PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRNowe standardy polityki prywatności

Nowe standardy polityki prywatności

Marketing i PR 21.12.2009 (09:51) artykuł nadesłany

Ostatnie tygodnie roku upływają pod znakiem dyskusji nad problemem ochrony prywatności w świecie online. Kontrowersje wokół tego aspektu skłoniły dwie najszybciej rozwijające się marki: Google oraz Facebooka, do rewizji swojej polityki w tym zakresie. W sukurs tym działaniom idą także nowe rozwiązania proponowane przez twórców oprogramowania antywirusowego.

Problem bezpieczeństwa danych przechowywanych w Internecie, w ciągu ostatnich kilku miesięcy, był niewątpliwie najpopularniejszym zagadnieniem związanym z sektorem online. Niedoskonałość powszechnie stosowanych aplikacji oraz luki w skryptach php, w których często zagnieżdża się złośliwe oprogramowanie, to dwa główne czynniki, które narażają Internautów na ryzyko kradzieży danych. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom popularny portal społecznościowy – Facebook – opracował nowy system przechowywania i przetwarzania prywatnych danych użytkowników. Podobny trend widoczny jest na przykładzie Google – twórcy nowego komunikatora Google wave oraz jednej z najbezpieczniejszych na rynku przeglądarek internetowych – Chrome.

Kontrowersje wokół bezpieczeństwa Google


Jak zauważają eksperci z G Data Software, nowe aplikacje z pewnością poprawią poziom bezpieczeństwa, jednakże w obliczu zagrożeń, jakie prognozowane są na rok 2010, tego typu działania mogą okazać się niewystarczające. Niewątpliwym jest, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy wzrośnie liczba ataków niewidocznych dla użytkownika, a więc miedzy innymi drive – by – download, które do tej pory wykonywane były za pomocą źle zabezpieczonych przeglądarek. W przypadku Google ma to kolosalne znaczenie, bowiem marka, nazywana przez niektórych Wielkim Bratem Internetu, przetwarza miliardy danych, wyszukiwanych co dnia przez użytkowników Sieci. Jak zauważa Eric Schmidt, CEO Google, w jednym z swoich wywiadów, informacje przechowywanie w sieci są ogólnodostępne. Często to właśnie one umożliwiają zidentyfikowanie użytkownika, określenie jego behawioralnego portretu, co niestety coraz częściej wykorzystywane jest przez cyberprzestępców. „Właśnie dlatego, problem prywatności powinien stać się jednym z kluczowych aspektów zainteresowania Google” zauważa Tomasz Zamarlik z G Data Software. „Zakładając, że użytkownik korzystał będzie z sieci bez odpowiedniego zabezpieczenia antywirusowego, na przykład w postaci pakietu oprogramowania typu Internet Securyty, możemy śmiało przypuszczać, że pliki cookies zgromadzone na jego komputerze, pozwolą na przeprowadzenie ataku phishingowego”- dodaje.

Polityka prywatności w sklepie internetowym


Szczególnego znaczenia zagadnienie prywatności nabiera w kontekście zakupów online oraz e-bankowości. Podczas dokonywania transakcji użytkownik Internetu przesyła swoje zaszyfrowane dane, których przechwycenie może pociągnąć katastrofalne skutki. Do tej pory wyznacznikiem bezpieczeństwa były sprawdzone certyfikaty SSL, weryfikowane podczas łączenia się z witryną sklepu przez przeglądarki. Jeżeli wystawca certyfikatu jest nieznany, połączenie zastaje zablokowane. Wobec tego cyberprzestępcy nierzadko stosują nieszyfrowane połączenia ze stworzonymi przez siebie witrynami. Jak zauważa Tomasz Zamarlik z G Data Software „Narzędzia, takie jak przeglądarki, sprawdzają, czy wystawca certyfikatu jest wiarygodny, a witryna bezpieczna. Niemniej zdarza się, że kolejna podstrona banku czy sklepu, do której odnosi nas link pozbawiona jest kłódki, co może sugerować, że jest fałszywa”. Kolejną, równie niebezpieczną alternatywą jest atak MITM, którego celem jest przechwycenie i modyfikacja szyfrowanego połączenia między dwoma użytkownikami. Na szczęście nowoczesne algorytmy szyfrowania danych sprowadzają ryzyko takiego ataku do minimum.

Jak nie dać się złapać?


Ochrona prywatności to także jeden z głównych aspektów, jakim interesują się twórcy programów antywirusowych. Cotygodniowe rankingi niezależnego instytutu badawczego AV Comparative, jako jedno z kryteriów w swojej ocenie, biorą pod uwagę zdolność ochrony użytkownika Internetu przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakiem phishingowym. Jak zauważają ekspercki z G Data Software, podstawę ochrony w tym przypadku powinien stanowić antywirus z wbudowanym panelem firewall. Kupując tego typu oprogramowanie ważne jest aby zwracać uwagę na jego skuteczność, a nie chwilową popularność. Równie istotną kwestią jest zachowanie ostrożność w kontaktach z innymi użytkownikami Sieci i nieujawnianie poufnych informacji. Wielu hakerów przed atakiem monitoruje ofiarę stosując w tym celu metody socjotechniki. O ochronie antyphisingowej informują nas również instytucje bankowe. Przedstawiciele poszczególnych placówek zgodnie twierdzą, że bezwzględnie należy ignorować maile pochodzące z „banku” z żądaniem podania loginów i haseł. Podobnie postępujemy w wypadku, gdy na stronie placówki pojawia się polecenie podania wielu kodów autoryzujących transakcję (TAN) lub gdy wprowadzane dane nie są szyfrowane.

Źródło: G DATA Software

internet 2009-12-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców