Działania marketingowe inaugurujące start banku Alior Sync zostały podzielone na dwa etapy – kampanię wizerunkową oraz kampanie produktowe, które podkreślą unikalne funkcjonalności oraz benefity oferowane przez Alior Sync.
– Celem kampanii jest zbudowanie wizerunku Alior Sync jako banku, który zawsze pierwszy udostępnia klientom najnowocześniejsze rozwiązania ułatwiające im życie. Podstawą formatu komunikacyjnego Alior Sync jest postać Ninjy. Symbolizuje ona klientów, takich za którymi trudno nadążyć – mówi Bartosz Niemaczek, Menedżer ds. Zarządzania Marką, odpowiedzialny za wprowadzenie nowej marki na rynek.
– Badania marketingowe, jak i analiza semantyczna treści w internecie potwierdziły, że dla naszej grupy docelowej postać Ninjy jest fenomenem – stoi na pograniczu rzeczywistości i fikcji, jest także aspiracyjna – każdy chce być jak Ninja. Jednocześnie Ninja kojarzy się z niedoścignionym wzorem doskonałości, posiada imponujące umiejętności oraz budzi szacunek, ale potrafi też wywołać uśmiech – dodaje Niemaczek.
Sam Ninja jako bohater doskonały, zawsze wybiera najlepiej i korzysta wyłącznie z najlepszych rozwiązań. Ninja jako klient Alior Sync reprezentuje bankowość nową, intrygującą, odróżniającą się od tego co znane. Na potrzeby kampanii wyprodukowane zostały trzy 30-sekudowe spoty TV oraz ich 15-sek. wersje. Jako pierwszy od 14 czerwca emitowany jest spot wizerunkowy promujący Alior Sync, kolejny spot przedstawia zalety wirtualnego oddziału, zaś trzeci – atuty konta osobistego. Spoty reklamowe można obejrzeć na portalu YouTube.
Głównymi mediami wykorzystywanymi w kampanii są telewizja i internet.
Szerokozasięgowa kampania TV w największych stacjach ogólnopolskich potrwa do końca lipca br. Spoty będą emitowane w większości, w pasmach wieczornych stacji: TVN, TVP1, TVP2, Polsat, TVN7 oraz w najlepiej dopasowanych do grupy docelowej stacjach tematycznych. Spoty pojawią się m.in. w stacjach z portfolio AT Media (m.in. AXN, Canal+, Viva!, MTV, National Geographic, BBC), grupy Discovery (Discovery Science, World, Investigation, TLC, Animal Planet), TVN (w tym TVN24, TVN Style, TVN7), a także w Polsat Sport Extra oraz w stacjach młodzieżowych – 4 Fun i Rebel TV. Uzupełnieniem kampanii TV będzie dodatkowa emisja spotów na największych portalach z treściami video takimi jak: YouTube, Ipla oraz Iplex.
Równolegle z kampanią TV prowadzona jest silna komunikacja w internecie – naturalnym środowisku grupy docelowej Alior Sync. Kampania internetowa obejmie wiodące portale horyzontalne (Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, o2.pl) oraz ich serwisy pocztowe, najbardziej liczące się sieci reklamowe (ARBOnetwork, Evolution, RingerAxelSpringer, Polskapresse, Media Regionalne), serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube) oraz reklamy kontekstowe w wyszukiwarce Google. W ramach kampanii wykorzystane zostaną m.in. specjalnie zaadaptowane spoty TV, działania efektywnościowe, masowe e-mailingi reklamowe. Ponadto na stronach głównych największych portali internetowych pojawią się liczne wyróżniające się formy reklamowe, w tym formaty XHTML, które pozwalają na zaadaptowanie całego layoutu portalu na potrzeby kampanii.
– Wyróżnienie kampanii internetowej Alior Sync i jednocześnie dodatkową możliwość dotarcia do grupy docelowej zapewnią specjalne, dedykowane aktywności, przygotowane wspólnie z wybranymi partnerami internetowymi – podkreśla Łukasz Penszko, Menedżer ds. Promocji, odpowiedzialny za wszystkie działania marketingowe w internecie. W ramach współpracy z Allegro, każdy użytkownik tego największego polskiego serwisu e-commerce, bezpośrednio po transakcji dowie się o unikalnych korzyściach, jakie Alior Sync oferuje wszystkim osobom, które decydują się na dokonywanie zakupów w internecie. Będzie to pierwsza tego typu akcja na rynku realizowana przez Allegro z zewnętrznym partnerem – dodaje Łukasz Penszko.
Bank Alior Sync prowadzi także swoją stronę na Facebooku.
Kampanię wprowadzająca na rynek Alior Sync przygotował Departament Marketingu i PR Alior Banku wraz z agencją PZL oraz agencjami interaktywnymi Gong i Artegence. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Maxus.