Zaproszenie do wzięcia udziału w debacie przyjęli: Arkadiusz Protas (PROFILE Public Affairs, Warszawa), Grzegorz Ziemniak (Impress Art PR&Lobbying, Warszawa), Prof. Dariusz Tworzydło (WSIiZ w Rzeszowie), dr Bogusława Dobek-Ostrowska (Uniwersytet Wrocławski),
dr Waldemar Rydzak (PRELITE Public Relations, Poznań).
Uczestniczący w konferencji studenci z Poznania, Wrocławia i Torunia mieli okazję spotkać się
z profesjonalnymi konsultantami, bliżej poznać kuchnię branży PR, w szczególności lobbingu. Studentów Instytutu Nauk Politycznych UAM szczególnie zainteresował wątek dyskusji, poświęcony etyce w zawodzie konsultanta politycznego.
W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo–lobbystów.
– Poprzez użycie słowa „lobbysta” w tytułach artykułów gazety liczą na większe zainteresowanie czytelników. Dla przykładu – tytuł „lobbysta siedzi za kratkami” na pewno zwróci uwagę czytelnika bardziej niż „aferzysta siedzi za kratkami” – powiedział Grzegorz Ziemniak, dyrektor generalny Impress Art PR&Lobbying. – Tymczasem polskie społeczeństwo powoli zaczyna mieć dosyć afer. W mediach używa się więc określenia, które jest po prostu bardziej chwytliwe. Należy jednak odróżnić lobbystów od aferzystów i załatwiaczy. W tym powinna pomóc również sama branża lobbingowa i środowisko akademickie – dodał Ziemniak, tłumacząc studentom mechanizmy działania mediów.
– Mam nadzieję, że takie spotkania przyczynią się do szerszej dyskusji o istocie lobbingu – podsumował dyskusję Arkadiusz Protas, dyrektor PROFILE Public Affairs.
– Cieszy nas fakt, że po naszej konferencji otrzymaliśmy sygnały od studentów, że dwugodzinna dyskusja była za krótka. Oznacza to, że powinniśmy więcej rozmawiać o branży PR i etyce – powiedzieli Dymitr Romanowski i Borys Czyhin z organizacji PRIME Poland (UAM).
Imprezę zorganizował oddział PRIME na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza. PRIME jest studencką organizacją zrzeszającą studentów kierunków PR i komunikacji marketingowej z całej Europy.
Konferencję zakończył cykl warsztatów, podczas których zaproszeni studenci mogli m. in. spróbować swoich sił w prowadzeniu konferencji prasowej. Partnerzy konferencji, firmy takie, jak Prelite PR, Shepherd Institute i Web&Art zaprosiły studentów na praktyki. Rekrutacja trwa nadal. Więcej o praktykach studenci mogą się dowiedzieć na stronie konferencji www.kreowaniewizerunku.pl.
Sprawdź także:
08.01.2025 (22:04)
– informacja prasowa
Comarch z kampanią o sztucznej inteligencji
Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał sztucznej inteligencji, ale wielu z nich nadal nie wie, jak skutecznie …
08.01.2025 (22:02)
– informacja prasowa
EFL z międzynarodowym certyfikatem zarządzania bezpieczeństwem informacji
Europejski Fundusz Leasingowy otrzymał międzynarodowy certyfikat ISO 27001:2022, jedno z najbardziej …
08.01.2025 (21:57)
– informacja prasowa
Prawie 50 mln transakcji Express Elixir w grudniu
W grudniu 2024 r. w systemie Elixir rozliczono 196,15 mln transakcji obejmujących uznania (m.in. polecenia …
08.01.2025 (21:53)
– informacja prasowa
Co będzie ważne dla leasingu samochodów w 2025 roku?
Polska branża leasingowa ma powody do zadowolenia, bo 2024 r. potwierdził popularność finansowania samochodów …
08.01.2025 (21:51)
– informacja prasowa
Lokaty, nieruchomości, a nawet dzieła sztuki - w co inwestują Polacy?
Wciąż wysoka inflacja, niepewność gospodarcza i chęć budowania stabilnej przyszłości finansowej skłaniają coraz …
08.01.2025 (21:45)
– informacja prasowa
Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2
Od 15 stycznia 2025 roku kierowcy będą mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między …