PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePracownicy hybrydowi nie chcą być „poszkodowani” – wyniki raportu Poly Evolution of the Workplace

Pracownicy hybrydowi nie chcą być „poszkodowani” – wyniki raportu Poly Evolution of the Workplace

Informacje 06.10.2021 (13:25) informacja prasowa

Pracownicy hybrydowi twierdzą, że kultura biurowa „zmieniła się na zawsze” – jednak obawy związane z dyskryminacją, rozwojem kariery i hałasem związanym z pracą w biurze zaprzątają ich głowy.

Firma Poly opublikowała raport Poly Evolution of the Workplace, w którym przedstawia ewolucję miejsca pracy i zmieniające się podejście pracowników do wykonywania służbowych obowiązków w godzinach 9-17. Badanie przeprowadzono wśród 7 261 pracowników hybrydowych z Polski, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Badanie przedstawia, jak ewoluowały postawy i zachowania pracowników oraz analizuje zmiany wzorców pracy i kultury organizacji, poziom frustracji czy wpływ hałasu na zatrudnionych,

„Prawie dwie trzecie pracowników hybrydowych (64%) uważa, że kultura biurowa zmieniła się na zawsze”- komentuje Dave Shull, Dyrektor Generalny firmy Poly. „Pomagamy naszym klientom w przejściu na model pracy hybrydowej na stałe, rozumiejąc przy tym, wszystko, co wiąże się z tą zmianą. Nasze badania wyraźnie podkreślają, że dostarczanie równości doświadczeń, wewnątrz i na zewnątrz biura, jest priorytetem” – dodaje ekspert.

„Nasze badania wykazały, że więcej niż połowa pracowników (58%) uważa, że wzrost popularności pracy zdalnej oznacza, że muszą być „zawsze dostępni” i zawsze aktywni, co uniemożliwia im relaks oraz „wyłączenie się” z pracy” – mówi Paul Clark, starszy wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Poly. „Warto zauważyć, że wiele osób ceni zalety pracy hybrydowej – możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym, czy więcej czasu na odpoczynek. Jednak część pracowników czuje się „odsunięta na bok” – ponad połowa respondentów (52%) uważa, że pracownicy hybrydowi lub pracujący w domu mogą być dyskryminowani, lub traktowani inaczej niż członkowie zespołu wykonujący służbowe obowiązki w biurze w pełnym wymiarze godzin. Zatrudnieni czują się zaniepokojeni wizją powrotu do biura, a 42% z nich przyznaje, że hałas w siedzibie firmy jest uciążliwy. Najmłodsze pokolenie pracowników odczuwa to napięcie najbardziej, ponieważ wielu z nich rozpoczęło pracę w czasie zmian. Spośród 62% osób, które przyznały, że nie były jeszcze w swoim nowym biurze, aż 72% twierdzi, że myśl o powrocie do starego modelu pracy spędza im sen z powiek. Aby hybrydowa forma pracy okazała się sukcesem, należy stawić czoła tym problemom. Zapewnienie równości doświadczeń, w biurze i poza nim, musi stać się priorytetem pracodawców.”

„Zawsze dostępny” a praca w dowolnym czasie – Dlaczego pracodawcy muszą ustalić jasne granice, aby zapobiec wypaleniu zawodowemu pracowników?

Wyniki badania obrazują, że praca hybrydowa na dobre rozgościła się na rynku – aż 82% respondentów zamierza w przyszłości spędzać co najmniej jeden dzień w tygodniu, pracując w domu, a 54% planuje dzielić swój czas równo pomiędzy biurem a siedzibą firmy. Jednym z czynników napędzających tę zmianę jest pojawienie się nowej definicji elastyczności pracy – dzięki której pracownicy mają większą autonomię w zakresie wyboru czasu wykonywania służbowych czynności. Dwie trzecie pracowników (69%) twierdzi, że praca w godzinach 9-17 została wyparta na rzecz, większej elastyczności w wyborze pełnienia zawodowych obowiązków. Na pytanie o korzyści płynące z modelu Home Office respondenci najczęściej wskazywali: możliwość uniknięcia długich dojazdów, osiągnięcie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz poczucie mniejszego stresu. Można zauważyć, że te aspekty są bardzo istotne z perspektywy pracowników. Respondenci zapytani o to, czego brakowałoby im z pracy w domu, gdy konieczny będzie powrót do biura, najczęściej wymieniali możliwość spędzenia większej ilości czasu w łóżku o poranku, chwile z rodziną i kończenie pracy w momencie zamknięcia laptopa.

Warto zwrócić uwagę na to, że choć wielu pracowników postrzega pracę z domu w samych superlatywach, nie dla wszystkich okazała się ona korzystna. Niestety część zatrudnionych przyznaje, że z ich perspektywy zacierają się granice między pracą w dowolnym czasie a byciem „zawsze dostępnym” – ponad połowa pracowników (58%) uznała, że wzrost popularności modelu zdalnego oznacza, że muszą być oni „zawsze dostępni” i „zawsze aktywni”, przez co nie mogą się zrelaksować ani oderwać od pracy. Co więcej, oczekiwanie pracy poza jej godzinami zostało wymienione jako jedna z największych wad pracy w domu. Wyniki badania „Poly Evolution of the Workplace” pokazują również, że:

  • W pierwszej piątce największych wad pracy w domu znalazły się trudności we współpracy, brak wsparcia informatycznego i niedostępność sprzętu umożliwiającego wydajną pracę z domu – co sugeruje, że wielu pracowników nie otrzymało odpowiednich narzędzi do efektywnej pracy w domowych warunkach.
  • Prawie połowa ankietowanych (47%) obawia się, że pracując w domu, nie będzie miała możliwości uczenia się i zdobywania nowych umiejętności od współpracowników.
  • Aż 52% uważa, że pracownicy hybrydowi lub pracujący w domu mogą być dyskryminowani, lub traktowani inaczej niż ci wykonujący obowiązki służbowe w biurze na pełen etat.

„Praca w dowolnym czasie nie powinna być mylona z byciem „zawsze dostępnym”” – mówi Paul Clark, starszy wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Poly. „Organizacje, które promują zdrowe środowisko pracy i umożliwiają pracę w dowolnym czasie, będą miały znacznie szczęśliwszych i bardziej produktywnych pracowników. Jest to szczególnie ważne, ponieważ doświadczamy zjawiska „Wielkiej Rezygnacji”, w którym ludzie z różnych branż odchodzą z pracy z powodu pandemii. Firmy nie mogą sobie pozwolić na utratę talentów, więc muszą oferować najlepsze możliwe doświadczenia zawodowe wszystkim swoim pracownikom, bez względu na to, gdzie się oni znajdują.”

Przyszła rola biura i narastanie „wagi hałasu”

Wyniki badania wskazują na mieszane uczucia związane z powrotem do biura wśród pracowników. Gdy wielu tęskni za współpracownikami i starą formą kontaktu z partnerami biznesowymi i klientami, inni odczuwają niepokój i obawiają się, że ucierpi na tym ich wydajność. Z perspektywy wielu pracowników, zmiany, które zaszły w ciągu ostatniego roku powinny ciągnąć za sobą kolejne przemiany w modelu pracy. Większość pracowników (64%) twierdzi, że kultura biurowa „zmieniła się na zawsze”. W rezultacie, choć wiele osób zamierza wrócić do biura, rola siedziby firmy i obowiązująca w niej etykieta będą prawdopodobnie ewoluować.

Hałas będzie jednym z najbardziej uciążliwych problemów z perspektywy pracowników wracających do biura. Niestety możne on też prowadzić do budowania napiętej atmosfery między pracownikami:

  • Więcej niż połowa (56%) respondentów wyraziła obawę, że poziom hałasu w biurze sprawi, że będą mniej produktywni, a aż 42% ankietowanych pracowników obawia się, że będą podatni na negatywny wpływ hałasu, jeśli ich współpracownicy będą zbyt głośni.
  • Aż 60% pracowników biorących dział w badaniu uważa, że jeśli hałaśliwi współpracownicy zakłócą ich koncentrację, poczują demotywację do dalszej pracy. 40% respondentów obawia się, że po powrocie do biura, kiedy część spotkań będzie odbywać się offline i nie będą mogli wyciszyć mikrofonu lub wyłączyć kamery, gdy będą się czuli mniej komfortowo, będą bardziej podatni na wybuchy w siedzibie firmy.

Pomimo obaw przed powrotem do biura, pracownicy cieszą się z możliwości częstszych spotkań ze współpracownikami. Biurowe pogawędki, wspólne wypady na lunch z klientami czy kolegami z pracy to doświadczenia, których pracownikom brakuje, gdy nie pracują w siedzibie firmy. Wyniki badań podkreślają również, w jaki sposób rola biura będzie ewoluować. Trzy najważniejsze powody, dla których warto wrócić do biura, to możliwość burzy mózgów/współpraca z kolegami, udział w spotkaniach w siedzibie firmy oraz dostęp do lepszego sprzętu i technologii.

Zmienił się również wizerunek firmy. Nawet branże takie jak usługi finansowe, które zawsze oczekiwały od pracowników zachowania określonego standardu ubioru, teraz stają się bardziej swobodny ubiór. Aż 61% pracowników sektora finansowego uważa, że praca hybrydowa przyniosła „śmierć garnituru” i że noszenie tego typu ubrań może odejść na dobre – to o osiem punktów procentowych więcej niż średnia wynosząca 53%.

„Zmienia się nie tylko rola biura, ale również to, do czego zatrudnieni chcą je wykorzystywać. Oczywiste jest, że ludzie potrzebują interakcji międzyludzkich od czasu pracy w domu i nie mogą się doczekać powrotu do biura” – komentuje Paul Clark, starszy wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Poly. „Warto zauważyć, że hałas jest istotnym problemem dla wielu osób, szczególnie dla tych młodszych pracowników, którzy są nowi w pracy i nie poznali wcześniejszego modelu pracy. Aby rozwiązać problem hałasu, organizacje muszą zapewnić pracownikom odpowiednią technologię, taką jak produkty z technologią ANC, aby zmniejszyć rozproszenie uwagi, poprawić produktywność i zapewnić równość doświadczeń. Tam, gdzie to możliwe, organizacje powinny również dążyć do stworzenia dedykowanych cichych przestrzeni wyposażonych w odpowiednie rozwiązania.”

Wpływ na młodych pracowników i ich przyszłą karierę zawodową

Wyniki badań podkreślają wpływ pracy zdalnej na młodych pracowników oraz to, w jaki sposób ich kariera może być zagrożona – nic więc dziwnego, że wielu z nich martwi się o powrót do biura. Dwie piąte respondentów jeszcze nie odwiedziło swojego nowego biura – albo dlatego, że firma przeniosła siedzibę, albo dołączyli do pracy w czasie pandemii – odsetek ten wzrósł do 62% wśród zatrudnionych w wieku 18-24 lat. Spośród młodych pracowników, którzy jeszcze nie odwiedzili swojego biura, 72% stwierdziło, że myśl o pierwszej wizycie w biurze i potencjalnym poziomie hałasu w siedzibie firmy spędza im przysłowiowy sen z powiek.

Młodsi pracownicy martwią się również o wpływ pracy zdalnej na ich zdolność do nawiązywania relacji i komunikowania się z kolegami i koleżankami z pracy:

  • Aż 52% pracowników w wieku 16-24 lat obawiało się, że praca zdalna będzie miała negatywny wpływ na ich rozwój i postępy w karierze, w porównaniu ze średnią wynoszącą 43%.
  • Ponad połowa respondentów (53%) w wieku 18-24 lat obawia się, że praca zdalna sprawiła, że są mniej pewni swoich umiejętności komunikacyjnych i współpracy z kolegami z pracy, w porównaniu ze średnią wynoszącą 42%.
  • Aż 50% młodych pracowników obawia się, że zatraciło umiejętność prowadzenia small talk-ów w porównaniu ze średnią wynoszącą 39%.

Firma Poly zaleca, aby przedsiębiorstwa dokładnie przemyślały sposób zarządzania procesem przejścia na bardziej stałą formę pracy hybrydowej. Oto kilka najważniejszych wskazówek:

  • Zrozumienie osobistych preferencji pracowników jest bardzo istotne, aby naprawdę poznać typy osobowości w firmie i dowiedzieć się, jak wydobyć z nich to, co najlepsze.
  • Wyposażenie pracowników w odpowiednie narzędzia do prowadzenia działalności z dowolnego miejsca jest szczególnie istotne przy pracy poza siedzibą firmy. Połączenie wideo szybko stało się sposobem łączenia się zespołów, jednak warto zauważyć, że jakość i wrażenia mogą być bardzo różne.
  • Zmodernizuj scentralizowane przestrzenie spotkań, jednocześnie umożliwiając łączenie się i współpracę z dowolnego miejsca.

„Aby uwolnić korzyści płynące z hybrydowego systemu pracy, organizacje muszą pamiętać o ludziach, technologii i przestrzeni” – komentuje Paul Clark, starszy wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Poly. „Po pierwsze, firmy muszą zrozumieć osobowości pracowników i ich style pracy. Po drugie, powinny jasno określić, jak będzie wyglądać ich przyszłe biuro – jakie przestrzenie będą potrzebne? Czy powinniśmy stworzyć więcej obszarów do pracy w ciszy, czy do współpracy? W ten sposób organizacje będą mogły lepiej zrozumieć swoje wymagania technologiczne, aby pomóc pracownikom stać się bardziej produktywnymi, a co za tym idzie – szczęśliwymi. Co najważniejsze, zapewni to wszystkim jednakowe doświadczenia, bez względu na miejsce, czas i sposób pracy. Dzięki temu każdy będzie mógł czerpać korzyści i naprawdę sprawi, że hybryda będzie w funkcjonować w pełni poprawnie” – komentuje ekspert.

Źródło: Poly

praca 2021-10-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców