Ogłoszenie wyników konkursu i gala wręczenia nagród odbyły się 24 listopada w warszawskim hotelu Radisson SAS. Organizatorem konkursu był Związek Firm Public Relations.
W kategorii Corporate Social Responsibility przedsięwzięcie „Klasa BGŻ” konkurowało z następującymi projektami: „W towarzystwie lwa” ING Banku Śląskiego, kampanią „ Nie bądź obojętny na sprzedaż alkoholu nieletnim” agencji M&S Consultants oraz kampanią „Inicjatywa – reklama dla dzieci” prowadzoną przez Canal Plus Cyfrowy. W sumie do dziewięciu kategorii konkursowych zgłoszono 56 kampanii PR przeprowadzonych przez 31 instytucji – firm i agecji Public Relations.
Inicjatywa „Klasa BGŻ” to próba trwałej zmiany życiowej sytuacji wybitnie uzdolnionej, ale pochodzącej z ubogich rodzin młodzieży, która – z przyczyn od siebie niezależnych – ma utrudniony start w dorosłe życie.
Bank od 2003 r. stwarza szansę kontynuacji nauki w VII Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Warszawie uzdolnionym absolwentom gimnazjów, zamieszkałym na wsi i w małych miasteczkach, pochodzącym z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Obecnie w prestiżowym warszawskim liceum uczy się 78. uczniów z projektu „Klasa BGŻ”. Wiosną 2006 r. pierwsi licealiści przystąpią do egzaminu maturalnego.
Podczas trwania nauki młodzież z „Klasy BGŻ” zdobywa liczne nagrody w konkursach naukowych i olimpiadach. Osiąga bardzo dobre wyniki w nauce (średnia ocen: I klasa – 4,46, II klasa – 4,77) i pełni funkcje w samorządach klasowych. Bank stara się rozwijać pozaszkolne zainteresowania uczniów. Wydał m.in. tomik wierszy jednej z uczennic opatrzony recenzją prof. J. Bralczyka.
Bank, przyjmując rolę zbiorowego rodzica, opiekuje się młodzieżą przez cały okres nauki w liceum. W całości pokrywa koszty nauki i zakwaterowania w internacie. Zapewnia m.in. całodzienne wyżywienie, podręczniki szkolne, pomoc w zakupie niezbędnej odzieży i obuwia, składkę na Radę Rodziców i zajęcia dodatkowe. Każdemu uczniowi Bank założył konto dla młodzieży, do którego bezpłatnie dołączona jest karta płatnicza. Co miesiąc na to konto uczniowie otrzymują kieszonkowe na drobne wydatki osobiste, pomoce szkolne i przejazd do domu rodzinnego. Powołana przez Bank Rada Projektu oraz szkolny pedagog sprawują nad młodzieżą stałą opiekę dydaktyczno-pedagogiczną.
Młodzież uczestnicząca w projekcie, mimo wysokiego poziomu intelektualnego i wyróżniających wyników w nauce, z uwagi na uwarunkowania społeczne i rodzinne, prawdopodobnie nigdy nie miałaby możliwości wyjścia poza swoje środowiska i pokonanie ograniczeń warunkujących ich pomyślny rozwój w dorosłym życiu.