PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Sławomir Szkubel, Dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej, BOŚ S.A.

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Sławomir Szkubel, Dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej, BOŚ S.A.

Nasz gość 18.07.2008 (08:28)

Przekrój naszych klientów jest odzwierciedleniem tego, jaki jest rynek finansowy. Obsługujemy klientów z sektora MSP, także największe korporacje, w tym firmy notowane na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych.
Dlaczego klienci wybierają naszą ofertę? Z dwóch powodów. Po pierwsze, nasz bank jest znany ze swojej misji – to słowo czasami nadużywane, natomiast w przypadku Banku Ochrony Środowiska adekwatne – wspieramy ochronę środowiska, wspieramy przedsiębiorców, którzy działają na rzecz zmniejszenia degradacji środowiska naturalnego. To jest też ważne dla osób, które prowadzą przedsiębiorstwa – mają świadomość, że ich wysiłki są dostrzegane i że mają partnera finansowego w tych przedsięwzięciach. Jesteśmy też bankiem, w którym „jest blisko” do klienta. Staramy się działać w ten sposób, żeby relacje Bank-Klient nie były kształtowane przez „wielkie” procedury – chcemy być partnerem dla klienta.

Jak Pana zdaniem będzie się rozwijał rynek bankowości korporacyjnej w Polsce? Jakie miejsce jest przewidziane dla banków wielkości BOŚ Banku? Gdzie leży przewaga konkurencyjna takich instytucji?

Rozwój rynku finansowego w Polsce nie będzie odbiegał od sytuacji na świecie. Będzie dominowała bankowość internetowa, to znaczy rachunek ”zdalnie sterowany” przez klienta. Jeżeli chodzi o obsługę klientów, myślę, że będzie ona szła dwutorowo. Pierwsza sprawa to obsługa dużych korporacji. Kierunek pokazują duże banki, które tworzą specjalne centra dla obsługi dużych klientów, którzy mają „potrzebę wieloproduktowości”, posiadają wyrafinowane potrzeby, jeżeli chodzi o obsługę transakcyjną, obsługę eksportu, importu i tego typu operacji. I tu będziemy mieć bardzo zindywidualizowaną ofertę.

W przypadku mniejszych przedsiębiorstw – jest to rynek bardzo ważny i perspektywiczny – tu będzie rozwijała się „pakietyzacja”, czyli proponowanie klientom pewnej grupy produktów w jednym pakiecie, za określoną cenę. Z jednej strony, aby zunifikować obsługę w samym banku, a tym samym zmniejszyć koszty działania. A z drugiej – żeby ułatwić „życie” klientom. Klienci z segmentu mniejszych przedsiębiorstw nie mają czasu i zasobów dedykowanych jedynie do obsługi banków, czy ogólniej mówiąc konstruowania finansowania. W związku z tym potrzebują prostej, aczkolwiek bardzo przyjaznej oferty.

Na świecie zapanowała obecnie moda na odnawialne źródła energii i ogólnie ekologię. Czy BOS Bank i jego oferta w jakiś sposób wpisuje się w ten trend i odpowiada na zapotrzebowanie rynku?

Przede wszystkim realizujemy misję, która polega na działaniu wspierającym ochronę środowiska. Na przykład od 1 maja wprowadziliśmy nowy produkt – Eko Pakiet, skierowany do przedsiębiorców, którzy działają na rzecz zmniejszenia degradacji środowiska.

Jest to pewne nowatorskie podejście – nie tylko chcemy wspierać przedsiębiorców, którzy bezpośrednio działają na rzecz poprawy jakości środowiska, czy na przykład w obszarze recyklingu. Ale chcemy także wspierać cały „ciąg produkcyjny”. Jeśli ktoś wytwarza maszynę, która służy do unieszkodliwiania odpadów, to ten przedsiębiorca także bierze udział w ochronie środowiska. I chcemy z nim współdziałać. Jeśli ktoś wytwarza komponenty lub części do tych maszyn, to także jest przedsiębiorcą, który jest w „łańcuchu spraw” związanych z ochroną środowiska. I z tymi przedsiębiorcami też będziemy współpracować.

Wprowadziliście Państwo promocję „Rachunek z podpisem”. Jaka jest rola banków we wprowadzaniu bezpiecznego podpisu? Dlaczego zdecydowaliście się na taka promocje i czy można już stwierdzić, jak została przyjęta przez klientów?

Rola banków we wprowadzaniu takich „nowości” elektronicznych powinna być ważna, a nawet wiodąca. W tej chwili żaden bank nie oferuje rachunku, który nie miałby dostępu elektronicznego, przez internet, bądź nie byłby „wydzwaniany” przez telefon. W związku z tym, że używamy elektroniki do obsługi pieniędzy w naszym banku, powinniśmy promować także produkty, które są związane z wprowadzaniem elektroniki. Bezpieczny podpis, podpis certyfikowany, jest takim produktem. Inną sprawą jest aspekt ekologiczny. Wprowadzanie produktów elektronicznych ogranicza w tym przypadku zużycie papieru, oszczędzamy środowisko.

W tej chwili trwa promocja podpisu elektronicznego. Zainteresowanie jest spore. Promocję prowadzimy z Krajową Izbą Rozliczeniową – razem z naszym partnerem prowadzimy szkolenia, tłumaczymy dlaczego, jak się wprowadza ten produkt, jednocześnie proponując wizytę u klienta i prezentację na miejscu jak wygląda instalacja.

Jakie macie Państwo plany na najbliższą przyszłość? Nowe produkty, usługi? Gdzie chcecie szukać nowych klientów?

Przede wszystkim będziemy zachęcać naszych klientów aby skorzystali z naszych usług w szeroko pojętym działaniu na rzecz ochrony środowiska. Kierujemy też ofertę do małych i średnich przedsiębiorstw. Pomimo iż wiele banków deklaruje, że mniejsze firmy są ich rynkiem docelowym, tak naprawdę na rynku nie ma szerokiej oferty dla tych klientów.

W okresie powakacyjnym przygotujemy nowe ciekawe pakiety produktów i usług specjalnie dla tego segmentu.


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
boś 2008-07-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: boś

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców