PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekKoko koko Żubr był spoko

Koko koko Żubr był spoko

Tomasz Jaroszek 05.06.2012 (07:16)

Oficjalny bank UEFA Euro 2012 doczekał się zmiany logo i barw. Już nie żubr na niebieskim tle, a jedynka i barwy polskich kibiców i oczywiście właściciela – grupy UniCredit. Mistrzostwa Europy to doskonały moment na zmianę, tylko czy nowy wizerunek przypadnie do gustu klientom?

Plotki o ewentualnym rebrandingu Pekao pojawiały się na rynku regularnie, ale Prezes Lovaglio za każdym razem je dementował. Wraz z początkiem największej imprezy sportowej w historii Polski, bank zdecydował się na wielki krok – zmiana pochłonie 40 mln złotych i Bank Pekao tym samym przestanie być marką „oddaloną” wizualnie od grupy UniCredit. Pekao był w grupie jednym z wyjątków posługujących się własnym logo.  Niezależnie od opinii towarzyszących rebrandingowi, trudno o lepszy moment na taki krok.

Bank w kolorze kibica

Nowe, logo ma na celu uzupełnienie obecnego wizerunku banku Pekao, kojarzonego przez klientów z zaufaniem, dojrzałością i tradycją. Według wyników badań przeprowadzonych przez bank, logo kojarzy się z nowoczesnością i dynamizmem. – Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.

W 500 oddziałach Pekao logo zostanie wymienione do końca tego roku, pozostała połowa placówek zostanie poddana rebrandingowi w roku następnym. Nowe barwy do końca roku otrzyma także 800 bankomatów poza głównymi oddziałami. Nowe logo zawiśnie jeszcze do końca tygodnia na wszystkich dużych oddziałach Pekao w miastach gospodarzach Euro 2012: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Koszt rebrandingu to 40 mln złotych. Zobaczymy poza tym kampanię reklamową. Bank od razu zdementował wszelkie plotki o możliwym pojawieniu się jakiejkolwiek gwiazdy w reklamach. Zdaniem Prezesa kampania jest po to aby promować wizerunek banku, a nie celebryty. Bank Pekao jasno dał do zrozumienia, ze nie należy do rozrzutnych i ostrożnie wydaje pieniądze związane z kampaniami.

– Nie konkurujemy na koszty, nie cierpimy na manię wielkości – podsumował Prezes Lovaglio.

„Ten ż żubrem”.

Chociaż nie świadczy to dobrze o wiedzy Polaków na temat banków, żubr stanowił element odróżniający Pekao SA od PKO BP wśród wielu klientów. Kiedy Homo Homini robił badanie na klientach, okazało się, że 20 proc. kompletnie nie odróżnia tych dwóch banków. Nie trzeba chyba dodawać, że nie każdy klient wie, że za bankiem stoi włoski UniCredit. Odróżnianie banków po żubrze w logo było może mało wyszukane, ale bez wątpienia skuteczne – w szczególności, że niebieskie barwy również nie pomagały w odróżnieniu od siebie gigantów polskiego sektora bankowego.


– Nie żegnamy się z żubrem, to część naszej historii, będzie on wykorzystywany w komunikacji z klientami, czy działalności społecznej – powiedział Luigi Lovaglio, prezes banku.– Żubr będzie nam towarzyszył w codziennej pracy – żartował Prezes.

Trudno powstrzymać się pokusie zestawienia rebrandingu Pekao do ostatniej zmiany PZU, czyli pożegnania z molochem. Tutaj koszty wyniosą 25 mln złotych. Widać wyraźnie trend odmładzania, odświeżania marek i stawiania na innowacyjność, z tym że w przypadku Banku Pekao pojawiło się logo i barwy właściciela –  innej możliwości manewru nie było. Odmładzał się wcześniej PKO Bank Polski, kiedy oprócz odświeżonej oferty rachunków powitał nowych klientów Szymon Majewski. Czy jednak w kraju, gdzie tradycja odgrywa dużą rolę a klienci są przywiązani do swoich banków, historia i tradycja mogła być atutem? Kojarzenie banku jako oddziału włoskiej grupy Unicredit przy jego obecnej sytuacji finansowej jest również wątpliwym atutem.

Bez wątpienia czy ma się sentyment do żubra, czy stawia na biało-czerwone barwy UniCredit – EURO 2012 to doskonały moment na rebranding. Setki tysięcy kibiców z całego świata zobaczą markę znaną im doskonale – sponsora Ligi Mistrzów. Z kolei polscy klienci oswoją się z biało-czerwonym logo w miesiącu, gdzie barwy narodowe będą nam towarzyszyć wszędzie – od stadionów po produkty spożywcze na półkach. Poza tym oficjalny bank imprezy to nie tylko wizerunek, ale i oferta produktowa i okazja do propagowania technologii zbliżeniowej i bankowości mobilnej. Bank już wydał 50 tys. kart pre-paidowych, którymi można płacić w strefach kibica.

– Na fali Euro 2012 otwieramy nowy rozdział naszej historii w nowych, biało-czerwonych barwach – posumował Prezes Zarządu Banku Pekao Luigi Lovaglio.

Źródło: PR News

bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek 2012-06-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców