mPay zaprezentował w Barcelonie uniwersalny system płatności mobilnych, pozwalający na szybką i bezpieczną realizację transakcji przy użyciu telefonów komórkowych. Uczestnicy Kongresu odwiedzający stoisko spółki mieli możliwość osobistego przetestowania usługi. W grupie pierwszych aplikacji znalazły się płatności w automacie z napojami, automatyczna sprzedaż biletów, płatności w restauracjach i sklepach, rozliczanie transakcji internetowych, telezakupy, zdalne przyjmowanie zakładów w loteriach pieniężnych, system parkowania oraz przekazy pieniężne między osobami prywatnymi.
Zademonstrowane zostały między innymi kompleksowe rozwiązania opracowane wspólnie z partnerami: transakcje mobilne w automatach (BKtel Niemcy), kasach fiskalnych (Novitus), terminalach POS dla kart płatniczych (Optimum) oraz systemach gastronomicznych (Softech Bis). Uznanie w oczach zwiedzających znalazły przede wszystkim uniwersalność i prostota rozwiązania, pozwalające na obsługę dowolnego typu transakcji, jak i niezwykle krótki czas rozliczania płatności (nie więcej niż kilka sekund).
Zainteresowanie wdrożeniem systemu mPay wyrazili goście z całego świata, szczególnie operatorzy komórkowi z krajów rozwijających się, gdzie elektroniczne instrumenty płatnicze są słabo rozwinięte, a dynamicznie rozwijające się sieci telefonii komórkowej oferujące płatności mobilne stanowią ciekawą i tanią propozycję.
Przedstawiciele spółki mPay nawiązali interesujące kontakty zarówno z reprezentantami największych organizacji wydających karty płatnicze, jak również konkurencyjnych rozwiązań — stosowanych już komercyjnie bądź dopiero testowanych. Często pojawiała się opinia, iż mPay może być znakomitą i znacznie tańszą alternatywą dla inicjatyw promujących nowe rozwiązania sprzętowe, takie jak czytniki RFID po stronie sprzedawców oraz telefony NFC u użytkowników (chodzi o nową generację telefonów ze zintegrowanym czytnikiem kart bezprzewodowych RFID). mPay, wspierając nowoczesną technologię NFC, zapewnia jednak możliwość realizacji transakcji z dowolnego telefonu komórkowego, co znacznie przyspiesza i obniża koszty budowy rynku użytkowników płatności mobilnych.
mPay działa na perspektywicznym rynku, o dużym potencjale wzrostu. Według firmy doradczej ADLittle, wartość przychodów związanych z realizacją m-płatności wzrośnie globalnie z 3,2 mld dolarów w 2003 r. do 37,1 mld w 2008 r. Innowacyjność i kompleksowość usługi mPay oraz stosunkowo słabo rozwinięta konkurencja pozwalają optymistycznie patrzeć na możliwość wykreowania przez spółkę światowego standardu rozliczania transakcji mobilnych.