PAF Operator Pocztowy wprowadził pierwszy w Polsce system mobilnego powiadamiania o dostarczonych przesyłkach. Usługa odbywa się za pośrednictwem wiadomości SMS lub E-mail, wysyłanych do klientów po realizacji usługi pocztowej. Nadawca przesyłki otrzymuje informację o doręczonej przesyłce, natomiast adresat, w ten sam sposób, zostaje powiadomiony o możliwości jej odbioru w placówce pocztowej PAF, zanim dostarczy ją listonosz. Innowacyjność usługi polega na wykorzystaniu najnowszych technologi przepływu informacji, które pozwalają na szybki i bezpośredni kontakt z klientami. W ten sposób PAF ułatwił kontrolę nad przesyłkami i zwiększył ich bezpieczeństwo. Klienci PAF są natychmiast powiadamiani o dotarciu przesyłki do celu. Nie muszą logować się do systemu śledzenia korespondencji. Zamiast tego otrzymują sms lub e-mail bez względu na porę i miejsce aktualnego przebywania. Ponadto, PAF ma wiedzę o pracy całej sieci i zrealizowanych zleceniach, dzięki której weryfikuje jakość swoich usług.
Rynek usług pocztowych rozwija się dynamicznie a wraz z nim rosną nowe wymagania. Obecnie najważniejszym z nich jest bezpieczeństwo przesyłek i gwarancja rzetelności pracy operatorów pocztowych. Jest to szczególnie cenione wśród uczestników handlu internetowego. Opóźnienia w doręczaniu przesyłek, przypadki zaginięcia korespondencji to w ostatnich czasach największa przypadłość powszechnych usług pocztowych. – Zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego wprowadzamy usługi, które zagwarantują bezpieczeństwo przesyłek. W tym celu stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę. – mówi Marek Sadowski, prezes spółki PAF Operator Pocztowy. Usługa mobilnego powiadamiania stanowi część ogólnego systemy ochrony przesyłek PAF. Cały proces nadawania przesyłek odbywa się przez internet po zalogowaniu do profilu na stronie PAF, stworzonego indywidualnie dla każdego klienta. System umożliwia prowadzenie danych statystycznych dotyczących wysłanej korespondencji, rodzaju przesyłek (polecone, zwykłe itd.), a także umożliwia ich śledzenie. Dzięki rozbudowanej metody kontroli klienci nie tylko wiedzą czy ich przesyłka dotarła do celu, ale również znają ilość wydanych pieniędzy na usługę pocztową. – Odkąd wprowadziliśmy system do użytku ilość reklamacji spadała o 60 proc. Reklamacje zazwyczaj były składane prewencyjnie. – mówi Marek Sadowski.