Badania prowadzone przez wiele niezależnych instytutów potwierdzają, że Polacy nie posiadają praktycznie żadnej wiedzy o rynku inwestycyjnym. Wiele mówi się jednak o poziomie oszczędności przeciętnego obywatela.
Podstawową sprawą jest wyjaśnienie, czym jest oszczędzanie a czym inwestowanie. Jak się okazuje, dla Polaków pojęcia te są tożsame.
Oczywistym jest założenie, że tylko osoby posiadające oszczędności mogą być potencjalnymi klientami sektora usług inwestycyjnych. Aczkolwiek nie wszyscy posiadający oszczędności są zainteresowani kwestiami inwestycyjnymi.
TNS OBOP przeprowadził w dniach 2-6 czerwca 2011 r. badania na ogólnopolskiej, losowo wybranej grupie 1005 mieszkańców Polski, w wieku od 15 lat. Według badań OBOP 22 proc. ogółu badanych – stwierdziło, że najpewniejszym miejscem dla ich oszczędności jest lokata bankowa.
Taki wynik badania społeczeństwa jasno precyzuje wiedzę z zakresu możliwości, jakie na dzień dzisiejszy oferuje sektor finansowy. Wprawdzie lokata bankowa wiąże się z niewielkim ryzykiem inwestycyjnym, jednakże również z niewielkim wzrostem kapitału.
O wiele korzystniejszą pod względem inwestycyjnym opcją dla inwestorów, ceniących sobie bezpieczeństwo ulokowanych środków, mogą być metale szlachetne. Przede wszystkim przez ich stabilną wartość rynkową i wzrastającą wartość kruszców.
W ostatnim okresie zainteresowanie rynkiem złota inwestycyjnego bardzo wzrosło.Dostępne w Mennicy Wrocławskim sztabki oraz monety bulionowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów przez wzgląd na korzystne ceny oraz szybką realizacje zamówień.
– Nasi klienci cenią sobie profesjonalizm w podejściu do inwestycji, doradztwo w zakresie dostępnych metali oraz oczywiście konkurencyjne ceny. Nie musimy przekonywać klientów o tym, że inwestowanie w metale szlachetne jest jedną z najbezpieczniejszych form lokowania kapitału. Mimo iż badania wskazują na duże zainteresowanie lokatami, wierzymy i dołożymy wszelkich starań, aby nasza oferta jak również cały rynek opierał się o solidne zasady i jak największa świadomość inwestycyjną – mówi Rafał Wojda, wiceprezes Mennicy Wrocławskiej.
Mennica Wrocławska planuje otworzyć oddziały we wszystkich miastach wojewódzkich, dotychczas powstały już placówki w Białymstoku, Lublinie i w Warszawie. Celem stworzenia sieci jest większa dostępność kruszców, możliwość zapoznania się z ofertą bezpośrednio a nie tylko przez internet czy telefon. Wielu klientów ceni sobie możliwość obejrzenia sztabek czy tez monet. – Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku – dodaje Wojda
Źródło: Mennica Wrocławska