PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaDirect, czyli ubezpieczenie kup teraz

Direct, czyli ubezpieczenie kup teraz

Ubezpieczenia 07.03.2011 (07:25)

Szybkość i wygoda powodują, że Wielkiej Brytanii 40%, a w Hiszpanii 20% polis samochodowych kupuje się dziś przez telefon lub internet. I w Polsce nie ma przeszkód, by najpierw obliczyć składkę, później ubezpieczyć się, a na końcu zlikwidować szkodę bez stawania z ubezpieczycielem twarzą w twarz.

Chociaż hasło direct zwykło przywoływać na myśl ubezpieczenia via internet, rzeczywisty zakres możliwości jest tu szerszy. Obok opcji zamówienia polisy przez internetowy formularz, klienci mogą (przede wszystkim) zrobić to telefonicznie, jednocześnie zasięgając wiedzy drogą mailową, na internetowym czacie lub za pomocą komunikatora Skype. Co więcej, direct sprowadza się dziś nie tylko do zakupu polisy, ale i wirtualnego zgłoszenia szkody czy przedłużenia umowy ubezpieczenia. Choć od debiutu pierwszego w Polsce ubezpieczeniowego directa minęło już prawie 10 lat, możliwości systemu direct wciąż potrafią zaskoczyć.

Coraz bardziej wirtualna sprzedaż

Na początku tej historii był telefon. Przekonanie klientów, by zamiast osobiście stawiać się w placówce ubezpieczyciela skorzystali z telefonicznej rozmowy z konsultantem, było przełomem w sprzedaży polis. Rozwiązanie – choć na tamte czasy nowoczesne – zachowywało pewne przymioty bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą polisy, głównie za sprawą żywego głosu w słuchawce.

Także pierwszy na polskim rynku direct – Link4 – debiutował zachęcając do ubezpieczania się pod wskazanym, wyjątkowo łatwym do zapamiętania numerem telefonu. Mimo że pd tamtego czasu internet skutecznie wyparł telefonię w wielu obszarach życia, ubezpieczyciele konsekwentnie promują ją jako wygodny sposób nabycia polisy. Telefoniczne kontakty z ubezpieczycielem będą broniły się przynajmniej dopóty, dopóki będzie to najszybszy, najtańszy i najpowszechniejszy sposób na zgłoszenie szkody jeszcze z miejsca wypadku.

Co ciekawe, żeby ubezpieczyć się przez telefon, nie trzeba dziś nawet telefonować. Niemal wszystkie firmy z tej branży oferują możliwość zamówienia połączenia z konsultantem na koszt ubezpieczyciela, o wygodnej dla ubezpieczającego porze.

Namówienie klientów, by całkowicie pominęli kontakt z pracownikiem ubezpieczyciela i wszystkie formalności załatwiali przez internet, było kolejnym krokiem milowym. Dziś obok tradycyjnej rozmowy przez telefon i ubezpieczania się online, udostępnia się klientom takie kanały, jak internetowy czat, komunikator Skype czy wygodną, błyskawiczną i powszechną wymianę maili.

Informacja, zakup, płatność – wszystko online

Prawdziwą zachętą do skorzystania z directów, przewyższającą nawet bogaty wybór kanałów komunikacji, ma być łatwy i bezpieczny zakup ubezpieczenia. Im wygodniejszy, tym bardziej atrakcyjny. Polisę nabyć więc można w trakcie telefonicznej rozmowy z pracownikiem firmy ubezpieczeniowej albo samodzielnie, wypełniając zawieszony w internecie formularz. Jeszcze przed zrealizowaniem zakupu systemy umożliwiają kalkulację składki, już po – uiszczenie płatności w wybranej formie, najchętniej również bezgotówkowo. Walorem e-ubezpieczeń jest też wygodna dla ubezpieczonego opcja przypomnienia (telefonem, mailem lub SMS-em) o kończącej się ochronie ubezpieczeniowej i możliwości zawarcia umowy na kolejny okres po wskazanej cenie.

O ile zakup polisy na kanapie, w przysłowiowych kapciach, to już pewna wygoda, o tyle faktyczną chwilą prawdy dla ubezpieczeń zawsze będzie moment skorzystania z niej w razie wypadku. Najlepiej tak, jak wcześniej – bez konieczności kontaktu z ubezpieczycielem. Dlatego podstawową zaletą towarzystw direct ma być możliwość zgłoszenia szkody jeszcze z miejsca wypadku, najlepiej o dowolnej porze dnia i tygodnia.

Direct jest nie tylko dla aut

Choć utarła się inna opinia, obsługa direct oznacza dziś daleko więcej, niż tylko sam proces sprzedaży. Bez osobistego kontaktu z ubezpieczycielem można dziś po nabyciu polisy przedłużyć ją, a w razie wypadku zgłosić szkodę i uzyskać odszkodowanie.

Z roku na rok zwiększa się nie tylko funkcjonalność directów, ale i zakres ich oferty. Rozpoczynano od nieskomplikowanych i niedrogich polis samochodowych, a dziś przez telefon i internet z coraz większym powodzeniem dystrybuuje się też ubezpieczenia mieszkania czy podróży. Polisy komunikacyjne oferuje każdy z działających na polskim rynku directów, ubezpieczenia domu i mieszkania – ponad połowa z nich. Podobnie często w ofercie goszczą polisy dla turystów.

Przywołany we wstępie rynek brytyjski rozwinął się błyskawicznie. Już wiadomo, że jego polski odpowiednik nie pójdzie tą samą drogą, a nawet jeśli, to zrobi to w zdecydowanie wolniejszym tempie. Raz, że internet upowszechnił tu później, dwa, że rynek polis wciąż młody, trzy – że zaufanie do produktów bankowo-ubezpieczeniowych z internetu dotyczy choć coraz większej, to nadal dość mizernej grupy konsumentów. Mimo to przyszłość direct-ów nie rysuje się wcale w ciemnych barwach, zwykliśmy przecież lubić zachodnie wzorce.

Malwina Wrotniak
e-mail: [email protected]

Źródło: Bankier.pl

direct Malwina Wrotniak ubezpieczenia 2011-03-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: direct Malwina Wrotniak ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców