Umowę w tej sprawie podpisali 8 marca 2006 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Szamotuły: Jaromir Zieliński – Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Szamotułach oraz Piotr Weihs- Dyrektor Sprzedaży Centrum Korporacyjnego PKO BP w Nowym Tomyślu.
Instrument pieniądza elektronicznego to usługa PKO Banku Polskiego przeznaczona do wypłaty świadczeń pieniężnych, zmaterializowana w karcie elektronicznej, tzw. elektronicznej portmonetce. Karty świadczeniowe są instrumentem, umożliwiającym wypłatę przez np. JST różnego rodzaju świadczeń uprawnionym osobom, które nie posiadają rachunków bankowych. Karta działa w oparciu o specjalny rachunek, na który przekazywane są środki pieniężne.
Usługa skierowana jest do klientów korporacyjnych banku, którzy dzięki niej mogą znacznie usprawnić i obniżyć koszty oraz czasochłonność operacji związanych z wypłatą wszelkiego rodzaju świadczeń.
Środki pieniężne zapisane na karcie można zrealizować w następujących formach:
• gotówkowej – wypłata we wszystkich bankomatach, agencjach i oddziałach PKO Banku Polskiego,
• bezgotówkowej we wszystkich placówkach handlowo – usługowych ze znakiem akceptacji Maestro (na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej).
Instrumentem Pieniądza Elektronicznego posługują się już klienci PKO Banku Polskiego w: Poznaniu, Bogatyni, Obornikach, Iławie, Lublinie, Kraśniku. Na koniec stycznia br. bank wydał 6,5 tys. tych kart.
Instrument Pieniądza Elektronicznego PKO Banku Polskiego wydany we współpracy z Urzędem Miasta Poznań został uhonorowany w tegorocznej edycji konkursu „Alicja”. Nagroda została przyznana bankowi za najbardziej innowacyjny i przyjazny produkt finansowy.
Produkt banku w grudniu 2005 r został wyróżniony nagrodą „Najlepsze w Polsce – The best in Poland” przyznawaną przez Towarzystwo im. Hipolita Cegielskiego, Wielkopolską Izbę Rzemieślniczą oraz Wielkopolskie Zrzeszenie Handlu i Usług.