PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekKoko koko Żubr był spoko

Koko koko Żubr był spoko

Tomasz Jaroszek 05.06.2012 (07:16)

Oficjalny bank UEFA Euro 2012 doczekał się zmiany logo i barw. Już nie żubr na niebieskim tle, a jedynka i barwy polskich kibiców i oczywiście właściciela – grupy UniCredit. Mistrzostwa Europy to doskonały moment na zmianę, tylko czy nowy wizerunek przypadnie do gustu klientom?

Plotki o ewentualnym rebrandingu Pekao pojawiały się na rynku regularnie, ale Prezes Lovaglio za każdym razem je dementował. Wraz z początkiem największej imprezy sportowej w historii Polski, bank zdecydował się na wielki krok – zmiana pochłonie 40 mln złotych i Bank Pekao tym samym przestanie być marką „oddaloną” wizualnie od grupy UniCredit. Pekao był w grupie jednym z wyjątków posługujących się własnym logo.  Niezależnie od opinii towarzyszących rebrandingowi, trudno o lepszy moment na taki krok.

Bank w kolorze kibica

Nowe, logo ma na celu uzupełnienie obecnego wizerunku banku Pekao, kojarzonego przez klientów z zaufaniem, dojrzałością i tradycją. Według wyników badań przeprowadzonych przez bank, logo kojarzy się z nowoczesnością i dynamizmem. – Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.

W 500 oddziałach Pekao logo zostanie wymienione do końca tego roku, pozostała połowa placówek zostanie poddana rebrandingowi w roku następnym. Nowe barwy do końca roku otrzyma także 800 bankomatów poza głównymi oddziałami. Nowe logo zawiśnie jeszcze do końca tygodnia na wszystkich dużych oddziałach Pekao w miastach gospodarzach Euro 2012: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Koszt rebrandingu to 40 mln złotych. Zobaczymy poza tym kampanię reklamową. Bank od razu zdementował wszelkie plotki o możliwym pojawieniu się jakiejkolwiek gwiazdy w reklamach. Zdaniem Prezesa kampania jest po to aby promować wizerunek banku, a nie celebryty. Bank Pekao jasno dał do zrozumienia, ze nie należy do rozrzutnych i ostrożnie wydaje pieniądze związane z kampaniami.

– Nie konkurujemy na koszty, nie cierpimy na manię wielkości – podsumował Prezes Lovaglio.

„Ten ż żubrem”.

Chociaż nie świadczy to dobrze o wiedzy Polaków na temat banków, żubr stanowił element odróżniający Pekao SA od PKO BP wśród wielu klientów. Kiedy Homo Homini robił badanie na klientach, okazało się, że 20 proc. kompletnie nie odróżnia tych dwóch banków. Nie trzeba chyba dodawać, że nie każdy klient wie, że za bankiem stoi włoski UniCredit. Odróżnianie banków po żubrze w logo było może mało wyszukane, ale bez wątpienia skuteczne – w szczególności, że niebieskie barwy również nie pomagały w odróżnieniu od siebie gigantów polskiego sektora bankowego.


– Nie żegnamy się z żubrem, to część naszej historii, będzie on wykorzystywany w komunikacji z klientami, czy działalności społecznej – powiedział Luigi Lovaglio, prezes banku.– Żubr będzie nam towarzyszył w codziennej pracy – żartował Prezes.

Trudno powstrzymać się pokusie zestawienia rebrandingu Pekao do ostatniej zmiany PZU, czyli pożegnania z molochem. Tutaj koszty wyniosą 25 mln złotych. Widać wyraźnie trend odmładzania, odświeżania marek i stawiania na innowacyjność, z tym że w przypadku Banku Pekao pojawiło się logo i barwy właściciela –  innej możliwości manewru nie było. Odmładzał się wcześniej PKO Bank Polski, kiedy oprócz odświeżonej oferty rachunków powitał nowych klientów Szymon Majewski. Czy jednak w kraju, gdzie tradycja odgrywa dużą rolę a klienci są przywiązani do swoich banków, historia i tradycja mogła być atutem? Kojarzenie banku jako oddziału włoskiej grupy Unicredit przy jego obecnej sytuacji finansowej jest również wątpliwym atutem.

Bez wątpienia czy ma się sentyment do żubra, czy stawia na biało-czerwone barwy UniCredit – EURO 2012 to doskonały moment na rebranding. Setki tysięcy kibiców z całego świata zobaczą markę znaną im doskonale – sponsora Ligi Mistrzów. Z kolei polscy klienci oswoją się z biało-czerwonym logo w miesiącu, gdzie barwy narodowe będą nam towarzyszyć wszędzie – od stadionów po produkty spożywcze na półkach. Poza tym oficjalny bank imprezy to nie tylko wizerunek, ale i oferta produktowa i okazja do propagowania technologii zbliżeniowej i bankowości mobilnej. Bank już wydał 50 tys. kart pre-paidowych, którymi można płacić w strefach kibica.

– Na fali Euro 2012 otwieramy nowy rozdział naszej historii w nowych, biało-czerwonych barwach – posumował Prezes Zarządu Banku Pekao Luigi Lovaglio.

Źródło: PR News

bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek 2012-06-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a Analizy 0 Nowe wakacje dla posiadaczy 250 tysięcy kredytów?
01.12.2023 (14:00) – informacja prasowa

Nowe wakacje dla posiadaczy 250 tysięcy kredytów?

Posiadacze około 250 tysięcy „hipotek” mogliby zostać objęci wakacjami kredytowymi w formule zaproponowanej przez …

a 0 System Urbancard wkroczył do aglomeracji wrocławskiej
01.12.2023 (13:59) – informacja prasowa

System Urbancard wkroczył do aglomeracji wrocławskiej

Kąty Wrocławskie i Czernica - na siedmiu liniach łączących Wrocław i wspomniane gminy dziś, 1 grudnia, ruszył …

a 0 VeloBank doceniony w konkursie Banking Tech Awards 2023
01.12.2023 (13:56) – informacja prasowa

VeloBank doceniony w konkursie Banking Tech Awards 2023

Niedawno świętował swoje pierwsze urodziny, a prezentów z tej okazji ciągle przybywa. 30 listopada br. w Londynie …

a 0 Bank Pekao z nagrodą „Bank of the Year 2023 in Poland” od The Banker
01.12.2023 (13:52) – informacja prasowa

Bank Pekao z nagrodą „Bank of the Year 2023 in Poland” od The Banker

Bank Pekao S.A. został uhonorowany prestiżowym tytułem „Bank of The Year in Poland” przyznawanym przez jeden z …

a 0 Badanie Banku Pocztowego: 74% respondentów dostrzega rosnące zagrożenie ze strony oszustów finansowych
01.12.2023 (13:50) – informacja prasowa

Badanie Banku Pocztowego: 74% respondentów dostrzega rosnące zagrożenie ze strony oszustów finansowych

74% Polaków w ostatnich latach zauważyło zwiększające się zagrożenie ze strony oszustów finansowych - to dane …

a Analizy 0 1% realnej straty z kończącej się w listopadzie lokaty
01.12.2023 (13:49) – informacja prasowa

1% realnej straty z kończącej się w listopadzie lokaty

Wolniejszy wzrost cen spowodował, że przeciętna roczna lokata zakończona w listopadzie dała niecały 1% realnej …

PRNews.pl

Zobacz również

Czym skutkuje wynajem mieszkania kupionego za „Bezpieczny kredyt 2 proc.”? Czy można wynająć jedno piętro?

Czym skutkuje wynajem mieszkania kupionego za „Bezpieczny kredyt 2 proc.”? Czy można wynająć jedno piętro?

Co do zasady „Bezpieczny kredyt 2 proc.”…

NBP znowu to zrobił. Na siedzibie banku centralnego zawisł nowy banner. Czy to pomoże prezesowi Glapińskiemu?

NBP znowu to zrobił. Na siedzibie banku centralnego zawisł nowy banner. Czy to pomoże prezesowi Glapińskiemu?

Na budynku Narodowego Banku Polskiego od kilku…

„Mamy hipotekę na działkę. Czy bank da nam »Bezpieczny kredyt 2 proc.« na dom?”

„Mamy hipotekę na działkę. Czy bank da nam »Bezpieczny kredyt 2 proc.« na dom?”

„Bezpieczny kredyt 2 proc” mógł pokrzyżować plany…

Zastrzeżenie numeru PESEL ochroni nas przed złodziejami, ale nie tylko. Korzyści będzie znacznie więcej

Zastrzeżenie numeru PESEL ochroni nas przed złodziejami, ale nie tylko. Korzyści będzie znacznie więcej

Ochrona przed zaciągnięciem pożyczki na nasze dane…

„Bezpieczny kredyt”. Czy można zarejestrować firmę w mieszkaniu, nie prowadząc tam działalności? Tak, ale…

„Bezpieczny kredyt”. Czy można zarejestrować firmę w mieszkaniu, nie prowadząc tam działalności? Tak, ale…

Jedną z kwestii budzących wątpliwości w przypadku…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

rafcio:

Może warto by było umieścić w artykule informacje, że zastępują visy z korzystnym …

wt, 24 paź 2023 (15:23) • Klienci VeloBanku mogą zyskać do 200 zł, aktywując nową kartę płatniczą

Votum:

PRZEŚWIETLAMY OBIETNICE WYBORCZE ! Co czeka FRANKOWICZÓW po wyborach 2023 ! https://www.youtube.com/watch?v=tArMXjaF-L4 …

czw, 19 paź 2023 (10:29) • Frankowicze chcą rozmawiać z nowym rządem. Wyczuli okazję wyborczą i szybko jej nie odpuszczą

Łukasz:

Zwróćcie uwagę aby spełnić wszystkie konieczne warunki między innymi w każdym z trzech …

śr, 18 paź 2023 (10:19) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

Mike Gasowski:

Bardzo ciekawy artykuł, tylko w jednej sekcji brakuje końcówki. 'Udział pokolenia Z w …

pon, 2 paź 2023 (12:17) • AI zmienia sposób rekrutacji – upadek zatrudnienia opartego na stanowiskach i dyplomach

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców