W HalCash, innowacyjnej usłudze wypłaty gotówki z bankomatu za pomocą telefonu komórkowego działa już ponad 3,5 tys. maszyn. Należą one do sieci Euronetu, SKOK i BZ WBK i stanowią prawie 20 procent wszystkich bankomatów działających w Polsce. Wysyłanie przekazów zagranicznych i krajowych jest możliwe przez 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
System został opracowany, jako narzędzie marketingowe wykorzystywane głównie w obszarze B2B i pomocne przy realizacji kampanii promocyjnych, programów lojalnościowych czy loterii. Przykładem takich zastosowań było wykorzystanie go przez: Coca-Cola czy Nestle w kampaniach promocyjnych realizowanych na terenie Hiszpanii. Podobnie u nas. W zakończonej niedawno loterii promocyjnej „Lato ZET- powiedz gdzie słuchasz Radia ZET” 90 procent wygranych wypłacano za pośrednictwem HalCash. Był to jeden z największych projektów loteryjnych zrealizowanych na rynku medialnym w Polsce.
– Loteria Radia ZET była kolejnym projektem, który w tym roku obsługiwaliśmy. Poprzednio bardzo udanie wspieraliśmy kampanię „Plusikowe”. Klienci korzystający z naszych usług doceniają głównie redukcję kosztów akcji marketingowych i uproszczoną dystrybucję środków finansowych do uczestników konkursów – podkreśla Piotr Zinkiewicz, doradca zarządu HalCash CEE w obszarze rozwoju biznesu.
To prawda. Ważne jest jednak również zastosowaniem systemu przy rozdziale zaliczek w firmach. Korzystanie z HalCash znacznie obniża koszty oraz pozwala na monitorowanie i automatyczne rozliczanie wypłat. Korzyścią dla pracowników jest możliwość pobierania zaliczek w bankomatach przez 24 godziny na dobę. System jest również idealnym rozwiązaniem w przypadkach nieprzewidzianych zdarzeń losowych, ponieważ umożliwia natychmiastowe przekazanie pieniędzy dla osoby poszkodowanej znajdującej się w kraju lub za granicą. Nadawca może dokonać przekazu pieniężnego w oddziale banku, przez biuro obsługi banku lub za pośrednictwem internetu.
HalCash został stworzony przez osiem hiszpańskich banków: Bancaja, Banesto, Banco Popular, Bankinter, Caixa Galicia, Caja Laboral, Cajamar, Cajasol. W Polsce jest obecny od października roku 2010. Usługa trafiła na podatne środowisko – tylko 60 proc. naszych obywateli posiada konto bankowe, podczas gdy wskaźnik penetracji telefonii komórkowej przekroczył 108 proc. Oznacza to, że telefon komórkowy może stać się znacznie lepszym narzędziem wysyłania pieniędzy niż inne, tradycyjne sposoby.
/Alvero
Źródło: