InFoScore BIG – w ramach projektu InFoProfil – nawiązało już współpracę z kilkunastoma firmami telekomunikacyjnymi, windykacyjnymi oraz z sektorów energetycznego i finansowego. Do badania InFoProfil przystąpiły między innymi Netia, Citibank, RheinHyp BRE Bank Hipoteczny, EGB Investments, P.R.E.S.C.O. oraz ZE Toruń.
Z naszych doświadczeń na rynkach międzynarodowych wynika, że to jakość danych i ich kompleksowość są gwarancją sukcesu na rynku informacji gospodarczej. Zdajemy sobie sprawę, że rzeczywistą kondycję finansową konkretnego podmiotu można diagnozować dysponując uporządkowanymi danymi pochodzącymi od wielu firm działających w różnych branżach. Dlatego właśnie chcemy budować naszą bazę danych ze szczególnym naciskiem na wiarygodność i niezależność gromadzonych informacji oraz na ich wieloaspektowość. Taki model świetnie sprawdza się w innych krajach, jak na przykład w Niemczech, gdzie w zakresie zarządzania informacją gospodarczą obsługujemy 45% rynku, w tym 90% rynku niebankowego – komentuje Przemysław Siuda, dyrektor zarządzający InFoScore BIG SA.
W kwietniu br. InFoScore BIG SA rozpoczyna wdrożenie projektu InFoProfil, którego celem jest oszacowanie rzeczywistych i wymiernych korzyści, wynikających z przekazywania informacji o zobowiązaniach do biura informacji gospodarczej. InFoProfil pozwoli na zbadanie wpływu zawiadomienia o możliwości wpisu do bazy na zachowania płatnicze dłużników oraz wpływu samego wpisu na regulowanie przeterminowanych płatności. Do badania InFoProfil przystąpiły między innymi: Netia, Citibank, RheinHyp BRE Bank Hipoteczny, EGB Investments, P.R.E.S.C.O. oraz ZE Toruń. Szacuje się, że w sumie w ramach programu partnerzy przekażą do bazy danych InFoScore BIG ponad 10 000 danych. W najbliższym czasie ostrzeżenia o wpisie do bazy danych InFoScore BIG SA wyśle do swoich dłużników również PTC.
Grupa InFoScore – podobnie jak w innych krajach – oprócz gromadzenia, przechowywania i udostępniania informacji gospodarczych będzie oferować w Polsce dodatkowe usługi z zakresu zarządzania informacją i ryzykiem oraz wspomagania procesów decyzyjnych. Działalność tę będzie prowadzić InFoScore Sp. z o.o. Według InFoScore w ciągu najbliższych 2-3 lat liczba zapytań o raporty kredytowe w Polsce powinna osiągnąć 15-20 mln rocznie, podczas gdy w 2002 r. było ich zaledwie 3 mln.
Rys. 1 Porównanie rynków polskiego i niemieckiego pod względem liczby zapytań kredytowych
Źródło: InFoScore Management & Beteiligungs GmbH, 2003
„Usługi z zakresu zarządzania informacją gospodarczą pozwolą nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć straty firm związane ze złymi kredytami. Z powodu braku jednolitego sytemu informacji kredytowej, polskie przedsiębiorstwa notują straty w wysokości od 5% do 10% swoich przychodów rocznie. W Niemczech odpisy te kształtują się na poziomie 0,5%-2%” – wyjaśnia Przemysław Siuda.
InFoScore Biuro Informacji Gospodarczej SA (InFoScore BIG SA) zajmuje się gromadzeniem, przechowywaniem i udostępnianiem informacji gospodarczych, dotyczących wywiązywania się firm i konsumentów ze swoich zobowiązań finansowych. InFoScore BIG SA jest częścią międzynarodowej Grupy InFoScore, z siedziba w Baden-Baden w Niemczech, oferującej rozwiązania biznesowe w zakresie usług informacyjnych i finansowych. InFoScore zatrudniam ponad 1000 pracowników w 22 wyspecjalizowanych firmach. W 2002 obroty Grupy InFoScore przekroczyły 100 milionów euro. Obecnie, InFoScore działa w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Irlandii i Francji, a także w Polsce, gdzie jest reprezentowana przez 2 podmioty: InFoScore BIG SA oraz InFoScore Polska Sp. z o.o.