PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeToyota Bank przedobrzył? Klienci skarżą się, że muszą kupić nowy smartfon
Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska S. A. (TBP) prowadzi działalność na polskim rynku od 2000 roku. Właścicielem TBP jest niemiecka spółka Toyota Kreditbank GmbH z siedzibą w Kolonii.

Toyota Bank przedobrzył? Klienci skarżą się, że muszą kupić nowy smartfon

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 22.08.2019 (07:58)
Bankowość internetowaBankowość mobilna Toyota Bank Polska

Kilka dni temu Toyota Bank wprowadził nowy system bankowości internetowej, a wraz z nim zmienił sposób logowania do konta i autoryzacji transakcji. Obecnie jedyną formą autoryzacji jest token mobilny. Rozwiązanie to nie podoba się niektórym klientom.

fot. yay foto

Banki dostosowują swoje systemy do zapisów dyrektywy PSD2 dotyczących silnego uwierzytelniania transakcji. Jedną ze zmian widocznych dla klientów będzie nowy sposób logowania do bankowości elektronicznej. W określonych sytuacjach systemy będą prosić użytkownika do dodatkowe potwierdzenie logowania za pomocą kodów SMS lub autoryzacji mobilnej. Szczegółowo na ten temat pisałem na łamach Bankier.pl.

Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 14 września, ale niektóre banki już teraz dostosowały swoje systemy do unijnych regulacji. Wśród nich jest Toyota Bank, który 19 sierpnia wdrożył nowy system bankowości internetowej, a wraz z nim zmienił sposób logowania i autoryzacji transakcji. Jako jedyne narzędzie autoryzacyjne proponuje aplikację mobilną, która pełni rolę tokena. W odróżnieniu do innych banków, nie będzie można dokonywać autoryzacji za pomocą kodów SMS. To rozwiązanie nie podoba się niektórym klientom. Nie wszyscy bowiem posiadają telefon umożliwiający zainstalowanie tokena. Są też tacy, którzy po prostu nie ufają takiej formie zabezpieczenia dostępu do e-konta.

Napisał do nas jeden z czytelników:

„Od 14 września 2019 r. Toyota Bank wyłącza logowanie do konta (i autoryzację transakcji) przy użyciu tokena sprzętowego (wiele osób ma tam konto oszczędnościowe). Jedynym sposobem dostępu do bankowości komputerowej (nie tylko do przelewów) będzie aplikacja mobilna! Token mógłby zostać do podglądu stanu konta. Brak SMS do potwierdzania transakcji, jak w innych bankach. Dodać trzeba, że ten sam token sprzętowy, który nie będzie już dobry w Toyota Bank pozostaje po 14.09.19 r. w banku Credite Agricole.

– pisze i zastanawia się, czy bank może żądać od klientów zakupu nowego telefonu.

„Czy bank może od klientów wymagać zakupu nowego smartfona iOS Apple od wersji 9,0 (system w tej wersji ma 3 lata). Dodam, że na infolinię nie sposób się dodzwonić (więc bankowość telefoniczna to nie jest alternatywa). Zresztą, czy aplikacja na androida (tańsze smartfony od Apple) jest bezpieczniejsza od sms-ów? Proszę zająć się sprawą wymogu smartfona w Toyota Banku od 14 września (klientom dano 3 tygodnie na dostosowanie: 19.08-13.09). Wymóg kupna smartfona do logowania i potwierdzania transakcji tyczy także bezpłatnego Konta Podstawowego.”

Niestety bank chyba nie przewidział tego, że nie każdemu nowa forma logowania będzie odpowiadać. Przyjął za pewnik, że dziś każdy nowoczesny klient – a takimi są klienci korzystający z e-bankowości – posiada smartfona. Jako alternatywę proponuje serwis IVR, do którego – jak piszą czytelnicy – nie sposób się dodzwonić. Drugi czytelnik pisze:

 „Toyota Bank Polska wprowadza nowa formę logowania. Pomijając fakt, że sam proces jest absolutną farsą, bo jest zbyt skomplikowany nawet jak na millenialsów, to przede wszystkim nie działa. Nie mam dostępu do konta, do swoich pieniędzy. Po przejściu 14 z 15 kroków z ‚filmu instruktażowego’ na stronie głównej Banku, logując się na stronie internetowej wyskakuje mi żądanie wpisania 12 literowego hasła, mimo, że ustalałem 10 literowy ciąg. Po intuicyjnym wpisaniu hasła wyskakuje komunikat „Błąd na etapie uwierzytelniania”, mimo że aplikacja na smarphonie jest skonfigurowana poprawnie. Infolinia odrzuca wielokrotnie połączenia po pięciu minutach oczekiwania i automatycznego komunikatu ‚wszyscy konsultanci są zajęci’, co jest po absolutnie karygodne. Kompletne fiasko, dno, natychmiast wycofuje wszystkie środki, z tej niby instytucji.”

Wygląda na to, że bank postawił wszystko na jedną kartę, nie biorąc pod uwagę preferencji niektórych klientów. Najbliższe tygodnie mogą okazać się więc dla niego prawdziwym testem lojalności. Sprawa nie jest prosta także dla samych klientów. Toyota Bank jest jednym z banków oferujących całkiem niezłe stawki na lokatach, co w dobie niskich stóp procentowych stanowi ważny atut. Klientom nie pozostaje więc nic innego niż zainstalować aplikację na smartfonie, a w skrajnych wypadkach zakupić nowy aparat.

2019-08-22
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl i PB.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Masz temat lub chcesz nawiązać…

Inne wpisy tego autora:
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App,…

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała…

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców