PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekW bankowości nie wolno się zarzekać

W bankowości nie wolno się zarzekać

Tomasz Jaroszek 25.06.2010 (07:02)

Kiedy w sektorze bankowym ceny są na podobnym poziomie, a większość banków oferuje to samo pod inną nazwą, kluczem do portfeli klientów może być wizerunek. Ostatnie tygodnie pokazały, że wiedzą to nie tylko dziennikarze, ale i bankowcy. Nie śpią rynkowe giganty, zmieniają wizerunek także mniejsi gracze. Kto wyjdzie na tym najlepiej?

Gdyby rok temu ktoś mi powiedział, że PKO BP reaktywuje swoje Inteligo, odmłodzi wizerunek, postawi na nowinki techniczne i wprowadzi karty zbliżeniowe, pewnie bym nie uwierzył. Nie uwierzyłbym również w sprzedaż BZ WBK, perełki irlandzkiego AIB. Zdziwiłbym się widząc wszystkie banki ze stajni BRE na jednej konferencji. No i pewnie poprosiłbym o przeliterowanie nowej nazwy bankowości prywatnej Raiffeisena. W świecie finansów, nie wolno się zarzekać. Nigdy.

Młodzieżowe Inteligo

Moje drzewko skojarzeń z PKO BP nie zmieniało się znacząco w ostatnich latach. Gigant, moloch, długie kolejki w kasach, miliony klientów, polski, solidny, drogi, niezniszczalny na rynku. Lepiej było z Inteligo – wirtualnym dzieckiem PKO BP. Jednak nadal daleko mu było do nowoczesnych rachunków internetowych. Tymczasem wprowadzone od niedawna zmiany zapowiadają się obiecująco. Karty zbliżeniowe dla tak pokaźnej ilości klientów mogą rozruszać rynek, a dostęp do raportu BIK przez Internet daje jeszcze tylko Meritum Bank. Odmłodzona witryna Inteligo oraz pożyczki gotówkowe online to kolejne rozwiązania z ostatnich tygodni. Wszystko, co sprawdzi się w Inteligo może być skutecznie wdrożone do iPKO, a to oznacza już klientów liczonych w milionach. Tradycyjny bank stawia na usługi internetowe? Kto by pomyślał. Bardziej mogłaby tylko zdziwić rewolucja w tabeli opłat i prowizji, ale to nam chyba szybko nie grozi.

Muszkieterowie z BRE

Silną marką w sieci jest bez wątpienia mBank. Gdzieś z boku mamy MultiBank i jego grupę klientów Aquarius. W tym wszystkim pojawia się również korporacyjny BRE Bank. Kto by pomyślał, że trzy promowane oddzielnie marki zaczną się pojawiać razem? Podobno polskim klientom brakuje profesjonalnego doradztwa i są lekko zagubieni w produktach. Bankowcy z BRE znaleźli też i na to rozwiązanie: wewnętrzną migrację klientów. Jeśli klient przestał sam dbać o finanse i ekonto już mu nie wystarczy, ma do dyspozycji MultiBank i odwrotnie. Trzy banki występują już jako elementy składowe potężnej machiny finansowej. Pozycja mBanku pozwala na generowanie klientów, których później można rozdysponować trochę inaczej. Podczas gdy Alior Bank i BZ WBK płacą klientom a zakładanie rachunków, mBank nie musi dokładać grosza aby być w ścisłej czołówce najczęściej otwieranych kont.

Od skarbonki do mieszkania

ING Bank jest według większości badań nad wizerunkami kojarzony z oszczędnościami. Konto oszczędnościowe, tzw. OKO było swego czasu sztandarowym produktem banku. Tymczasem w ostatnich miesiącach zmieniła się polityka bankowców. Konto direct stało się kluczowym produktem w pozyskiwaniu nowych klientów, a bank nie oszczędzał także na reklamowaniu kredytów hipotecznych. Tym sposobem Marek Kondrat czyta bajki i sprzedaje konta, a ojciec z synem na placu zabaw byli odpowiedzialni za dystrybucje hipotek. Kampania odniosła sukces, a bank postanowił iść za ciosem i wprowadził obniżki cen i politykę cross-selling hipotek z rachunkiem. Czy teraz ING Bank Śląski będzie wizerunkowo bankiem kredytów hipotecznych, znanym dodatkowo z hasła „Internetowi nie płacą”? Na pewno dzięki tym ruchom na rynku stało się znacznie ciaśniej.

Raiffeisentrudnenazwen

Nowa odsłona witryny Raiffeisen Banku zrobiła na mnie duże wrażenie. Elegancka i przejrzysta strona, odwołująca się do klasycznych barw banku. No i bezapelacyjnie szybsza. Ciekawe rozwiązanie z dostosowywaniem rozmieszczenia okienek do potrzeb klienta było pomysłem oryginalnym, ale przy słabym łączu sprawdzenie czegokolwiek przypominało efekt slow motion z filmu Matrix. Zmiany w banku idą chyba w dobrą stronę. Klienci o zasobniejszych portfelach mają do dyspozycji również nową bankowości prywatną. Tu jednak nie sposób zdziwić się czytając nazwę… Friedrich Wilhelm Raiffeisen? Pod tą nazwą ma kryć się nie tylko tradycja, ale i nowe produkty oraz lepsza jakość obsługi klienta. Bank nigdy nie celował w klienta masowego, więc strategia jak najbardziej może być trafiona. Jeśli Friedrich Wilhelm będzie powodem to żartów młodego klienta masowego to mówi się trudno. Ważne żeby podobał się klientowi zamożnemu, który w wybierze Raiffeisen jako swój bank.

Tomasz Jaroszek

Źródło: PR News

banki 2010-06-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców