Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku w firmach i organizacjach i ich komunikacją ze społeczeństwem.
Zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez public relations. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego i dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego.
Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR, obrazujące tezy omawiane w tekstach, a kończą się spisem zalecanej literatury oraz zestawem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w treści danego rozdziału.
Do jego dodatkowych zalet należą:
• omówienie tych zagadnień, które są pomijane lub analizowane bardzo ogólnie w polskiej literaturze;
• oparcie prezentowanych treści na oryginalnych przemyśleniach autorów, nie powielając istniejących już podręczników,
• zaproszenie do współpracy zarówno naukowców z wielu ośrodków akademickich w Polsce, jak i znakomitych praktyków public relations.
Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich, oraz praktycy z powodzeniem działający w dziedzinie PR.
Skrócony spis treści: Wstęp ● Część I. Podstawy public relations ● Public relations w komunikacji społecznej ● Psychospołeczne podstawy public relations ● Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych ● Relacje wewnętrzne ● Pomiar efektywności działań public relations ● Odpowiedzialność w działaniach public relations – zasady etyczne ● Część II. Public relations w komunikacji marketingowej ● Zintegrowane komunikowanie marketingowe ● Marka a public relations ● Część III. Public relations – implikacja w praktyce ● Polityczne public relations a kreowanie informacji. Analiza krytyczna ● Public relations instytucji finansowych i giełdowych ● Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych ● Praktyka public relations. Organizacja działu public relations i biura prasowego w firmie ● Praktyka public relations. Budżetowanie kampanii public relations ● Bibliografia ● Biogramy autorów ● Indeks
Do kupienia w dobrych księgarniach, również przez internet:
http://ksiegarnia.pwn.pl/6250_pozycja.html
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/489009
W podręczniku znajduje się rozdział „Public relations instytucji finansowych i giełdowych”, którego współautorem jest Michał Macierzyński, redaktor naczelny serwisu PR News i analityk portalu Bankier.pl