„Największy Polski detaliczny bank PKO BP zamierza wejść na rynki brytyjski i irlandzki, by objąć kompleksową obsługą Polaków wyjeżdżających do pracy na Wyspy. Na rynku polskim zaś zapowiada walkę o pozycję lidera z włoskim Pekao SA. Nowa strategia PKO BP przewiduje również inwestycje w informatyzację, szkolenia pracowników i efektywniejsze wykorzystanie bazy danych 8 milionów klientów, do których bank chce bezpośrednio docierać ze swoją ofertą.Utrzymanie polskości PKO BP i utworzenie banku emigracyjnego dla naszych rodaków wyjeżdżających do pracy za granicę – to najbardziej spektakularne aspekty nowej 6-letniej strategii PKO BP przyjętej w ostatni piątek.” – czytamy w „Naszym Dzienniku”.
Z informacji gazety wynika, że kierownictwo banku uzyskało wstępną zgodę ministra skarbu na ograniczenie wypłaty dywidendy do 47 proc. (tj. ok. 1 mld zł). „Reszta zysku zostanie w banku, służąc do sfinansowania modernizacyjnych planów. Chodzi m.in. o to, żeby lepiej wykorzystywać bazę danych o klientach, poszerzając zakres usług cross selling (pracownicy banku docierają bezpośrednio do klienta praktycznie bez przerwy). PKO BP nadal stawiać będzie przede wszystkim na klientów detalicznych oraz małe i średnie firmy.” – czytamy dalej.
Rada nadzorcza ma 26 kwietnia przedstawić strategię rozwoju banku akcjonariuszom podczas walnego zgromadzenia. Strategia rozwoju PKO BP została opracowana na najbliższe sześć lat. Walne zgromadzenie akcjonariuszy zapozna się także z prognozami zysków na najbliższe lata.