Tym samym firma rozpoczęła kolejny etap kształtowania wizerunku marki za pomocą przekazu reklamowego adresowanego bezpośrednio do polskiego odbiorcy.
Kampania Credit Suisse Life Pensions pod hasłem OSWAJAMY PRZESĄDY stanowi istotne wydarzenie medialne w dotychczasowej historii marki Credit Suisse w Polsce. Firma będzie obecna w mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz na różnorodnych nośnikach reklamy zewnętrznej. Kampania ogółem będzie trwała, w różnych formach przekazu, od połowy grudnia 2003 do marca 2004.
„Głównym przesłaniem nowej kampanii Credit Suisse Life & Pensions OSWAJAMY PRZESĄDY jest idea, że korzystanie z produktów finansowych Credit Suisse skutecznie oddala poczucie zagrożenia i rozprasza różnorodne wątpliwości związane z tradycyjnymi symbolami pecha i niepowodzenia. Klienci, którzy mają ubezpieczenie w Credit Suisse nie muszą się więc obawiać znaków złego losu pojawiających się w postaci czarnego kota, rozsypanej soli, pechowej 13-tki, drabiny lub potłuczonego lusterka. Ubezpieczenie Credit Suisse zapewnia Klientom poczucie bezpieczeństwa, pewności i stabilności.
Odwołując się do czytelnego motywu przesądów przeciwstawionych racjonalnej postawie klienta firmy ubezpieczeniowej przedstawiamy ubezpieczenia w nowym świetle, jako najwłaściwszy sposób ochrony przed nieprzewidzianymi wypadkami losowymi” – mówi Mateusz Sobula, dyrektor ds. Strategii i Marketingu Credit Suisse Life & Pensions.
Odbiorcami kampanii są przede wszystkim osoby w wieku 21 – 45 lat, mieszkające w miejscowościach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców. Potencjalny odbiorca jest ponadto osobą o dochodach na średnim lub wyższym poziomie i wykazuje skłonność do nabycia lub uzupełnienia już posiadanego ubezpieczenia. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na markę Credit Suisse osób otwartych na nowości i nie obawiających się zmian.
W prasie reklamy Credit Suisse będą się pojawiać do końca roku. Najwięcej emisji zaplanowano w dziennikach regionalnych, co gwarantuje, że nasz przekaz będzie bardzo widoczny w prasie lokalnej. Reklamy pojawią się w Dzienniku Zachodnim, Dzienniku Bałtyckim, Głosie Wielkopolskim, Gazecie Wrocławskiej, Kurierze Porannym, Gazecie Pomorskiej, Gazecie Lubuskiej, Nowej Trybunie Opolskiej, Nowinach, Gazecie Olsztyńskiej, Dzienniku Elbląskim, Echu Dnia, Dzienniku Wschodnim, Expressie Ilustrowanym, Dzienniku Polskim oraz Kurierze Szczecińskim.
Kampania w prasie ogólnopolskiej obejmie dzienniki: Rzeczpospolitą, Fakt oraz Gazetę Wyborczą. Reklamy pojawią się także w tygodnikach: Wprost, Polityce, Newsweeku, Gali oraz Vivie.
Wykorzystana zostanie również prasa specjalistyczna: Businessman Magazine, Magazyn Komunikacji Marketingowej Brief oraz miesięcznik Home & Market. Jako działanie wspierające zaplanowano insert – dołączenie materiałów reklamowych do prasy ogólnopolskiej.
Jako nośniki zewnętrzne wykorzystanych zostanie ponad 350 oświetlonych tablic billboardowych o wymiarach 3 x 6 m rozmieszczonych w największych miastach Polski. Przekaz reklamowy pojawił się na billboardach 15 grudnia i będzie obecny przez miesiąc.
Oprócz tego pojawią się także wielkoformatowe reklamy umieszczone na specjalnych siatkach rozpiętych na szczytowych ścianach budynków w wybranych miastach Polski (Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Łódź, Katowice). Będą one najbardziej długofalowym elementem kampanii obecnym w przestrzeni miejskiej przez 3 miesiące.
Kampania obejmie także intensywne emisje reklam elektronicznych na najważniejszych polskich portalach internetowych: wp.pl, onet.pl, interia.pl oraz na witrynie komunikacyjnej gadu-gadu.
„Na uwagę zasługuje fakt, że udział kosztów reklamy internetowej w budżecie kampanii jest na zdecydowanie wyższym poziomie niż przy poprzednich akcjach reklamowych. Bardzo duża część potencjalnych Klientów Credit Suisse w Polsce aktywnie korzysta bowiem z serwisów internetowych” – dodaje dyrektor Mateusz Sobula.
Stronę kreacyjną kampanii przygotowała agencja reklamowa „Kofeina” wyłoniona przez Credit Suisse Life & Pensions w drodze przetargu.
Zobacz reklamy (pdf)