Poznański producent oprogramowania DomData AG oferuje nową generację platformy procesowo-transakcyjnej Ferryt. W przypadku banków czy firm ubezpieczeniowych, system ten pozwala na kompleksową obsługę wszystkich procesów i transakcji zachodzących w tego typu działalności gospodarczej.
Opracowane przez DomDatę rozwiązanie może być stosowane w procesach sprzedaży produktów bankowych (rachunki, kredyty detaliczne, kredyty korporacyjne, itp.), w obsłudze części transakcyjnej czyli np. przy obsłudze oddziałowej lub w bankowości internetowej, czy zarządzaniu poszczególnymi obszarami tzw. BackOffice-u, m.in. w obsłudze windykacji, zabezpieczeń bankowych czy zajęć egzekucyjnych.
Podobnie jak to ma miejsce w przypadku innych tego typu rozwiązań, Ferryt Enterprise Platform zapewnia szereg istotnych korzyści, m.in.: pracę zgodnie z ustalonymi schematami, automatyzację wykonywanych czynności czy obniżenie kosztów operacyjnych banku/ubezpieczyciela. Dodatkowo, same koszty zakupu licencji i wdrożenia są niższe niż w przypadku oferty międzynarodowych producentów oprogramowania. Ferryt pojawił się pierwotnie jako rozwiązanie obejmujące swoją funkcjonalnością jedynie workflow i obszar zarządzania procesami. Zakres systemu zaczął się jednak szybko rozszerzać. Przy okazji realizowanych wdrożeń pojawiały się kolejne moduły, obejmując coraz większą liczbę obszarów biznesowych. Z czasem powstały: Front-End, służący do obsługi placówek klientów, prekonfigurowane procesy obsługi produktów, windykacje, archiwum, moduł służący do obsługi zajęć egzekucyjnych, czy część ułatwiająca prowadzenie monitoringu zabezpieczeń kredytowych. W połowie roku 2010 system oferował już ponad 10 rozwiązań biznesowych – mówi Radosław Mączyński, Wiceprezes Zarządu DomData AG
Na dzień dzisiejszy najbardziej rozbudowany jest pakiet rozwiązań biznesowych dla bankowości. Jednak system Ferryt Enterprise Platform może być stosowany także w innych rodzajach działalności i w ofercie DomDaty jest szereg „branżowych” modułów biznesowych, jak również rozwiązań standardowych, niezależnych od branży. Dla branży bankowej interesującą perspektywą jest możliwość natywnej integracji z różnymi systemami centralnymi, co pozwoli na zdecydowanie szybsze wdrożenie systemu w obszarach wymagających ścisłej integracji. Platforma ma charakter otwarty i łatwo integruje się z innymi systemami. Podstawowymi modułami części bazowej platformy są:
• Ferryt.WebPortal – serwis internetowy pełniący rolę informacyjno-transakcyjną
• Ferryt.FrontEnd – obsługa klientów w placówkach lub poprzez CallCenter
• Ferryt.Flow – system workflow służący do zarządzania procesami biznesowymi
• Ferryt.eWniosek – umożliwia składanie wniosków przez Internet
• Ferryt.Mobile – dostęp do procesów i transakcji z urządzeń mobilnych i smartfonów
• Ferryt.Archive – niezależne repozytorium dokumentów
• Ferryt.Reporting – generowanie i prezentacja prostych raportów operacyjnych
• Ferryt.DataSpace – moduł do wykonywania przeliczeń i operacji na danych
• Ferryt.MiddleWare – system zarządzania usługami i integracji z systemami zewnętrznymi
• Ferryt.Authentication – serwer do uwierzytelniania użytkowników i autoryzacji transakcji
Na bazie tych modułów zostały stworzone pakiety o określonej funkcjonalności, pozwalające na obsługę obszarów biznesowych z różnych branż.
Źródło: Konsulting-PR