PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekTestujemy bankowość mobilną Getin Banku

Testujemy bankowość mobilną Getin Banku

Tomasz Jaroszek 06.04.2011 (14:00)
Bankowość mobilna

Bankowość mobilna może okazać się produktowym hitem 2011 roku. Rosnąca liczba smartfonów zachęca banki do promocji tych usług, ale trudno dopracować aplikacje do wymagań klientów, którzy dopiero oswajają się z samą bankowością w telefonie. Sprawdziliśmy, co proponuje Getin Bank.

Niektóre usługi bankowe najlepiej ocenić, wcielając się w rolę klienta, a nie obserwatora rynku. Przetestowaliśmy bankowość mobilną dla firm w Getin Banku. Aplikacja na iPhone prezentuje się naprawdę dobrze, pod warunkiem, że strategia banku jest właściwa. Liczy się prosta usługa, przejrzystość, szybkość i łatwość dostępu do przelewów oraz historii operacji. I tu pada kluczowe pytanie: czego właściwie chce przedsiębiorca, kiedy sięga po swój telefon?

Bank w komórce

Bankowość mobilna dla przedsiębiorców to wyzwanie z prostej przyczyny. Ilu przedsiębiorców – tyle potrzeb, a Ile aplikacji – tyle rozwiązań. Wiele badań wskazuje, że pomimo ogromnej palety usług, jakie oferują niektóre aplikacje bankowe, klient sprawdza regularnie stan konta, historię rachunku (czy wpłynęły przelewy od kontrahentów) i wykonuje podstawowe przelewy. Jeśli nie jest aktywnym inwestorem, a jego biznes nie zależy od kursu walut, to w zasadzie może już odłożyć a tym etapie telefon. Dokładnie z tego założenia wyszedł Getin Bank oddając do użytku aplikację iGetin.

Na podstawowym panelu ma 4 przyciski: moje dane, rachunki, bankomaty oraz kontakt.

Zakładka „Rachunki” nie wymaga komentarza, mamy tu oczywiście podpięte wszystkie posiadane w Getin Banku konta. Z kolei „Dane” są wyeksponowane jako oddzielny przycisk, żeby ułatwić nam dostęp do informacji o firmie. Ile razy zdarza się, że nie pamiętamy numeru REGON lub NIP? Aplikacja ma wszystko w jednej zakładce, ale hasło do bankowości chroni przed ujawnieniem informacji.

„Bankomaty” to nic innego jak wykorzystanie wygodnej mapy, gdzie zaznaczone są najbliższe urządzenia do wypłaty gotówki. Usługa jest szczególnie wygodna na dużych wyświetlaczach, a telefon może dynamicznie śledzić nasze położenie względem bankomatów i sortować je w kolejności od najbliższego. Aplikacja jest dobrze znana użytkownikom smartfonów, bardzo użyteczna w terenie.

Zakładka z kontaktem do banku jest o tyle wygodna, że kliknięcie na dowolny element powoduje połączenie. Możemy zarówno zadzwonić, jak i udać się na witrynę z pomocą lub wysłać bankowi e-mail. W razie jakichkolwiek problemów z aplikacją, trzy kanały komunikacji są pod ręką. Bank zrezygnował z opcji SMS, która cieszy się popularnością np. w Raiffeisen Banku. Klient wysyła bezpłatny SMS, a konsultant oddzwania.  

 
Przejrzysty podgląd historii transakcji na każdym podpiętym koncie ułatwiają graficzne oznakowania i przyciski w panelu wyszukiwania transakcji. Jeśli zaznaczymy wszystkie transakcje, zobaczymy podział na czerwone – obciążenia i zielone – uznania.  Możemy ustawić np. 10 ostatnich obciążeń rachunku z ostatnich 7 dni. Nic przełomowego, ale ustawienie parametrów za pomocą przycisków jest wielkim ułatwieniem dla użytkownika telefonu z ekranem dotykowym.  

Przelewy są najwygodniejsze, jeśli mamy zapisanych odbiorców zdefiniowanych. Zakładka z odbiorcami wygląda najbardziej niestandardowo względem całej aplikacji. Nie przypomina klasycznej listy kontaktów, a raczej obracany wizytownik, z którego korzystanie jest na ekranie dotykowym o wiele łatwiejsze niż wpisanie ręcznie wszystkich danych.

Bank pod ręką

Testowaliśmy aplikację na iPhone 4. Wpisywanie haseł czy nazwisk na smartfonie bez klawiatury to już kwestia przyzwyczajenia. Fani produktów Apple mogą ten argument od razu skreślić i cieszyć się korzystaniem z bankowości mobilnej. Aplikacja iGetin nie pozwoli nam wykonać wielu skomplikowanych operacji, do których potrzebny jest już komputer. Pytanie tylko, czy maksimum usług w telefonie to zaleta czy wada. Myśl, która przyświecała twórcom aplikacji to łatwy dostęp do rachunku, podgląd ostatnich operacji, szybkie przelewy. Do tego przyciski zastępujące niewygodne linki. Tutaj trzeba twórcom przyznać, że nawet bez dużego obycia ze smartfonami, można nauczyć się obsługi konta w kilka minut. Dla zaawansowanego użytkownika może być to jednak za mało. Zestawienie aplikacji banków jest o tyle trudne, że poszczególne aplikacje skierowane są inny profil klienta.

Aplikacja, nie witryna

Problemem bankowości mobilnej jest brak zrozumienia samego pojęcia. Czy za bankowość mobilną uznajemy wykonywanie przelewów przez Internet, jeśli połączymy się z bankiem przez przeglądarkę? Teoretycznie nie, ale dużo klientów wciąż myli te pojęcia. Bankowość mobilna to specjalnie przygotowana aplikacja do obsługi rachunku za pomocą telefonu komórkowego. Takich na rynku nadal nie jest wiele, ale 2011 rok powinien uzupełnić braki w ofertach.

Prof. Remigiusz Kaszubski na jednym ze swoich wykładów poświęconemu płatnościom mobilnym wysnuł teorię, że bankowość mobilna rozkwitnie w Polsce na dobre, dopiero gdy pojawią się aplikacje specjalnie przystosowane do kont, a nie jedynie witryny internetowe, które są dostępne za pośrednictwem przeglądarki w telefonie. Trudno się nie zgodzić, bo pojawia się tu dodatkowo kwestia bezpieczeństwa.

Getin Bank udostępnił za pomocą Getin podstawowe funkcje rachunku bankowego, bo uważa, że tyle potrzebuje przedsiębiorca w telefonie komórkowym. Bardziej skomplikowane operacje i tak zrobi przy komputerze lub uda się do oddziału, więc nie ma sensu wprowadzać usług, które dal większości przedsiębiorców będą ozdobą zamiast funkcją. Jeśli przedsiębiorcy zgadzają się z tą teorią to mamy naprawdę udany produkt. Oczywiście pod warunkiem, że dzisiejszy przedsiębiorca nie może żyć bez swojego smartfona.

Źródło: PR News

getin płatności mobilne tomasz jaroszek 2011-04-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: getin płatności mobilne tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców