PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRzecznik Finansowy przystępuje do postępowania w sprawie Idea Banku
Idea Bank

Idea Bank

Rozpoczął działalność w 1991 roku. Domeną banku jest obsługa finansowa małych podmiotów gospodarczych; mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/idea-bank

Rzecznik Finansowy przystępuje do postępowania w sprawie Idea Banku

Informacje 20.11.2020 (16:31) informacja prasowa
Oszczędzanie Idea Bank

Jeden sms wystarczył, by klient banku został wrobiony w inwestycję w obligacje GetBack, na której stracił 50 tysięcy złotych, mnóstwo czasu i nerwów. Dziś – przy wsparciu Rzecznika Finansowego – domaga się w sądzie od Idea Banku zwrotu wpłaconej kwoty i odszkodowania.

fot. kolbet / Shutterstock

– Zdecydowałem o przystąpieniu do wytoczonej przez klienta cywilnej sprawy sądowej. Uważam, że ze strony banku doszło do zastosowania nieuczciwych praktyk rynkowych, wprowadzających klienta w błąd oraz zakazanej praktyki missellingu w trakcie proponowania nabycia i oferowania obligacji korporacyjnych – tłumaczy dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Zdaniem Rzecznika Finansowego bank zaoferował klientowi nieodpowiednią usługę finansową, wątpliwości budzi też sam sposób sprzedaży, z naruszeniem dobrych obyczajów i wymaganych standardów ochrony interesu klienta.

Klient, który wytoczył powództwo miał konto w Idea Banku. Na nim bieżące środki i oszczędności na lokatach. Klient przez lata współpracy z bankiem decydował się tylko na produkty finansowe zapewaniające ochronę jego kapitału. Tymczasem otrzymał od banku wiadomość SMS o następującej treści:

„W ofercie Banku dostępne jest rozwiązanie obligacyjne ze stałym, gwarantowanym oprocentowaniem 5,5 % w skali roku na okres dwóch lat, z możliwością̨ wyjścia po upływie 12 miesięcy bez opłat i z zachowaniem wypracowanych odsetek” – tak brzmiał sms od banku.

W dalszej korespondencji klient był namawiany do zerwania posiadanych lokat i zainwestowania pieniędzy w obligacje. Pracownicy banku nalegali, by decyzję podjąć do końca dnia, bo po północy oferta miała już być nieaktualna. W trakcie spotkania przedstawiciel banku nie przedstawił do akceptacji formularza zapisu na obligacje i nie zapoznał z jego treścią klienta, następnie jak się okazało formularz ten został wysłany z adresu IP przypisanego do banku w czasie, gdy klient był w pracy, bez jego wiedzy i zgody.

Przedstawiciel banku przedstawiał ustnie i w formie elektronicznej rekomendacje nabycia „rozwiązania obligacyjnego” jako produktu bezpiecznego. Takie zachowanie przedstawiciela banku może być potraktowane jako doradztwo inwestycyjne, które było świadczone bez wymaganego zezwolenia. Warto podkreślić, że robił to jeszcze pod koniec marca 2018 r. W tym czasie bank jako profesjonalista powinien znać kondycję podmiotu, którego obligacje oferuje. Przypomnijmy, że 17 kwietnia zawieszono notowania GetBack na warszawskim parkiecie.

– W sprawie sąd musi odpowiedzieć na fundamentalne pytanie, czy bank, będący instytucją zaufania publicznego, odpowiada względem konsumentów za bezpieczeństwo oferowanych produktów finansowych. Podczas procesu sprzedaży obligacji na klienta wywierana była presja czasowa. W związku z tym nie miał czasu na zaznajomienie się z informacjami dotyczącymi produktu ani z warunkami emisji obligacji. Zaniechano przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb klienta i jego oczekiwań. Mylnie również informowano klienta o ryzyku oferowanego produktu finansowego – wylicza Mariusz Golecki. – Dlatego liczę, na korzystne dla klienta orzeczenie sądu – dodaje.

Źródło: Rzecznik Finansowy

2020-11-20
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 BGK organizuje koncert charytatywny „Stay Together”
05.02.2023 (08:34) – informacja prasowa

BGK organizuje koncert charytatywny „Stay Together”

24 lutego 2023 r. minie rok od rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Bank Gospodarstwa Krajowego nadal okazuje solidarność …

a 0 ING na EEC 2023
05.02.2023 (08:32) – informacja prasowa

ING na EEC 2023

Już 6 lutego 2023 roku w Warszawie odbędzie się EEC Trends, którego partnerem jest ING Bank Śląski. W …

a Analizy 0 Core banking przyszłości: co czeka polski sektor bankowy?
03.02.2023 (07:53) – informacja prasowa

Core banking przyszłości: co czeka polski sektor bankowy?

Sektor finansowy doświadcza dynamicznej transformacji cyfrowej i biznesowej, która wynika z możliwości, jakie dają …

a 0 Pekao z ofertą dla firm prowadzonych w Polsce przez obywateli Ukrainy
03.02.2023 (07:51) – informacja prasowa

Pekao z ofertą dla firm prowadzonych w Polsce przez obywateli Ukrainy

Bank Pekao S.A. przygotował ofertę dla przedsiębiorczych obywateli Ukrainy, którzy postanowili prowadzić …

a Kariera w finansach 0 O tych absolwentów walka na rynku pracy będzie zacięta. To warto studiować
03.02.2023 (07:48) – informacja prasowa

O tych absolwentów walka na rynku pracy będzie zacięta. To warto studiować

Pogorszenie koniunktury, związane także z wysoką inflacją, sprawiło, że krajowa lista zawodów deficytowych, w …

a 0 Saxo Bank włącza się do walki o depozyty klientów
03.02.2023 (07:46) – informacja prasowa

Saxo Bank włącza się do walki o depozyty klientów

Saxo Bank włącza się do walki o depozyty klientów, oferując im konkurencyjne oprocentowanie dla wolnych środków …

PRNews.pl

Zobacz również

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO Bank Polski w czerwcu wprowadzi zmiany…

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

– Byliśmy zmuszeni do zrewidowania naszej działalności…

Twisto wypowiada umowy niektórym klientom. „Przez inflację”

Twisto wypowiada umowy niektórym klientom. „Przez inflację”

Niektórych użytkowników Twisto czeka niemiła niespodzianka. Fintech…

Mamy coraz więcej kart i chętnie nimi płacimy

Mamy coraz więcej kart i chętnie nimi płacimy

Polacy mają coraz więcej kart i coraz…

Oddziały banków niczym kafejki internetowe. Holandia już niemal się z nimi pożegnała

Oddziały banków niczym kafejki internetowe. Holandia już niemal się z nimi pożegnała

Coraz więcej holenderskich banków zamyka fizyczne oddziały…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

SPRANTKILL:

Dzisiaj miałem również to samo. Głupim błędem tracą klientów. Pozdrawiam! …

sob, 4 lut 2023 (09:01) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

Erycja:

Dokładnie potwierdzam! Super specjaliści są w tym biurze doradczym, uzyskanie kredytu było banalnie …

czw, 26 sty 2023 (23:00) • Polscy emigranci w Norwegii zaciągają coraz więcej kredytów. Chcą inwestować w Polsce

Marek Jactrzyk:

Dokładnie i to jest ich najwiekszy atut poza oczywiscie jakością. …

wt, 24 sty 2023 (14:15) • Zaledwie 17 proc. Polaków twierdzi, że na pewno rozpozna oszusta wyłudzającego dane osobowe

Andrzej Alvare:

z jednej strony to świetny pomysł, bo przestaniemy magazynować stertę makulatury, gdzie na …

wt, 24 sty 2023 (08:19) • Krajowy System e-Faktur wkrótce obowiązkowy dla firm

qwertyabc:

Pewien "konkurencyjny serwis" do prnews napisał newsa że w marcu wpłatomaty Planet Cash …

pon, 23 sty 2023 (08:17) • Volkswagen Bank z bezpłatnymi bankomatami Planet Cash

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców