwisu transakcyjnego bankowości elektronicznej. Strony internetowe banku dostosowano do międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG). To pozwala na korzystanie z serwisów Nordea Bank Polska przy pomocy programów udźwiękawiających. Przyjęte przez bank rozwiązanie jest równie bezpieczne jak tradycyjny serwis transakcyjny. O szczegółach można przeczytać tutaj.
Więcej na ten temat na portalu Gazeta.pl