PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPLEON zorganizował dwa wyjątkowe spotkania poświęcone reputacji firm

PLEON zorganizował dwa wyjątkowe spotkania poświęcone reputacji firm

Marketing i PR 24.03.2006 (16:16)

Reputacja jest najwyżej cenionym niematerialnym składnikiem wartości firmy. Współcześnie staje się kluczowym zagadnieniem przewagi konkurencyjnej na rynku. PLEON jako pierwsza firma w Polsce oferuje program rozwoju komunikacji firm w kierunku dodania zagadnień związanych z budową reputacji. Program opiera się na innowacyjnych badaniach i doświadczeniach Europejskiego Centrum Studiów nad Reputacją powołanego przez PLEON i Uniwersytet w Zurichu. Pozwala on na przewartościowanie komunikacji przedsiębiorstwa w kierunku budowy zaufania, współpracy i budowania mierzalnej reputacji oraz określenie stakeholders i poznanie posiadanych przez nich wizerunków firmy.

Spotkania odbyły się 23 marca 2006 r. Ich uczestnikami byli członkowie PKPP Lewiatan oraz Polskiej Rady Biznesu.

Prelegentami spotkania byli uznani eksperci z zakresu zarządzania reputacją – prof. Rainer Zimmerman, CEO PLEON Europe oraz Gerald Abramczyk, Senior Consultant PLEON .

Reputacja – nowe wyzwanie
Co spędza sen z powiek managerom? Przez lata odpowiedzią były takie tematy jak: strategia, innowacja, globalizacja i rozwój technologii. Ale ostatnio pojawiło się coś nowego. Reputacja korporacyjna stała się głównym czynnikiem wpływającym na życie biznesu. Przykuła uwagę wielu dyrektorów zarządzających i na stałe wpisała się w plan działań liderów firm. Istota tego zagadnienia nie jest podyktowana modą kreowaną przez doradców. Wzrost popularności reputacji korporacyjnej wiąże się z etycznym wymiarem prowadzenia biznesu, zwłaszcza na skalę globalną. Problem reputacji pojawił się wraz z serią skandali związanych z Enronem, Andersonem, Worldcomem, Parmalatem, Citigroup i innymi kryzysami korporacyjnymi. Od tego czasu szczególny nacisk położono na zaufanie, odpowiedzialność, uczciwość, które w rezultacie składają się na reputację firmy.

“Voice of the Leaders Survey” z ostatniego Światowego Forum Ekonomicznego pokazuje świeże spojrzenie na zagadnienie reputacji. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami tylko jakość produktów i usług jest istotniejsza, jeśli chodzi o sukces korporacyjny. 59% respondentów uznało, że marka firmy i jej reputacja to więcej niż 40% jej wartości na rynku.

Reputacja więc jest dziś oczkiem w głowie całej kadry zarządzającej, która wciąż szuka najlepszych sposobów na zarządzanie. Ważne by zarządzanie reputacją opierało się na rzetelnym monitorowaniu i pomiarze, jako że tylko to, co da się zmierzyć, może być skutecznie zarządzane.

Manfred Schwaiger, niemiecki profesor ekonomii i zarządzania przedsiębiorstwem, podsumował ten popularny ostatnio w świecie korporacyjnym trend: W ostatnich latach gwałtownie wzrosło znaczenie i wpływ środków niematerialnych oraz reputacji korporacyjnej. Aby stworzyć sprawne mechanizmy obronne przed konkurencją, wzmocnić przywiązanie klientów, a tym samym konkurencyjność przedsiębiorstwa, znaczenie środków niematerialnych jest ogromne. Skuteczne ich kreowanie i wykorzystywanie pozwala firmom kształtować i wpływać na rynki zamiast biernie się do nich dopasowywać […] Można stwierdzić, że zarówno społeczność naukowców, jaki i większość praktyków uznaje reputację firmy za jeden ze środków niematerialnych, niezwykle rzadkich, cennych, a przede wszystkim trudnych do naśladowania. Stąd właśnie reputacja jest najlepszym elementem strategicznym przewagi konkurencyjnej.

Jak mierzyć, analizować i zarządzać reputacją?
Aby w pełni wykorzystać ten bezcenny środek niematerialny, firmy i inne organizacje muszą mieć pod ręką solidny, naukowo poparty, a zarazem praktyczny proces zarządzania reputacją. Gdzie należy go szukać?

Naturalnymi kandydatami są osoby zajmujące się komunikacją w firmie. Niezależnie od wszystkiego to właśnie te osoby mają podstawowe kompetencje, by zajmować się reputacją. Ponieważ właśnie w zakresie ich kompetencji podejmowane są działania typu: zarządzanie ryzykiem, marketing, zarządzanie marką i tożsamością korporacyjną na równi z kreowaniem wizerunku osób zarządzających przedsiębiorstwem. Są to kluczowe elementy tworzenia reputacji. Wiele spośród tych właśnie osób brało udział w Badaniach Reputacji przeprowadzonych przez amerykańskiego guru w tej dziedzinie, profesora Charles Fombruna.

Niestety badania te i rankingi nie dostarczają uporządkowanego schematu do przeprowadzenia systematycznych pomiarów, monitorowania i zrozumienia dynamiki reputacji. Nie prowadzą one do systemu zarządzania reputacją, który byłby spójny z zasadami współczesnego zarządzania i sprostał standardom korporacyjnego planowania.

PLEON wraz z Uniwersytetem w Zurychu w ramach Europejskiego Centrum Studiów nad Reputacją określił taki schemat. Dzięki niemu stało się możliwe analizowanie i stałe monitorowanie najważniejszych elementów budowy reputacji w różnych sektorach przemysłowych i publicznych. W naszych badaniach nad reputacją ujęliśmy badania udziałowców, aby dowiedzieć się, w jaki sposób spostrzegają oni aktualną reputację firm i w jaki sposób identyfikują kluczowe czynniki zarządzania reputacją.

Analiza dynamiki reputacji
Rezultaty badań, jakie przeprowadził PLEON w ostatnich latach, bazując na przygotowanym schemacie, dostarczyły unikalnego spojrzenia na rozwój zagadnień i problemów mających wpływ na całościową reputację wybranych firm, ich zarządu i sektora przemysłowego.

Cała zdobyta wiedza dostarczyła doskonałej podstawy dla stworzenia strategii zarządzania reputacją. I tym samym udzieliła odpowiedzi na niektóre kluczowe pytania dotyczące tego zagadnienia:

– Jak przedstawia się reputacja firmy w porównaniu do konkurencji, do ogólnego wizerunku sektora, w odniesieniu do pokrewnych gałęzi przemysłu? Badania PLEONU nad reputacją umożliwiły stworzenie Indeksu Reputacyjnego „Reputation Index”. Jest to zestawienie reputacji określonych firm w oparciu o ich konkurencję, reputację ich sektora i danych o pokrewnych markach.
– Co kształtuje reputację firmy? Analizując proces kształtowania się reputacji firmy należy wziąć pod uwagę jej aspekty ekonomiczne i społeczne, uwzględnić rolę managerów wyższego szczebla i zarządu, ocenić wpływ, jaki mają na nią określone zagadnienia, oraz ustalić czynniki charakterystyczne dla danego klienta.

Jak się okazuje, krótkoterminowe relacje z mediami to jedna z sił napędowych reputacji. W analizie dynamiki reputacji PLEON bierze pod uwagę graczy i grupy nacisku odpowiedzialne za pewne kwestie związane z ogólnie rozumianą reputacją firmy oraz pełne badania obejmujące analizę wsteczną dotyczącą reputacji firmy przez ostatnie 12 miesięcy. Bazując na danych z takiego okresu możemy przejść do stałego monitorowania reputacji przedsiębiorstwa.

W raportach kwartalnych, przez które relacjonowana jest sytuacja klientów, PLEON omawia:
– jakie czynniki wpływają na stabilizowanie reputacji? Jakie są czynniki ryzyka? W którym miejscu klient ma przewagę konkurencyjną, a gdzie pojawiają się nowe możliwości?
– co wyróżnia naszą reputację w kontekście market to market i biznes to biznes?
– kto odpowiada za kwestie strategiczne?
– na ile jesteśmy w stanie zidentyfikować istniejące trendy i przewidzieć skuteczne scenariusze działań na przyszłość?

Dzięki zrozumieniu licznych mechanizmów i reguł, które zaobserwowane zostały w badaniach nad reputacją, PLEON we współpracy z osobami odpowiedzialnymi za komunikację w przedsiębiorstwach tworzy strategię komunikowania, by wyjaśnić istotę i wskazać na wszelkie aspekty związane z tworzeniem reputacji.

2006-03-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców