W związku z tym, że oszustom trudno zaatakować same banki i ich systemy, coraz częściej uciekają się oni do prób wyłudzenia danych za pomocą phisningu i spyware. Dane opublikowane przez APACS pokazują, że że w pierwszej połowie 2008 roku zanotowano powyżej 20 tys. prób phishingu – o 180 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei z raportu opublikowanego przez producenta antyspamowego oprogramowania Clearmymail wynika, że od początku roku czterokrotnie wzrosła liczba ataków spamerskich w Wielkiej Brytanii. W ciągu II kwartału oprogramowanie przeciętnego klienta zablokowało 30 846 maili.
Najwięcej wiadomości próbujących wyłudzić dane bankowe skierowanych jest do klientów Natwest. 41 proc. emaili zablokowanych przez oprogramowanie użytkowników Clearmymail podszywa się pod tę instytucję. 27 proc. wiadomości używała nazwy Citi, 11 proc. – HSBC, 6 proc. – Abeby, 4 proc. – Lloyds TSB. W ciągu miesiąca użytkownik otrzymywał średnio 18 fałszywych maili podszywających się pod Natwest i 12 – pod Citi.
W II kwartale tego roku najwięcej ataków phishingowych skierowanych do obywateli Wielkiej Brytanii miała swoje źródło w tym właśnie kraju (19,65 proc.). 12,57 proc. wiadomości jest wysyłane ze Stanów Zjednoczonych, 7,4 proc. z Urugwaju, a 7,22 proc. z Turcji. Coraz mniej Brytyjczykom zagrażają maile wysłane z Hiszpanii i Niemiec, które jeszcze trzy miesiące temu znajdowały się w czołówce niechlubnego rankingu.
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl. Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.
Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/! |