W pierwszej połowie przyszłego roku Nest Bank planuje udostępnić nową bankowość internetową i aplikację mobilną. Nowe systemy będą miały otwarte interfejsy, umożliwiające rozwój i integrację z systemami i aplikacjami partnerów zewnętrznych. To podwaliny pod dyrektywę PSD 2, która wymusi wprowadzenie nowych standardów usług płatniczych.
O szczegółach opowiada Małgorzata Adamczyk, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku.
– W pierwszej połowie roku udostępnimy naszym klientom zupełnie nowe rozwiązanie internetowe i mobilne – mówi Małgorzata Adamczyk. – Nowa bankowość elektroniczna będzie bazowała na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, w tym na otwartych interfejsach umożliwiających bankowi sprawny rozwój i integrację z systemami i aplikacjami partnerów zewnętrznych. Zaowocuje to bardziej dynamicznym rozwojem usług i oferty dodanej banku zarówno do kont, jak i docelowo do kredytów. Już na etapie budowy nowego systemu integracja z partnerami zewnętrznymi z obszaru Fintech następuje na nowych, przyszłościowych zasadach. Nowy system będzie z jednej strony pełen nowoczesnych rozwiązań, w tym w zakresie usług płatniczych, oferty oszczędnościowej. Z drugiej strony przykładaliśmy ogromną wagę do doświadczenia naszego klienta. Szykujemy rozwiązania intuicyjne, przyjazne, łatwe w obsłudze oparte o cenioną przez klientów klasykę – dodaje Małgorzata Adamczyk.
Obecnie klienci Nest Banku korzystają z bankowości internetowej i mobilnej, która pamięta jeszcze czasy Banku Smart. Po zmianie marki systemy bankowości elektronicznej zostały jedynie przemalowane na kolory Nest Banku.
Po wejściu w życie dyrektywy PSD2 (oraz przepisów implementujących ją do polskiego prawa) zmienią się zasady współpracy banków z fintechami. Banki będą musiały (za zgodą klientów) umożliwić zewnętrznym dostawcom usług finansowych dostęp do konta klienta. Pojawią się nowe definicje usługodawców: Third Party Providers (TTP), Account Information Service (AIS) i Payment Initiation Service (PIS). Podmioty zewnętrzne będą mogły agregować informacje klienta z kilku banków lub inicjować płatności z wykorzystaniem danych do uwierzytelniania do bankowości internetowej.