Internet to potężne medium, dzięki któremu szybko i bez dużych kosztów agent nieruchomości z łatwością może dotrzeć do swojej grupy docelowej. Pośrednicy od dawna korzystają z tego sposobu komunikacji wystawiając swoje oferty na portalach ogłoszeniowych. Bez wątpienia jest to jedno z podstawowych narzędzi pracy agenta nieruchomości. W sieci funkcjonuje bardzo wiele stron, gdzie agenci nieruchomości przedstawiają swoje profile, a indywidualni użytkownicy mogą zamieszczać oferty sprzedaży nieruchomości.
– Profile eksperckie są jednym z głównych elementów internetowego marketingu. Chodzi o to, żeby dać klientowi poczucie, że agent do którego trafił jest rzeczywiście fachowcem, że ma uznanie i rekomendacje od innych ludzi, których już wcześniej obsługiwał, tłumaczy Marek Dornowski, specjalista ds. marketingu w Internecie (wywiad dla Nieruchomości TVP).
Zanim agent nieruchomości zacznie udzielać się w social media, powinien zastanowić się z jaką grupą odbiorców chce mieć do czynienia. Dopiero na tej podstawie może określić, które serwisy powinny znaleźć się w jego sferze zainteresowań. Działania social media to jednak nie tylko serwisy społecznościowe. O social agencie nieruchomości możemy mówić już w momencie, gdy pośrednik nawiązuje jakikolwiek dialog ze swoim odbiorcą, dlatego aktywność społecznościowa to także możliwość komentowania artykułów zamieszczonych na stronie lub prowadzenie dyskusji. Podstawą do rozpoczęcia działalności w social mediach jest określenie i poznanie grup docelowych. Dopiero z taką wiedzą można zaplanować skuteczne działania komunikacyjne.
Zakup nieruchomości nie należy do dóbr, które nabywamy pod wpływem impulsu, dlatego zanim potencjalny klient zdecyduje się na zakup, potrzebuje porady eksperta.
I właśnie w znalezieniu dobrego doradcy, poszukującemu mogą pomóc social media. Są one bowiem doskonałym źródłem informacji do którego pośrednika warto się udać, gdzie się mieszka najlepiej i dlaczego oraz na co uważać podczas zakupu mieszkania. Daje to ogromne pole do popisu dla osób związanych z branżą. W mediach społecznościowych nawet mała firma z dobrą opinią, pozycjonująca się jako ekspert, może konkurować z tymi dużo większymi.
W dobie globalizacji dzisiejszy Internet przestał opierać się na jednostronnej komunikacji. Teraz najważniejsza jest interakcja między stronami, a media społecznościowe doskonale się do tego nadają. Kanały social media powinny być traktowane jako coś kluczowego, coś z czego agent oraz przyszli klienci będą mieli dodatkową korzyść. Aby zatrzymać klienta, agent nieruchomości powinien zachęcać do interakcji na temat zamieszczanych ofert. Niezbędne będą tutaj profesjonalne zdjęcia. Dzisiejszy klient woli odbierać sygnały poprzez obraz, a nie słowo. Pośrednik musi pokazać odbiorcom, że można nawiązać z nim dialog oraz jak istotna dla niego jest interakcja z drugim człowiekiem. W ten sposób buduje on wierną sobie społeczność, która z czasem przerodzi się w zaangażowaną sieć odbiorców, a w przyszłości pomoże osiągnąć sukces zarówno biznesowy jak i wizerunkowy.
iHouse