PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeLojalność w cenie, czyli jak zatrzymać klienta w dobie ekspansji fintechów
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Lojalność w cenie, czyli jak zatrzymać klienta w dobie ekspansji fintechów

Informacje 17.12.2019 (05:00) artykuł nadesłany
Mastercard

Lojalność klienta jest dla banku bezcenna, ale ma też realną wartość, liczoną kosztem pozyskania nowego, jeśli ten stary odejdzie. Dane rynkowe pokazują, że liczba użytkowników programów lojalnościowych rośnie, ale rośnie też ich niezadowolenie. Jak podbić serca współczesnego klienta, przywiązać go do banku i skutecznie nawigować po meandrach jego oczekiwań?

Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe

Cyfryzacja nie sprzyja lojalności, ponieważ pozwala konsumentom łatwo porównywać alternatywne oferty, czego namacalnym dowodem są wszelkiego rodzaju porównywarki kredytów, lokat czy ubezpieczeń. Co więcej, rosnąca w siłę branża fintech coraz mocniej podgryza tradycyjnych graczy, oferując niskokosztowe usługi, nieobciążone bagażem regulacji i korporacyjnej inercji. Dlatego polscy konsumenci coraz rzadziej bywają lojalni wobec banków. Z drugiej strony, analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż sprowadzenie nowego, zatem nikt w bankowości nie ma wątpliwości, że warto budować z nim długofalową relację.

Dobra wiadomość jest taka, że konsumenci chętnie korzystają z różnego rodzaju propozycji lojalnościowych. Są więc gotowi zostać z dotychczasowym dostawcą, jeśli są zadowoleni z jakości usług oraz dodatkowo widzą wynikającą z tego realną wartość dodaną. Polscy użytkownicy deklarują uczestnictwo w średnio w 8,6 programów lojalnościowych. Jeśli porównamy to z 14,8 programów w USA, widać, że nadal jest spora przestrzeń do wzrostów. Niestety ponad 50% badanych deklaruje, że program lojalnościowy, w którym biorą udział, nie spełnia ich oczekiwań, co pokazuje, że jest potrzeba budowania rozwiązań nowego typu.

Sukces = personalizacja + wygoda + redempcja

Badani pod kątem satysfakcji z uczestnictwa w programach lojalnościowych Polacy jasno odpowiadają, że liczba punktów uzyskanych za zakup czy transakcję już dawno nie jest dla nich najważniejsza. Na pierwszy plan wysuwa się zupełnie inna cecha programu lojalnościowego, jaką jest możliwość korzystania z ofert dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Każdy, kto dostaje maile z promocjami, z których nigdy nie chciałby skorzystać, wie o czym mowa. Badani z Polski, którzy oceniają program lojalnościowy jako spersonalizowany wykazują 4 razy większą satysfakcję, niż osoby, które takiej personalizacji nie zauważają, a wskaźnik ten wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 3 lat. Banki powinny więc inwestować w rozwiązania oparte na analityce danych dotyczących transakcji swoich klientów, żeby móc podsuwać im oferty, które wzbudzą ich zainteresowanie.

Po drugie, liczy się wygoda. Menedżerowie z różnych krajów i branż, zapytani w najnowszym badaniu Mastercard i Harvard Business Review o najważniejsze czynniki decydujące o sukcesie strategii lojalnościowej, wskazali na elementy związane z wygodą: wyróżniającą się obsługę klienta (51%), cyfrowy i omnikanałowy dostęp do programu (48%) oraz łatwość użytkowania (45%). Ważnym elementem wygody jest też to, żeby klient mógł nosić w portfelu jedną kartę dającą dostęp do różnych promocji lub mieć w tym celu zainstalowaną jedną aplikację w telefonie. To akurat dobra wiadomość dla banków, w przypadku których karta płatnicza z powodzeniem może pełnić rolę karty lojalnościowej, dającej zniżki u różnych sprzedawców. Ich obecność w programie lojalnościowym banku wydaje się być dziś nieodzowna również z punktu widzenia kosztów. Dziś bank sam nie jest w stanie sfinansować oferty, która będzie wystarczająco atrakcyjna, żeby zatrzymać klienta. Dlatego najlepszym rozwiązaniem są programy multipartnerskie, w których uczestniczą różni detaliści.

Po trzecie, w miarę jak na rynek wchodzi coraz więcej przedstawicieli pokolenia „Z”, coraz większe znaczenie ma szybka gratyfikacja. Ci młodzi klienci oczekują otrzymania nagrody „tu i teraz”, nie interesuje ich zbieranie, odkładanie, gromadzenie punktów. Dziś czas między zakupem a gratyfikacją musi być więc szybszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego dobrym pomysłem dla nowych uczestników programu lojalnościowego są np. oferty typu „punkty powitalne”.

Niech poczują się wyjątkowi!

Ważnym elementem budowania relacji klienta z marką jest również umiejętność wzbudzenia w nim pozytywnych emocji i budowanie jego zaangażowania. Klienci lubią czuć się wyjątkowi, docenieni i zauważeni przez markę. Badania wskazują, że 2/3 ankietowanych oczekuje innych sposobów podziękowania za regularne zakupy, niż tylko karta lojalnościowa. Może być to na przykład dostęp do unikalnych nagród czy przeżyć, które są na co dzień trudno dostępne.

Dlatego katalog nagród programu Mastercard Bezcenne Chwile zawiera takie pozycja, jak udział w festiwalu w Cannes, oglądanie na żywo meczu Ligi Mistrzów czy wejście za scenę festiwalu Open’er. Zamiast zbierania punktów program stawia na pierwszym miejscu życiowe pasje konsumenta, takie jak film, muzyka, sport, rozrywka, podróże, kulinaria, zakupy czy pomaganie innym. Badania na zlecenie Mastercard potwierdzają, że większość Polaków ma swoją ulubiona pasję czy hobby. 97% ankietowanych uważa też, że rozwijanie pasji daje im poczucie radości, a 87% że lubi dzielić swoje zainteresowania z innymi ludźmi. Tego typu rozwiązania pozwalają więc zbudować z klientem emocjonalną więź, zachęcając go jednocześnie do zaangażowania, ponieważ realizuje on cele, które są dla niego ważne.

Zapewnić bezcenne chwile

Program Bezcenne Chwile to rozwiązanie pionierskie, nie tylko w skali Polski, ale też świata. Jego nowa, oparta na realizacji pasji formuła jest realizowana w Polsce jako pierwszym rynku, na którym obecny jest Mastercard. W programie uczestniczy już kilkaset tysięcy polskich konsumentów, a celem jest, żeby objął on większość posiadaczy kart Mastercard w naszym kraju. Systematycznie dołączają do niego kolejni wydawcy kart, których łącznie jest już 15, w tym pierwszy niebankowy, firma Edenred. Rozmowy z kolejnymi bankami trwają i wkrótce można spodziewać się ich dołączenia do Bezcennych Chwil. Propozycja Mastercard pozwala im uzupełnić dotychczasowe działania lojalnościowe, a nawet zintegrować z nią prowadzone dotychczas inicjatywy. Bezcenne Chwile mają bowiem formułę platformową, którą można dostosowywać do potrzeb konkretnego wydawcy kart. Dotyczy to na przykład katalogu, który bank może rozszerzyć o nagrody szczególnie bliskie jego klientom, na przykład związane z pasją czy dyscypliną, którą bank sponsoruje.

Dane transakcyjne Mastercard potwierdzają, że programy lojalnościowe oparte na kartach płatniczych przynoszą wydawcom realne korzyści. Po przystąpieniu do programu średnia wartość transakcji uczestnika rośnie o 15 pkt. proc. Z kolei w przypadku klientów, którzy odebrali już pierwszą nagrodę, widać jeszcze większe zaangażowanie – ich transakcyjność rośnie bowiem aż o 75 pkt. proc. W efekcie klient przywiązuje się do marki banku, która widnieje na karcie płatniczej. Ale, co jeszcze ważniejsze, bank otrzymuje dodatkowe informacje na temat zachowań swojego klienta, dzięki czemu może lepiej dopasować ofertę do jego potrzeb. Taka bliska relacja jest na wagę złota i może okazać się najlepszą tarczą, chroniącą przed pójściem klienta w stronę innej, tańszej oferty, którą wcześniej czy później przyjdzie mu rozważyć.

Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe

2019-12-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców