PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKobieta w zarządzie to większa korzyść dla firmy

Kobieta w zarządzie to większa korzyść dla firmy

Marketing i PR 03.10.2011 (11:32)

W polityce, biznesie i administracji coraz powszechniej akcentuje się potrzebę szerszej obecności kobiet. Jest to sposób nie tylko na podniesienie efektywności tych sfer życia publicznego, ale także nadania im nowego oblicza.

Konieczne jest podjęcie konkretnych działań, by obecność kobiet na pozycjach zarządczych wyszła poza sferę deklaracji i stała się faktem – o możliwościach szerszego wykorzystania kapitału intelektualnego i społecznego kobiet dyskutowano podczas panelu Koniec świata mężczyzn?, który odbył się w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.

O tym jak państwo i biznes mogą skorzystać na szerszej partycypacji kobiet w życia publicznym dyskutowały: Petra Erler, dyrektor zarządzająca European Experience Company, Arni Hole, dyrektor generalna w Ministerstwie ds. Dzieci, Równości i Wykluczenia Społecznego Norwegii, Zbigniew Izdebski, profesor, dziekan Katedry Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, Teresa Kamińska, dyrektor Specjalnej Pomorskiej Strefy Ekonomicznej, Carol Lambert, członkini Global Center For Corporate Governance, przewodnicząca Public Policy Group w Deloitte,  Irene Natavidad, prezes Global Summit of Women, zasiadająca w National Commission on Working Women w USA i Magdalena Środa, filozofka, profesor etyki na Uniwersytecie Warszawskim.

„We współczesnych społeczeństwach, w których wiele procesów jest zautomatyzowanych, przestały mieć znaczenie siła fizyczna i wytrzymałość. O wiele ważniejsze są predyspozycje psychologiczne i emocjonalne oraz wykształcenie i kwalifikacje” – podkreśliła na wstępie dyskusji Magdalena Środa. Kobiety z dobrym wykształceniem, które stanowią 54 % absolwentów uniwersytetów w krajach OECD, oraz wysoką inteligencją emocjonalną, powinny współistnieć na równych zasadach na rynku pracy.

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn dyskryminacji kobiet w sferze biznesu pojawiają się różnice w naturalnych predyspozycjach płci. Mężczyzn uważa się za bardziej agresywnych, chętnych do rywalizacji, kobiety zaś − za delikatniejsze, dążące do kompromisu. W świecie biznesu zdominowanym przez mężczyzn kobieta, która chce z nimi rywalizować, musi się podporządkować i zaakceptować ich warunki. Dodatkowo, przyjęcie zasad mężczyzn może być negatywnie odebrane przez inne kobiety. Te dwa czynniki – działanie wbrew własnej naturze i społeczny ostracyzm – mogą spowodować, że kobieta zrezygnuje z potencjalnej rywalizacji.

„Aby więcej kobiet znalazło się na stanowiskach zarządczych trzeba podjąć wysiłki w celu lepszego zrozumienia i współpracy między kobietami i mężczyznami. Dzięki temu, szansa na rozwój i awans kobiet w życiu zawodowym i publicznym będzie znacząco większa. Ważna jest także potrzeba właściwego zrozumienia sensu konceptu zwanego „womenomics”, czyli potencjału kobiet jako czynnika gwarantującego wzrost w firmie i w biznesie. Kobiety nie tylko mają coraz większą siłę nabywczą na rynku, stając się cenną grupą konsumentów, ale stanowią również dobrze wykształconą siłę roboczą, bardzo pożądaną w warunkach zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Już dziś na świecie, funkcjonuje wiele legislacyjnych i regulacyjnych inicjatyw ,które pozwalają kobietom na większy udział w strukturach zarządczych firm. W 2010 w publikacji ONZ pt.: „Women’s Empowerment Principles: Equality means business”100 prezesów zarządów dużych firm, włącznie z Deloitte, zadeklarowało poparcie dla inicjatyw na rzecz umocnienia pozycji kobiet, i znaczenia różnorodności kulturowej w strategii biznesowej” – podkreśliła Carol Lambert, członkini Global Center For Corportate Governance Deloitte.

Zdaniem panelistów, niezwykle istotna jest walka z dysproporcjami w zakresie wynagrodzeń kobiet i mężczyzn. Dziś, gdy istnieje przymus efektywnego zarządzania talentami, przedsiębiorstwa odniosą więcej korzyści jeżeli optymalnie wykorzystają potencjał kobiet: wykwalifikowanej i wykształconej siły roboczej. Potwierdzają to badania przeprowadzone przed Goldman Sachs, które przyniosły zaskakujące wyniki, gdyby wynagrodzenia kobiet i mężczyzn zostały wyrównane, przyniosłoby to wymierne korzyści w postaci wzrostu PKB: 9 % w USA, 13 % w strefie euro i nawet 16 % w Japonii.

Jednym z elementów, które mogą pomóc w walce z dyskryminacją kobiet w sferze biznesu, jest wprowadzenie regulacji prawnych, które promują równość płci w zatrudnieniu. „Wraz z rosnącą liczbą kobiet aktywnych w polityce, możliwość wprowadzenia takich korzystnych regulacji wydaje się coraz bardziej prawdopodobna. Parytety istnieją obecnie w ponad 100 krajach.. Najbardziej postępowym krajem jest Norwegia, która wprowadziła parytety w świecie biznesu: kobiety muszą zajmować przynajmniej 40 proc. stanowisk w radach nadzorczych 550 publicznych i państwowych przedsiębiorstw” – powiedziała Arni Hole, dyrektor generalna w Ministerstwie ds. Dzieci, Równości i Wykluczenia Społecznego Norwegii.

Irene Natavidad, Przewodnicząca Global Summit of Women, członkini National Commission on Working Women w USA potwierdziła te obserwacje – „Potrzebujemy nowych graczy na rynku. A nimi są właśnie kobiety.”

W kontekście funkcjonowania kobiet na rynku pracy nie można zapominać także o tworzonej przez nich ogromnej sile nabywczej, ponieważ to właśnie kobiety robią częściej zakupy. Obecnie stanowią ponad połowę rynku konsumentów (w USA odpowiadają za około 80 proc. decyzji zakupowych). To prawdziwe wyzwanie dla firm, które muszą przyjąć nowe strategie konsumenckie – w tym również nowe strategie marketingowe. Tylko przedsiębiorstwa zatrudniające kobiety są w stanie sprostać tym wymaganiom.

Źródło: Deloitte

biznes 2011-10-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców