PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePorozmawiają, przypomną, przekierują – voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadziły 25 mln rozmów
PKO BP

PKO BP

PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym założonym w 1919 r. Od roku 2004 jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Największy bank uniwersalny w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/pko-bank-polski

Porozmawiają, przypomną, przekierują – voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadziły 25 mln rozmów

Informacje 31.08.2023 (13:19) informacja prasowa
PKO BP

Klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 25 mln rozmów z bankową sztuczną inteligencją. Wszystkie konwersacje z voicebotami trwały łącznie ponad 341 tys. godzin. Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO ma już ponad 1,2 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim już ponad 3,7 mln razy.

9 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 25 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 341 tys. godzin. Jednocześnie Asystent głosowy IKO ma już ponad 1,2 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 3,7 mln razy.

W PKO Banku Polskim działa obecnie 18 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, najstarszy z nich pracuje już ponad 3 lata. Technologia ta pomaga klientom i pracownikom banku, voiceboty służą m.in. do odbierania zgłoszeń na infolinii, przypominania klientom o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów. Największy polski bank rozwija kolejne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i rozbudowuje obecne, ponieważ wspierają one obsługę klientów i odciążają pracowników od wykonywania części zadań oraz są jednym z istotnych elementów transformacji cyfrowej PKO Banku Polskiego.

Tylko w lipcu voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadziły 1,25 mln rozmów, a w poprzednich trzech miesiącach (maj-lipiec) ponad 3,7 mln.

– W PKO Banku Polskim masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję do kontaktów z klientami. A imponująca liczba 25 mln rozmów z naszymi voicebotami pokazuje, że klienci przywykli już do tej formy komunikacji i chętnie z niej korzystają. Nasze boty są zaawansowanymi rozwiązaniami, które pozwalają ludziom na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. To technologia, która jest i będzie ważnym elementem rozwoju banku w najbliższych latach. Ciągle doskonalimy istniejące boty i pracujemy nad kolejnymi – opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na ponad 120 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie prawie 13 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji.

Asystent głosowy IKO ma już ponad 1,2 mln użytkowników

Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad trzech lat. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym. Korzysta już z niego 1,2 mln użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 3,7 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 10,5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać.

Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Klienci mogą też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. O takie analizy wydatków i oszczędności zapytało już w sumie ponad 380 tys. użytkowników.

Przy pomocy asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym dolnym rogu ekranu głównego.

Źródło: PKO BP

2023-08-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?
06.12.2023 (14:24) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?

Święta to czas rodzinnych spotkań, prezentów i podróży do bliskich, co wiążę się z dodatkowymi zakupami oraz …

a 0 Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023
06.12.2023 (14:22) – informacja prasowa

Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023

ING Bank Śląski zdobył tytuł Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy podczas tegorocznej edycji MIXX …

a 0 ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport
06.12.2023 (14:19) – informacja prasowa

ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport

Święta stanowią najbardziej odczuwalny z perspektywy portfeli Polek i Polaków czas w kalendarzu. Wydatki obejmują …

a 0 Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024
06.12.2023 (14:17) – informacja prasowa

Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024

Wysokie koszty reasekuracji i utrzymujący się wpływ inflacji odszkodowań zmuszą ubezpieczycieli do przedefiniowania …

a 0 Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej
06.12.2023 (14:15) – informacja prasowa

Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej

Ubezpieczeniowe wsparcie dla rozwoju cywilnej energetyki jądrowej w Polsce. TUW Polski Zakład Ubezpieczeń …

a 0 PayEye debiutuje w USA
06.12.2023 (13:20) – informacja prasowa

PayEye debiutuje w USA

PayEye ogłosił wprowadzenie usługi "płatności biometrycznych" w Stanach Zjednoczonych. Ta metoda płatności kartą, …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka jest przyszłość płatności? „Pieniądze będą myśleć za ciebie i śmierć kart”. Rozmowa z Chrisem Skinnerem

Jaka jest przyszłość płatności? „Pieniądze będą myśleć za ciebie i śmierć kart”. Rozmowa z Chrisem Skinnerem Nasz Gość

„W najbliższej przyszłości będziemy świadkami znacznie większej…

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Wakacje kredytowe 2024 z kryterium dochodowym odchodzą…

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

Kolejki do analizy wniosków, zamieszanie wynikające ze…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

Kontynuujemy cykl poświęcony „Bezpiecznemu kredytowi 2 proc.”,…

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Blik nie zwalnia tempa. Na koniec III…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Adrianna Jankowska:

Tylko gotuwka …

wt, 5 gru 2023 (13:33) • mPay z dużym wzrostem przychodów po III kwartale 2023 r.

Klaudia Cieślak:

Możliwe, że istnieją takie domy. …

pon, 4 gru 2023 (12:33) • Jak popularne są inteligentne domy w Polsce? Raport

Ninkainka:

Nagrody i nominacje dla Voelobanku to żenada i wstyd. Były Getin Bank zbudowany …

pon, 4 gru 2023 (07:31) • VeloBank doceniony w konkursie Banking Tech Awards 2023

DAP:

Przestrzegam przed tym bankiem. W moim przypadku udzielił kredytu na moje dane innej …

pon, 13 lis 2023 (16:09) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

rafcio:

Może warto by było umieścić w artykule informacje, że zastępują visy z korzystnym …

wt, 24 paź 2023 (15:23) • Klienci VeloBanku mogą zyskać do 200 zł, aktywując nową kartę płatniczą

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców