Już po raz drugi klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą, za pośrednictwem bankowości elektronicznej Pl@net, złożyć do urzędu skarbowego wniosek o przygotowanie rocznej deklaracji podatkowej. W ramach funkcjonalności e-Urząd klienci mogą m.in. rozliczyć PIT.
Bank BGŻ BNP Paribas był jednym z trzech banków, które w ubiegłym roku udostępniły klientom możliwość składania wniosków o rozliczenie PIT do urzędu skarbowego za pośrednictwem bankowości elektronicznej i funkcjonalności e-Urząd. Inicjatywa została zrealizowana w ramach programu e-Governance. Ponadto, w 2017 roku Bank BGŻ BNP Paribas umożliwił klientom składanie wniosków w programie 500+.
Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą złożyć wniosek PIT-WZ do urzędu skarbowego do 16 kwietnia 2018 roku, wybierając w systemie bankowości elektronicznej Pl@net ikonę e-Urząd. Następnie wypełniają formularz m.in. o takie dane jak: nazwa urzędu skarbowego, w którym składa się zeznanie podatkowe, wybór rodzaju opodatkowania (samodzielnie, wspólnie z małżonkiem, w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci). Dodatkowo za pomocą wniosku PIT – OP Klienci Banku BGŻ BNP do 30 kwietnia mogą wybrać nazwę organizacji pożytku publicznego, dla której zamierzają przeznaczyć 1 proc. podatku.
Istotne jest również podanie przez klienta stosowanego na co dzień adresu e-mail. Wypełniony wniosek powinien zostać zatwierdzony przez niego hasłem jednorazowym. Po dokonaniu formalności urząd skarbowy przesyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania wniosku, a następnie w ciągu 5 dni roboczych klient powinien otrzymać z urzędu link do gotowego zeznania podatkowego, które sprawdza jedynie pod kątem zgodności danych. W przypadku pojawienia się błędu, klient będzie musiał odrzucić takie zeznanie i przygotować je samodzielnie. W przeciwnym razie zostaje przez niego zaakceptowany. Jeśli klient nie zaakceptuje zeznania ani też go nie odrzuci, urząd zinterpretuje to jako akceptację i roczny PIT zostanie uznany za złożony.