Fundusz Mikro, będący na polskim rynku już 17 lat, ma nowego właściciela. 100 procent udziałów nabyła Pani Magdalena Dulczewska, posiadająca bogate doświadczenie zawodowe w branży finansowej. Pani Magda przez blisko 8 lat pełniła funkcje zarządcze w Funduszu Mikro.
Dzisiaj planuje przywrócić i rozwinąć jego działalność pożyczkową dla przedsiębiorstw z segmentu mikro i MSP. Obecnie trwają intensywne prace przygotowawcze, w wyniku których już w kwietniu zaoferowane im zostaną pierwsze kredyty, do 50 tysięcy złotych.
Od lutego 1995 roku, kiedy wypłacono pierwszy kredyt z Funduszu Mikro, do 2010 roku, gdy zdecydowano o zawieszeniu działalności pożyczkowej, ponad 57 tysięcy przedsiębiorców otrzymało ponad 130,5 tysiąca kredytów. Łączna wypłacona im kwota przekroczyła 1 miliard złotych. Pożyczki z Funduszu Mikro dostępne były dla małych firm, które z różnych powodów miały utrudniony dostęp do kredytów bankowych. Dzisiaj segment mikroprzedsiębiorstw wciąż boryka się z trudnościami przy pozyskiwaniu pożyczek. Dotacje z Unii Europejskiej na rozwój działalności niedługo się skończą, więc nowy właściciel Magdalena Dulczewska nie ma wątpliwości, że ponowne uruchomienie kredytów w ramach Funduszu Mikro może i w dzisiejszych czasach wspomóc rozwój działalności małych firm.
Magdalena Dulczewska przygotowuje Fundusz Mikro do wznowienia działalności pożyczkowej. Centralne biuro powstaje w Warszawie, a już na przyszły rok planowane jest otwarcie dodatkowych 6 centrów sprzedażowych w największych miastach w Polsce. Projekt wymaga więc dodatkowych środków, które właścicielka Funduszu Mikro skutecznie pozyskuje od partnerów.
– Doświadczenie zdobyte przy zarządzaniu Funduszem Mikro i tworzeniu FM Banku pozwala mi być spokojną o powodzenie tego projektu. Kontynuując tradycję Funduszu Mikro pragnę zaproponować drobnym przedsiębiorcom kredyty na uproszczonych zasadach. Zakup 100 proc. udziałów w Funduszu Mikro, a więc istniejącej już struktury pozwala mi na wyeliminowanie wielu problemów i dużych kosztów, jakie wiążą się z tworzeniem struktur od podstaw i skoncentrowaniu się na tym, co potrafię najlepiej, a więc na rozwoju działalności pożyczkowej. Bez tzw. „ryzyka początkującego” wchodzimy na rynek z wypracowaną silną marką i doświadczeniem Funduszu Mikro. Pozwoli to nam skoncentrować się na zaspokajaniu potrzeb po stronie przedsiębiorców i na rozwoju samego Funduszu Mikro – wyjaśnia Magdalena Dulczewska.
Fundusz Mikro powstaje na bazie wcześniej istniejącej firmy o tej samej nazwie, założonej w 1994 roku przez Polsko-Amerykański Fundusz Przedsiębiorczości (PAEF) jako wsparcie dla tworzących się wówczas licznie w Polsce małych firm. Duże zainteresowanie oferowanymi kredytami przyczyniło się do dynamicznego wzrostu spółki i powstawania kolejnych placówek na terenie całego kraju. Pani Magdalena Dulczewska jest związana z Funduszem Mikro od 2004 roku. Pełniąc funkcję Prezesa, odpowiadała za rozwój biznesowy spółki. W przeciągu kilku lat doprowadziła do trzykrotnego wzrostu aktywów firmy oraz czterokrotnie zwiększyła zyski spółki. W tym czasie pozyskała też znaczny kapitał na dalszy rozwój.
Funduszowi Mikro szybko udało się wypracować pozycję rozpoznawalnej na rynku marki. W 2009 roku był już lepszym podmiotem spoza sektora bankowego, udzielającym pożyczek firmom z sektora mikro i MSP. – Na tak dobre wyniki Funduszu Mikro od samego początku duży wpływ miała atrakcyjna oferta przygotowana dla mikroporzedsiębiorców. Udało nam się wypracować unikalną formułę współpracy. Uproszczone procedury przyznawania kredytów i partnerskie podejście do klientów były tym, co doskonale sprawdziło się w pracy z właścicielami małych firm. Potrzebowali środków na rozwój działalności i my je im dostarczaliśmy. Wprowadzane przez nich unowocześnienia wspierały rozwój firm i pozwalały na spłatę zaciąganych kredytów – opowiada Magdalena Dulczewska.
Z inicjatywy Pani Magdaleny została podjęta decyzja o przekształceniu Funduszu Mikro w FM Bank. Ona też z sukcesem zajęła się negocjowaniem warunków sprzedaży a następnie organizowaniem i zarządzaniem powstającym bankiem. Odpowiadała m.in. za wdrożenie nowej infrastruktury, procedur, pozyskanie tzw. licencji operacyjnej na prowadzenie działalności bankowej. Ponadto nadzorowała budowę zespołu oraz sieci dystrybucyjnej, składającej się z ponad 60 oddziałów, partnerów zewnętrznych, domów maklerskich.
Fundusz Mikro wejdzie ponownie na rynek z ofertą dla mikroprzedsiębiorców, bazując na silnej marce i doświadczeniu, lecz jak podkreśla właścicielka wszystkich udziałów, dopasowaną do dzisiejszych potrzeb kredytobiorców.
Magdalena Dulczewska, ur. w 1969 roku, absolwentka Wydziału Psychologii Carleton Iniversity w Ottawie oraz zarządzania finansami na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę w finansach rozpoczęła pracując jako menedżer ds. bankowości korporacyjnej w ING Barings oraz jako szef działu/dyrektor marketingu ds. koordynacji oddziałów w Citibanku. W latach 2000-2004 związana z Raiffeisen Bank Polska, gdzie pełniła funkcję dyrektora ds. sprzedaży i dystrybucji, dyrektora pionu małych i średnich przedsiębiorstw, a następnie szefa bankowości detalicznej i dyrektora banku.
W 2004 roku została prezesem zarządu Funduszu Mikro i funkcję tę pełniła do 2006 roku. Do 2009 roku była wiceprezesem Funduszu Mikro i równolegle odpowiadała za proces tworzenia FM Banku, w którym objęła funkcję I zastępcy prezesa zarządu. Od 2012 roku posiada 100 procent udziałów w Funduszu Mikro.
Źródło: Partner of Promotion