PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćPKO BP: kurs na e-bankowość

PKO BP: kurs na e-bankowość

Nasz gość 23.06.2010 (09:17)

„Rozwój bankowości elektronicznej w naszym banku jest kierunkiem strategicznym. Mam nadzieję, że za dwa lata nikt nie będzie miał już wątpliwości, kto jest liderem tego rynku” – rozmowa ze Zbigniewem Jagiełło, Prezesem Zarządu PKO Banku Polskiego.

Panie Prezesie, czy PKO BP kupi BZ WBK? Minister Skarbu Aleksander Grad was wspiera. Daje zielone światło.

Dbanie o jak najwyższe wyniki finansowe oraz zapewnienie najlepszej pozycji konkurencyjnej PKO Banku Polskiego w sektorze bankowym jest obowiązkiem Zarządu. Chcemy, aby nasz Bank był niekwestionowanym liderem polskiej bankowości, w związku z tym z uwagą przyglądamy się otoczeniu bankowemu i wyciągamy wnioski. Nasze działania ukierunkowane są na wzrost Banku, w sensie ilościowym i jakościowym. Z aprobatą przyjmujemy wszelkie działania akcjonariuszy, które wspierają nas na tej drodze.

Porozmawiajmy zatem o tym, jak sobie Pana bank radzi w obecnej sytuacji rynkowej? Czy kryzys dał się wam mocno we znaki?

Jesteśmy liderem rynku i to się nie zmieniło. Przypomnę tylko, że w pierwszym kwartale wypracowaliśmy najwyższe wyniki finansowe w rodzimym sektorze bankowym. Osiągnęliśmy to w bardzo trudnym okresie dla instytucji finansowych. Obecnie mogę stwierdzić, że paradoksalnie kryzys wręcz wzmocnił naszą pozycję. Dotyczy to praktycznie wszystkich segmentów. Nie tylko umocniliśmy pozycję lidera w segmencie detalicznym, ale jesteśmy też numerem jeden w segmencie przedsiębiorstw oraz samorządów. To są fakty, z którymi trudno dyskutować. W kryzysowym okresie byliśmy blisko naszych klientów, nie odwróciliśmy się do nich plecami. Oczywiście kryzys odbił się na naszych wynikach i musieliśmy zwiększyć odpisy z tytułu utraty wartości kredytów. Widać tutaj jednak postępującą stabilizację. Zapowiadany przez nas dwucyfrowy wzrost w tym roku wydaje się zatem niezagrożony. Mimo ostatnich zawirowań na światowych rynkach finansowych, w naszym banku wszystko idzie zgodnie z przyjętym planem. PKO Bank Polski ani przez moment nie zwątpił w silne podstawy polskiej gospodarki, polskich przedsiębiorstw i polskich konsumentów. Takie podejście jak widać się opłaciło, a bank umocnił swoją pozycję. Nie zwalniamy przy tym tempa. Wręcz przeciwnie chcemy jeszcze bardziej przyspieszyć.

W ostatnim czasie bank zmienił ofertę rachunku Inteligo, a w strategii na najbliższe dwa lata przyjęto, że bank mocno postawi na bankowość elektroniczną. Czego możemy się spodziewać? Mimo pozytywnych zmian w ofercie Inteligo wciąż gonicie rynek, a w przypadku oferty samego PKO wypadacie dość słabo…

Oferta Inteligo musiała zostać zmieniona, bo tego wymagały realia rynku. Zmiana tabeli opłat i prowizji to dopiero początek. Dowodem na to jest na przykład ostatnie wdrożenie umożliwiające płatności telefonem komórkowym. To oczywiście nie wszystko. Klienci konta Inteligo dostaną wkrótce pełną ofertę bankową, czego przedsmakiem jest chociażby pożyczka na dowolny cel. Tutaj wiele się jeszcze będzie w najbliższym czasie działo. Oczywiście bankowość internetowa w PKO BP to nie tylko Inteligo. Jeśli policzyć wszystkich klientów naszej grupy, którzy korzystają z bankowości internetowej, albo nawet jeśli zatrzymać się tylko na użytkownikach iPKO, to się okaże, że jesteśmy największym graczem w Polsce! To nie przyszło samo z siebie. Jest oczywiście wiele rzeczy do poprawienia, jednak tego nie da się zrobić od razu. Pracujemy nad tym bardzo intensywnie. Zresztą nie tylko nad tym. Jest wiele obszarów, gdzie trwają prace nad zwiększeniem naszej konkurencyjności. Wspomniał Pan o tym, że zmiany w Inteligo przyszły za późno. Takich zarzutów względem PKO Banku Polskiego oczywiście może pojawić się więcej i będzie to niestety prawda. Ze swojej strony powiem tylko, że nie mogę brać odpowiedzialności za to, co działo się przed moim przyjściem do banku. Biorę jednak za to, co dzieje się obecnie. I te zmiany nie tylko zaczynają być już widoczne, ale przynoszą też pierwsze pozytywne rezultaty. Często nie widać ich być może na pierwszy rzut oka, ale z punktu widzenia samego banku, są to rzeczy nie do przecenienia. Lepiej kontrolujemy koszty, wdrażamy program dostosowujący płace do stawek rynkowych we współpracy ze związkami zawodowymi, przyspieszamy w korporacjach, bankowości prywatnej. Można jeszcze wiele rzeczy wymieniać, ale lepiej chwalić się efektami.

Rozwój bankowości elektronicznej w naszym banku jest kierunkiem strategicznym. Mam nadzieję, że za dwa lata nikt nie będzie miał już wątpliwości, kto jest liderem tego rynku. Głęboko wierzę, że będziemy nim nie tylko pod względem liczby klientów. Pomóc mają w tym między innymi toczące się prace w obszarze detalicznym. Pracujemy nad nową segmentacją klientów i ofertą produktową PKO Banku Polskiego. Wierzę, że pozytywnie zaskoczymy naszych klientów i rynek. Takich zmian jest zresztą jak już wspominałem znacznie więcej. Tak duży bank nie może reagować równie szybko jak mniejsi konkurencji. Jednak jeśli coś się zmieni, to efekty są dość szybko widoczne, nie tylko w samym banku, ale i na całym rynku. Z tego też względu traktujemy obecnie Inteligo jako swego rodzaju oddział szybkiego reagowania, który może szybko zweryfikować niektóre rozwiązania pojawiające się na rynku. Nasza strategia jest w tym zakresie jasna. Samo Inteligo do końca 2012 roku ma zdobyć milion nowych klientów. Jeśli chce to zrobić, to musi być konkurencyjne względem innych graczy. Innej drogi nie ma również przed PKO Bankiem Polskim. Ten bank ma ogromny potencjał. Dlatego przestajemy też tylko dostosowywać się do rynku. Zaczynamy też wyznaczać kierunki rozwoju polskiej bankowości. Tak dzieje się chociażby w przypadku naszej decyzji o wymianie wszystkich kart płatniczych nie tylko na technologię chipową, ale od razu zbliżeniową.

Ostatnio bank miał problemy z bankowością internetową, czy też szerzej z systemem centralnym. W obecnych czasach jest to serce każdego banku. Czy klienci mogą czuć się w takim razie zaniepokojeni?

Rzeczywiście w ostatnim czasie wydarzyły się niefortunne sytuacje, które nie powinny mieć miejsca. I za to chcę wszystkich naszych klientów przeprosić i podkreślić, że ich pieniądze cały czas były i są bezpieczne. Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, żeby tego rodzaju zdarzenia nie miały miejsca w przyszłości. Nie mogę zagwarantować, że chwilowe przestoje bankowości internetowej nie będą mieć już nigdy miejsca, bo takiej gwarancji nikt dać nie może. To oczywiście nie jest usprawiedliwienie, ale nasza konkurencja również miała podobne problemy. To pokazuje skalę wyzwania, jakim jest wzrostu znaczenia bankowości elektronicznej. Coraz więcej klientów korzysta z bankowości internetowej, jednocześnie oczekiwania względem tego kanału są coraz wyższe. To w pewnym sensie pułapka dotychczasowej komunikacji. Klienci słusznie oczekują, że mają dostęp do swoich środków przez całą dobę, 365 dni w roku. Nasza platforma bankowości internetowej obsługuje ponad 4 miliony klientów. Wiadomo, że jej rozbudowa i konserwacja to złożony proces. Przed tym problemem stoją wszyscy, nie tylko my. Mamy świadomość znaczenia tego problemu i przykładamy najwyższą wagę do oczekiwań klientów. W tym momencie przeprowadzamy dogłębny audyt naszych rozwiązań. Zebraliśmy już sporo wniosków, które są na bieżąco wdrażane. System musi być stabilny i nie jest żadnym usprawiedliwieniem, że jest to największa tego typu platforma w tej części Europy czy to, że zmiany zachodzą na żywym organizmie. Cel jest jednak jasny. Docelowo to ma być najlepsza platforma na rynku. To warunek konieczny do odniesienia sukcesu całego banku.

I na koniec. Kto wygra mistrzostwa świata?

Niestety nie Polska.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Rozmawiał Wojciech Boczoń

Źródło: PR News

pko bp Zbigniew Jagiełło 2010-06-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pko bp Zbigniew Jagiełło

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców