„Bank zastosował nowe rozwiązanie na polskim rynku, czyli rachunek typu ‚moneyback’. Pod koniec każdego miesiąca będzie zwracał 1 proc. każdej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą płatniczą wydaną do konta. Standardowa opłata za rachunek wynosi 7 zł miesięcznie, choć w ramach promocji, konta założone do końca lipca będą bezpłatne, pod warunkiem miesięcznych wpływów w wysokości co najmniej 1 tys. zł.”, czytamy.
„- Liczymy, że klienci założą co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kont nowego typu do końca tego roku” – mówi Tomasz Mirek, dyrektor obszaru klientów indywidualnych w BZ WBK.
„Udział trenera polskiej reprezentacji w reklamie to kolejny krok w budowaniu wizerunku dynamicznego banku i walki o powiększanie udziałów w rynku. BZ WBK zwiąże się z narodowym teamem ibędzie jego sponsorem od początku eliminacji do mistrzostw świata w Republice Południowej Afryki w 2010 roku. Z informacji ‚Rz’ wynika, że bank wyda na ten cel 2 mln zł. Niedawno zakończyła się kampania reklamująca kredyt gotówkowy BZ WBK, w której wziął udział John Cleese, gwiazda serialu ‚Latający cyrk Monty Pythona’.”, czytamy dalej.
BZ WBK to kolejna instytucja, która w ciągu ostatnich tygodni wprowadziła zmiany w ofercie rachunków osobistych. Nowe konta pojawiły się już m.in. w ING Banku Śląskim, Nordea Banku czy Eurobanku. mBank, MultiBank i Raiffeisen zmodyfikowały natomiast dotychczasowe rachunki. Na rosnącej konkurencji i wojnie na konta bankowe korzystają przede wszystkim klienci, którzy dostają coraz bardziej atrakcyjne propozycje. Grono banków oferujących bezpłatne ROR-y powoli zaczyna się powiększać.
Więcej szczegółów w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.