„Polskie towarzystwa sprzedające polisy przez telefon i internet przestaną się wkrótce opierać tylko na własnych konsultantach czy stronach WWW. Zaczynają one angażować do współpracy banki. ING poinformował, że za pośrednictwem platformy banku będzie można kupić polisę komunikacyjną Liberty Direct.
Również Axa i Commercial Union rozważają podobny ruch. – Bierzemy pod uwagę tego rodzaju współpracę – mówi Agnieszka Dąbrowska z Axa Ubezpieczenia. – Jesteśmy zainteresowani współpracą z Alior Bankiem. Nie wykluczamy też współpracy z innymi bankami – deklaruje Elżbieta Wójcik, wiceprezes CU TUO odpowiedzialna za projekt direct. Jej firma oferuje już polisy direct poprzez BZ WBK, który jest jej akcjonariuszem.”, czytamy w „Dzienniku”.
„Porozumienie między Liberty i ING to w Polsce novum. – Nie wykluczamy podobnych działań z innymi instytucjami finansowymi w przyszłości – mówi Rafał Karski, dyrektor marketingu Liberty Direct. Analitycy nie mają wątpliwości, że taka forma sprzedaży wkrótce będzie standardem. – Kanał bankowy od dawna jest eksploatowany przez towarzystwa. Dotąd służył głównie sprzedaży polis na życie. Przyszedł czas na poszerzenie oferty- uważa dr Piotr Okrasa z warszawskiej Akademii Finansów.”, czytamy dalej.
Polacy najchętniej kupują polisy w sposób tradycyjny, przez agentów. Coraz więcej firm uruchamia jednak sprzedaż ubezpieczeń przez telefon i internet i stara się przekonać klientów do zakupów polis w systemie direct. Specjaliści prognozują, że w ciągu pięciu lat 15 procent polis w Polsce będzie kupowanych w ten sposób.
Więcej na ten temat w „Dzienniku”.
Na podstawie: Marcin Tarczyński