PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPole do dialogu pomiędzy klientami a instytucjami finansowymi jest naprawdę szerokie

Pole do dialogu pomiędzy klientami a instytucjami finansowymi jest naprawdę szerokie

Ubezpieczenia 02.07.2019 (10:18) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Skomplikowane produkty finansowe nie są łatwym tematem do komunikacji. Jak reklamujecie swoje produkty? Jakich narzędzi używacie?

Agnieszka Książek, dyrektor marketingu w Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group: Komunikacja produktu finansowego rzeczywiście wymaga zastanowienia, analizy i dobrego przygotowania. Szczególnie, że mamy do czynienia z produktem nienamacalnym, którego efekty działania zwykle są odroczone w czasie. Tak więc w momencie sprzedaży należy dostarczyć klientowi całą wiedzę, która pozwoli wybrać mu najbardziej optymalne rozwiązanie i dodatkowo wyjaśni wszelkie aspekty obsługowe.

Największym wyzwaniem jest przełożenie skomplikowanego języka finansowego, który wynika ze specyfiki branży oraz regulacji, jakim podlega. Komunikat, który dotrze do klienta musi być zrozumiały i zachęcający do przeczytania. Dlatego należy podać dokładny „przepis” na udane prowadzenie produktu, wskazując na istotną rolą każdego ze składników. Dodatkowo działamy według ram regulacyjnych, w oparciu o wszelkiego rodzaju wytyczne, które mówią o tym co można, a co jest zabronione w komunikacji.

Nasze doświadczenia pokazują, że należy wykorzystać różne formy i kanały w kontakcie z klientami, ponieważ ich preferencje są również mocno zróżnicowane. Wśród naszych narzędzi marketingowych znajdują się zarówno strony internetowe, social media, jaki i content marketing, działania PR czy też tradycyjne materiały BTL.

Czy rynek ubezpieczeń nadąża za cyfrowymi trendami?

W branży finansowej motorem zmian technologicznych są banki i fintechy. Mocno widocznym trendem w tym obszarze jest wprowadzanie prostszych i wygodniejszych dla klienta rozwiązań np. wysyłanie przelewów na telefon, upraszczanie procedury przyznawania kredytów i procesu zawierania umów. Coraz powszechniejsze jest wykorzystywanie botów, biometrii czy wideorozmów i wideoweryfikacji.

Branża ubezpieczeniowa także wprowadza szereg nowości i w wielu aspektach nadąża za cyfrowymi trendami. W ubezpieczeniach widoczna jest personalizacja – na przykład dostosowywanie oferty ubezpieczenia komunikacyjnego do stylu jazdy kierowcy, czy też częstotliwości korzystania z pojazdu. Inny przykład to obniżenie składki ubezpieczeń zdrowotnych dla osób korzystających z urządzeń mierzących aktywność fizyczną i inne parametry życiowe.

Trendem, w który wpisuje się także Vienna Life, jest upraszczanie dostępu do ubezpieczeń – umożliwianie klientom zakupu przy użyciu komputera czy smartfona. Jako pierwsi na rynku ubezpieczeń życiowych, wprowadziliśmy e-podpis – innowację, dzięki której klienci mogą w szybki i bezpieczny sposób zawrzeć umowę ubezpieczenia, bez wychodzenia z domu. To rozwiązanie zostało ostatnio nagrodzone przez redakcję tygodnika Wprost (Portfel Roku Wprost w kategorii „Innowacje i rozwiązania przyszłości”).

Jakie innowacje wprowadziliście w ostatnim czasie?

W dzisiejszych czasach firmy, które nie wprowadzają innowacji zostają w tyle, dlatego w naszych działaniach szczególnie skupiamy się na tym aspekcie. Na przykład jedną z typowo technologicznych innowacji jaką wdrożyliśmy w ostatnim czasie jest wspomniany wcześniej e-podpis. Teraz zawarcie umowy ubezpieczenia na życie może odbywać się na odległość, bez konieczności wysyłania oryginalnych dokumentów pocztą lub kurierem.

Cały proces można przejść w trzech, prostych krokach, z dowolnego miejsca na świecie. W pierwszej kolejności badane są potrzeby i oczekiwania klienta, po doborze odpowiedniego produktu następuje wypełnienie i rejestracja wniosku. Następnie klient otrzymuje elektronicznie komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy. Ostatni krok to podpisanie dokumentów, które następuje za pomocą zaawansowanego podpisu elektronicznego. Nasze rozwiązanie jest prawnie wiążące, a także spełnia wymogi w zakresie bezpieczeństwa danych.

Więcej na: https://youtu.be/BmCfHOSFv2M

Stosunkowo niedawno wprowadziliśmy również innowację na poziomie naszego serwisu, jaką jest bezpłatna usługa Fund Alert. Pozwala ona szybciej reagować na wzrosty i spadki rynkowe i od razu podejmować decyzję – co należy dalej robić ze swoim portfelem aktywów. Dzięki temu klienci mogą zmniejszyć ryzyko straty lub zwiększyć szanse na potencjalne zyski.

Dużą wagę przykładacie do edukacji finansowej. Dlaczego to jest takie ważne?

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Vienna Life działa w różnych obszarach, jednym z nich jest edukacja finansowa. Jako instytucja finansowa z 20-letnim stażem na rynku polskim zdajemy sobie sprawę z tego, że poziom wiedzy finansowej w naszym kraju jest na relatywnie niskim poziomie. Potwierdzają to dane. Na przykład przeprowadzone w marcu badania na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości (WIB) i Fundacji Giełdy Papierów Wartościowych (FGPW) wskazują, że jedynie 9% Polaków określa swoją wiedzę finansową jako dobrą lub bardzo dobrą.

Jest więc sporo do zrobienia. Uważam, że odpowiedzialnością instytucji finansowych jest dbanie o to, żeby wiedza finansowa nie pozostawała wyłącznie w rękach doradców inwestycyjnych, analityków czy innych ekspertów. Należy ją dostarczyć również klientom. Dla nas dzielenie się wiedzą ma kluczowe znaczenie. Ze wspomnianych wcześniej badań wynika, że informacje na temat finansów i ekonomii Polacy najchętniej czerpią z mediów (68%) i Internetu (66%), dlatego wszystkim tym, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę o finansach lub nie są jeszcze gotowi, aby korzystać z wyspecjalizowanych serwisów oferujemy portal wiedzy Viem.pl

Skupiamy się tam przede wszystkim na objaśnianiu pojęć, zjawisk czy konkretnych sytuacji – oprowadzamy odbiorców po świecie finansów, jego zakamarkach, tłumaczymy co i dlaczego się dzieje.

Jakie dostrzegacie bariery przed wykupieniem ubezpieczenia?

Główną deklarowaną barierą wykupienia indywidualnego ubezpieczenia na życia są względy ekonomiczne (brak środków 30%, nieopłacalność 8%). Podobnie często wskazywane są powody racjonalne (inne zabezpieczenia, np. grupowe ubezpieczenie na życie – 28%) jak też nieracjonalne/ afektywne („nie myślałem o tym” – 15%, brak zaufania do ubezpieczycieli – 16%, brak czasu – 5%). Takie wnioski płyną z naszego ostatniego badania „Nie ubezpieczamy tego, co dla nas najważniejsze”. Często uważamy, że ubezpieczenie to tylko zbędny koszt i nic złego nas nie spotka. Jednak nawet jeśli wydaje nam się, że dana sytuacja nas nie dotyczy, warto się ubezpieczyć. W przypadku długotrwałej rehabilitacji po zdarzeniu losowym, nieuleczalnej choroby, czy śmierci kogoś bliskiego, my i nasza rodzina będziemy chronieni.

 Czy te same bariery dotyczą różnych grup społecznych?

Uważam, że bariery i poziom świadomości na temat potrzeb ubezpieczeniowych jest mocno skorelowany nie tyle z określoną grupą społeczną, co z ogólną wiedzą finansową. Im większa wiedza ogólna w zakresie finansów, tym mniejsze bariery przed wykupieniem ubezpieczenia.

Co rynek może zrobić, aby je zniwelować i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów?

Myślę, że zarówno rynek, jak i sami klienci mają tutaj swoje lekcje do odrobienia. Oczywiście firmy finansowe, bazując m.in. na wiedzy, relacjach z klientami powinny kierować się wnioskami wyciągniętymi z procesów sprzedażowych czy obsługowych. Na tej podstawie w sposób ciągły i systematyczny należy jak najbliżej ze sobą łączyć potrzeby klientów i możliwości biznesowe. Z kolei oferta takiego czy innego produktu finansowego zawsze następuje pod pewnymi warunkami, dlatego klienci  powinni móc w umiejętny sposób przedstawić swoje oczekiwania czy potrzeby.  Ich wybór i akceptacja powinny zawsze następować w sposób świadomy. Jeżeli te czynniki zostają spełnione, to pole do dialogu, dyskusji pomiędzy klientami a instytucjami finansowymi jest naprawdę szerokie i bez barier.

Źródło: Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

2019-07-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?
12.12.2025 (05:43) – informacja prasowa

Zaufani pracownicy kradną najczęściej. Jaka polisa chroni przed wewnętrznymi fraudami?

Sprzeniewierzenie aktywów to najczęstszy rodzaj oszustwa korporacyjnego – stanowi ponad 50 proc. wszystkich …

a 0 PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight
12.12.2025 (05:41) – informacja prasowa

PKO Leasing nawiązał strategiczne partnerstwo z ESCOlight

PKO Leasing wzmacnia segment usług związanych z finansowaniem transformacji energetycznej klientów, nawiązując …

a 0 Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia
12.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Przyszłość ubezpieczeń grupowych: wyższe sumy ubezpieczenia, umowy dodatkowe i refundacja kosztów leczenia

Liczba ubezpieczonych na życie wzrosła o 21%, a z polis zdrowotnych korzysta kilkanaście procent więcej. Za realną …

a 0 Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele
12.12.2025 (05:37) – informacja prasowa

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele

Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci. Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania …

a 0 CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay
12.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

CUK Ubezpieczenia wdrożyło nowy model finansowania - CUK Flex Pay

Multiagencja CUK Ubezpieczenia dzięki współpracy z LM PAY S.A., wdrożyła nowy model finansowania: CUK Flex Pay, …

a 0 PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł
12.12.2025 (05:32) – informacja prasowa

PKO BP: Emisja obligacji korporacyjnych dla KGHM Polska Miedź o wartości 1,6 mld zł

PKO Bank Polski jest współorganizatorem emisji obligacji korporacyjnych o wartości 1,6 mld zł dla KGHM Polska …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców