PKO Bank Polski dołączył do wąskiego grona film polskich mających prestiżowy certyfikat Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) potwierdzający najwyższe standardy zakupowe. To udokumentowanie wiarygodności biznesowej Banku wobec swoich klientów i kontrahentów.
Tylko 375 firm na całym świecie może się pochwalić certyfikatem Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS). W Polsce mają go tylko 3 firmy. Certyfikacja Korporacyjna CIPS jest globalnie rozpoznawalnym wyróżnieniem przyznawanym organizacjom wykazującym się najwyższą klasą procesów operacyjnych w obszarze zakupów. Jest też świadectwem działań zgodnych z zasadami etyki oraz światowymi trendami w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Certyfikat jest dowodem na to, że PKO Bank Polski jest ponadprzeciętnie solidnym partnerem biznesowym dla klientów i kontrahentów, którym zapewnia profesjonalizm, najwyższą jakość i bezpieczeństwo transakcji.
PKO Bank Polski rocznie realizuje ponad 400 procesów zakupowych w kilkudziesięciu obszarach, od robót budowlanych, dostaw energii elektrycznej, sprzętu i oprogramowania, wdrażania systemów informatycznych wspierających biznes, po usługi konsultingowe, marketingowe czy szkoleniowe.
Eksperci międzynarodowego instytutu CIPS przeprowadzili w Banku szereg analiz oraz szczegółowy audyt w obszarach przywództwa i organizacji, strategii, kompetencji pracowników, funkcjonowania procesów i systemów oraz pomiaru i zarządzania wynikami. W efekcie uznano, że standardy zakupowe PKO Banku Polskiego spełniają niezwykle wyśrubowane kryteria doskonałości niezbędne do uzyskania certyfikatu.
Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) to największa międzynarodowa instytucja zrzeszająca profesjonalistów z obszaru zakupów. Jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych jego członków – zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje organizacje zakupowe największych firm świata z wielu branż m.in. z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej. Od początku swojej działalności wspiera pracowników oraz organizacje z publicznego, prywatnego oraz trzeciego sektora w dążeniu do biznesowej doskonałości i implementacji międzynarodowych standardów.
CIPS został założony w Wielkiej Brytanii 1932 r., a w 1992 r. otrzymał od Królowej Elżbiety II Przywilej Królewski (royal charter), będący świadectwem wysokiej rangi tej instytucji. Obecnie zrzesza ponad 110 tys. członków, działa w ponad 150 krajach i od wielu lat jest największą i najbardziej prestiżową organizacja zakupową na świecie.