PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekKoko koko Żubr był spoko

Koko koko Żubr był spoko

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Tomasz Jaroszek 05.06.2012 (07:16)

Oficjalny bank UEFA Euro 2012 doczekał się zmiany logo i barw. Już nie żubr na niebieskim tle, a jedynka i barwy polskich kibiców i oczywiście właściciela – grupy UniCredit. Mistrzostwa Europy to doskonały moment na zmianę, tylko czy nowy wizerunek przypadnie do gustu klientom?

Plotki o ewentualnym rebrandingu Pekao pojawiały się na rynku regularnie, ale Prezes Lovaglio za każdym razem je dementował. Wraz z początkiem największej imprezy sportowej w historii Polski, bank zdecydował się na wielki krok – zmiana pochłonie 40 mln złotych i Bank Pekao tym samym przestanie być marką „oddaloną” wizualnie od grupy UniCredit. Pekao był w grupie jednym z wyjątków posługujących się własnym logo.  Niezależnie od opinii towarzyszących rebrandingowi, trudno o lepszy moment na taki krok.

Bank w kolorze kibica

Nowe, logo ma na celu uzupełnienie obecnego wizerunku banku Pekao, kojarzonego przez klientów z zaufaniem, dojrzałością i tradycją. Według wyników badań przeprowadzonych przez bank, logo kojarzy się z nowoczesnością i dynamizmem. – Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.

W 500 oddziałach Pekao logo zostanie wymienione do końca tego roku, pozostała połowa placówek zostanie poddana rebrandingowi w roku następnym. Nowe barwy do końca roku otrzyma także 800 bankomatów poza głównymi oddziałami. Nowe logo zawiśnie jeszcze do końca tygodnia na wszystkich dużych oddziałach Pekao w miastach gospodarzach Euro 2012: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Koszt rebrandingu to 40 mln złotych. Zobaczymy poza tym kampanię reklamową. Bank od razu zdementował wszelkie plotki o możliwym pojawieniu się jakiejkolwiek gwiazdy w reklamach. Zdaniem Prezesa kampania jest po to aby promować wizerunek banku, a nie celebryty. Bank Pekao jasno dał do zrozumienia, ze nie należy do rozrzutnych i ostrożnie wydaje pieniądze związane z kampaniami.

– Nie konkurujemy na koszty, nie cierpimy na manię wielkości – podsumował Prezes Lovaglio.

„Ten ż żubrem”.

Chociaż nie świadczy to dobrze o wiedzy Polaków na temat banków, żubr stanowił element odróżniający Pekao SA od PKO BP wśród wielu klientów. Kiedy Homo Homini robił badanie na klientach, okazało się, że 20 proc. kompletnie nie odróżnia tych dwóch banków. Nie trzeba chyba dodawać, że nie każdy klient wie, że za bankiem stoi włoski UniCredit. Odróżnianie banków po żubrze w logo było może mało wyszukane, ale bez wątpienia skuteczne – w szczególności, że niebieskie barwy również nie pomagały w odróżnieniu od siebie gigantów polskiego sektora bankowego.


– Nie żegnamy się z żubrem, to część naszej historii, będzie on wykorzystywany w komunikacji z klientami, czy działalności społecznej – powiedział Luigi Lovaglio, prezes banku.– Żubr będzie nam towarzyszył w codziennej pracy – żartował Prezes.

Trudno powstrzymać się pokusie zestawienia rebrandingu Pekao do ostatniej zmiany PZU, czyli pożegnania z molochem. Tutaj koszty wyniosą 25 mln złotych. Widać wyraźnie trend odmładzania, odświeżania marek i stawiania na innowacyjność, z tym że w przypadku Banku Pekao pojawiło się logo i barwy właściciela –  innej możliwości manewru nie było. Odmładzał się wcześniej PKO Bank Polski, kiedy oprócz odświeżonej oferty rachunków powitał nowych klientów Szymon Majewski. Czy jednak w kraju, gdzie tradycja odgrywa dużą rolę a klienci są przywiązani do swoich banków, historia i tradycja mogła być atutem? Kojarzenie banku jako oddziału włoskiej grupy Unicredit przy jego obecnej sytuacji finansowej jest również wątpliwym atutem.

Bez wątpienia czy ma się sentyment do żubra, czy stawia na biało-czerwone barwy UniCredit – EURO 2012 to doskonały moment na rebranding. Setki tysięcy kibiców z całego świata zobaczą markę znaną im doskonale – sponsora Ligi Mistrzów. Z kolei polscy klienci oswoją się z biało-czerwonym logo w miesiącu, gdzie barwy narodowe będą nam towarzyszyć wszędzie – od stadionów po produkty spożywcze na półkach. Poza tym oficjalny bank imprezy to nie tylko wizerunek, ale i oferta produktowa i okazja do propagowania technologii zbliżeniowej i bankowości mobilnej. Bank już wydał 50 tys. kart pre-paidowych, którymi można płacić w strefach kibica.

– Na fali Euro 2012 otwieramy nowy rozdział naszej historii w nowych, biało-czerwonych barwach – posumował Prezes Zarządu Banku Pekao Luigi Lovaglio.

Źródło: PR News

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek 2012-06-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bank pekao sa rebranding tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Kobiety w zarządach banków. Kim są? Pokazujemy ich historie
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.03.2021 (06:00)

Kobiety w zarządach banków. Kim są? Pokazujemy ich historie

Zarządy banków działających w Polsce zdominowane są wciąż przez mężczyzn. Nie brakuje jednak Pań, które zasiadają …

a Tylko u nas 0 Kariera kobiet w finansach. Mówią o niej członkinie zarządów polskich banków
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.03.2021 (06:00) – Tylko u nas

Kariera kobiet w finansach. Mówią o niej członkinie zarządów polskich banków

Choć wiedza i kwalifikacje nie mają płci, to nadal zarządy banków działających w Polsce zdominowane są przez panów. …

a 0 Credit Agricole zaprasza na edukacyjny cykl o finansach kobiet
07.03.2021 (09:47) – informacja prasowa

Credit Agricole zaprasza na edukacyjny cykl o finansach kobiet

Jak w prosty sposób zadbać o niezależność finansową? Czym jest i jak zapewnić sobie wellbeing finansowy? Jak …

a 0 ING partnerem Akademii Liderów Rynku Kapitałowego
07.03.2021 (09:46) – informacja prasowa

ING partnerem Akademii Liderów Rynku Kapitałowego

ING Bank Śląski został partnerem XVI edycji Akademii Liderów Rynku Kapitałowego. Jest to rozbudowany program …

a 0 Kolejne rekordy w przelewach Express Elixir. Nowe dane KIR za luty
05.03.2021 (13:35) – informacja prasowa

Kolejne rekordy w przelewach Express Elixir. Nowe dane KIR za luty

W lutym 2021 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 165,8 mln transakcji o łącznej wartości 481,5 mld zł. W systemie …

a 0 Kredyt gotówkowy na PIT -11. W jakich bankach?
05.03.2021 (13:33) – artykuł nadesłany

Kredyt gotówkowy na PIT -11. W jakich bankach?

28 lutego br. minął termin przekazania pracownikom deklaracji PIT-11. Do 30 kwietnia, czyli rozliczenia przez …

PRNews.pl

Zobacz również

Nad propozycją ws. ugód z frankowcami pracuje 9 banków

Nad propozycją ws. ugód z frankowcami pracuje 9 banków

Zaawansowane prace nad przygotowaniem ugód zgodnie z…

Klienci spłacą mniej, niż wynosiła kwota kredytu – nietypowa frankowa ugoda

Klienci spłacą mniej, niż wynosiła kwota kredytu – nietypowa frankowa ugoda

Frankowi kredytobiorcy dawnego Raiffeisen Polbanku podpisali 1…

Nie spłaciłeś karty, tracisz dostęp do plików – kontrowersyjne praktyki Apple

Nie spłaciłeś karty, tracisz dostęp do plików – kontrowersyjne praktyki Apple

Apple Card miała być przykładem „karty kredytowej…

Ile zarabia prezes banku? Rekordziści prawie 5 mln zł

Ile zarabia prezes banku? Rekordziści prawie 5 mln zł

Ubiegły rok nie był łaskawy dla sektora…

Amazon.pl wystartował. Polska wersja serwisu już dostępna

Amazon.pl wystartował. Polska wersja serwisu już dostępna

Na polskim rynku e-commerce pojawił się nowy…

Who is who

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

Marcin Jaworski

Marcin Jaworski

Ekspert ds. komunikacji i edukacji, Biuro Rzecznika…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

marcin:

Korzystam z komórki nie dlatego, że chcę tylko zostałem pośrednio przymuszony przez nachalną …

sob, 6 mar 2021 (17:41) • Liczba klientów mobile only – IV kw. 2020

mirekk:

Rynek jest wrażliwy cenowo bo pracodawcy za mało płacą, a klienci chcą wiecznie …

wt, 2 mar 2021 (20:51) • Amazon nie zaskoczył cenami

wściekła suka:

OSZust oszust na OLX!!!! dominic191982@outlook.com …

wt, 2 mar 2021 (11:20) • Wraca oszustwo „na PayPala”. Uważajcie, jeśli sprzedajecie coś na OLX lub Allegro

wściekła suka:

Uwaga na OLX !!! dominik191982@outlook.com OSZUST …

wt, 2 mar 2021 (11:19) • Wraca oszustwo „na PayPala”. Uważajcie, jeśli sprzedajecie coś na OLX lub Allegro

Sergiusz Rześki:

Nie tylko przy upadłości umarzają długi. Mogą to też zrobić przed jak się …

nie, 28 lut 2021 (16:16) • 10 najważniejszych rzeczy, które powinieneś wiedzieć o upadłości konsumenckiej

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców