PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKonsumenci nowych czasów – pokolenie „superpołączonych” stawia na digital i bezpieczeństwo transakcji

Konsumenci nowych czasów – pokolenie „superpołączonych” stawia na digital i bezpieczeństwo transakcji

Informacje 27.08.2021 (12:49) informacja prasowa

Przyspieszona cyfryzacja i pandemiczna rzeczywistość zupełnie zredefiniowały obraz dzisiejszego konsumenta, który podczas aktywności online korzysta z wielu urządzeń, jednocześnie mając szeroki dostęp do licznych, cyfrowych kanałów. Płatności są jednym z obszarów, w którym konsumenci coraz chętniej poruszają się w wymiarze cyfrowym. Tylko w ostatnim roku, ponad połowa z nich (53 proc.) zwiększyła częstotliwość korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej. Mniej więcej tyle samo zadeklarowało, że są użytkownikami portfeli elektronicznych[1].

fot. GaudiLab / Shutterstock

Współczesny konsument jest kimś więcej niż tylko entuzjastą kanałów cyfrowych – to „superpołączony” z wieloma urządzeniami (co najmniej sześcioma), z których korzystanie daje mu wygodę, pozwala zaoszczędzić czas i pomaga w wyborze produktów, stylu życia oraz rozrywki – tak wynika z raportu Pymnts pt. „Generation superconnected: the coming user authentification shift”. Cyfrowa tożsamość i każda pojedyncza aktywność konsumenta w sieci pozostawia jednak swój ślad, dając informację m.in. o tym, co kupuje oraz jak za to płaci.

Portfel (nie)elektroniczny

Podczas korzystania z produktów finansowych, konsumenci cenią sobie łatwość użytkowania i bezproblemowe interakcje. Jak podaje Pymnts, do robienia zakupów i zarządzania swoimi pieniędzmi, połowa amerykańskich konsumentów korzysta z cyfrowych portfeli, a blisko połowa zwiększyła to użytkowanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy[2]. Badanie wykazało również, że 49 proc. osób używa portfeli elektronicznych do płacenia za towary i usługi, a 37 proc. częściej używa portfeli cyfrowych niż innych metod.

A jak to wygląda na naszym rodzimym gruncie? Według wyników badania zrealizowanego na zlecenie Tpay, tylko 10 proc. deklaruje korzystanie z portfela elektronicznego, a aż 46 proc. nie jest w stanie jasno określić, czy jest to bezpieczne rozwiązanie, pomimo tego, że 3/4 użytkowników uważa ją za szybki i wygodny sposób płatności.

– Mimo że liczba Polaków korzystających z e-portfela nie jest duża, w porównaniu chociażby do Amerykanów, to są oni bardzo przywiązani do regularnego korzystania z niego i widzą w tym wiele korzyści. 76 proc. badanych uważa e-portfel za szybką, a 74 proc. za wygodną metodę płatności. W przypadku innych form płatności, Polacy nie wskazywali na te cechy tak często. Wpływ na takie postrzeganie e-portfeli z dużym prawdopodobieństwem wynika głównie z historii kształtowania się na polskim rynku narzędzi płatniczych. Początkowo największą popularnością cieszyła się płatność automatycznym przelewem pay-by-link, a w ostatnich latach jest to BLIK – komentuje Paweł Działak, CEO Tpay, operatora płatności online.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Wraz ze wzrostem wykorzystania przez konsumentów narzędzi bankowości internetowej i mobilnej rośnie ryzyko związane z bezpieczeństwem. Według danych z raportu Pymnts, 24 proc. wszystkich respondentów chciałoby korzystać z uwierzytelniania dwu- i trzyskładnikowego (2FA i 3FA), przy czym największe zainteresowanie zwiększeniem bezpieczeństwa wykazują osoby z pokolenia Y (urodzone między 1980 a 2000 rokiem) i te o wysokich dochodach (powyżej 100 tys. dolarów przychodu rocznego).

Amerykanie najbardziej zainteresowani są możliwością uwierzytelniania za pomocą odcisku palca (73 proc.), w dalszej kolejności chcą używać skanu twarzy (50 proc.) oraz rejestrowania głosu (37 proc.). W przypadku metod logowania, najczęściej korzystają z uwierzytelniania hasłem (75 proc.), jednak zapytani o preferowaną metodę, w przypadku hasła odsetek ten spada do 42 proc., na rzecz kodu PIN (18 proc.) oraz odcisku palca (14 proc.).

Z kolei w przypadku realizacji płatności online, jak wynika z badania na zlecenie Tpay, aż 90 proc. Polaków wskazało, że bardzo ważne jest dla nich bezpieczeństwo transakcji. Jednocześnie, blisko 40 proc. przyznało, że to preferowana obecność operatora przy metodzie płatności wiąże się dla nich ze wspomnianym bezpieczeństwem. Co ciekawe, poczucie bezpieczeństwa nie jest tak ważne przy metodzie płatności, gdzie liczy się najbardziej wygoda i szybkość.

Płatności są też stosunkowo dobrze ocenianym obszarem funkcjonowania e-sklepów, jednak i tutaj konsumenci dostrzegają pewne obszary do poprawy (68 proc.)[3]. Często dotyczą one ergonomii płatności, tj. podliczania zamówienia, zapamiętywaniem wybranych wcześniej metod płatności, różną wizualizacją tych samych form płatności w poszczególnych sklepach albo na różnych urządzeniach. Blisko 13 proc. konsumentów zwraca uwagę na to, że sklepy wciąż nie oferują płatności popularnych, takich jak BLIK czy Google Pay. Tyle samo Polaków dostrzega, że po dokonaniu płatności szybkim przelewem czy BLIKIEM, w banku znajduje się niewiele informacji o przelewie, co utrudnia zakwalifikowanie wydatku i zarządzanie budżetem miesięcznym.

– Wprawdzie w całym procesie zakupowym znaczna część polskich konsumentów uważa płatności za najmniej problematyczny aspekt, jednak blisko 70 proc. badanych dostrzega niedostatki dotyczące funkcjonowania sklepów pod względem  prezentacji metod płatności czy też w ogóle braku dostępności do ulubionych metod. To wyraźny sygnał mówiący o tym, że nie wystarczy mieć e-płatności, lecz trzeba także umiejętnie wykorzystywać je do spełniania dziś już bardzo konkretnych potrzeb internautów. Na szczęście z pomocą przychodzą innowacyjne rozwiązania i operatorzy płatności będący prawdziwymi partnerami dla biznesów z sektora e-commerce  – podkreśla Paweł Działak.

Jak się więc okazuje, czasem wystarczy naprawdę niewielka zmiana, np. w postaci poszerzenia wachlarza oferowanych metod płatności, aby e-sklepy mogły skuteczniej przyciągnąć konsumentów i zatrzymać ich na dłużej. Kluczowa jest tutaj troska o maksymalizację wygody, jak i skracanie procesów płatności, przy zachowaniu 100% bezpieczeństwa.

Źródło: Tpay

[1] Generation Superconnected: The Coming User Authentication Shift Report, PYMNTS & Nok Nok Labs

[2] Tamże

[3] Co (u)gryzie e-commerce, Izba Gospodarki Elektronicznej

2021-08-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców